mye bass, projektor og pæra's levetid?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer AlfaThor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

mye bass, projektor og pæra's levetid?

Noen som vet om pæra's "livsløp" blir forkortet som en følge av vibrasjonene fra en subwoofer?

mvh
    Thor Atle

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: mye bass, projektor og pæra's levetid?

Sitat Opprinnelig postet av AlfaThor
    Noen som vet om pæra's "livsløp" blir forkortet som en følge av vibrasjonene fra en subwoofer?

mvh
    Thor Atle
    Jeg vet ikke hvordan det er med subwoofer, men jeg har montert en projektor i et bygg som ligger svært nær toglinja her i sandnes, og der rister det sånn i konstruksjonen at pæra har blitt skiftet bare etter et par hundre timer. Dette oppsettet ble montert for ikke så veldig lenge siden, så det er vanskelig å foreløpig si om det blir noe konsistens i dette. Noen pærer ryker jo etter kortere tid enn snittet uansett.

Nå skal det også sies at vibrasjonene her er av en lavere frekvens enn en sub leverer. Det er mere at bygget "svinger" enn at det "bass-vibrerer" (vet at det er to sider av samme sak, men forhåpentligvis forstår dere hva jeg mener)

Dog, det er jo plenty av andre her i forumet som har projektorer som fungerer ypperlig i sameksistens med subwoofer, så jeg vet ikke om det går an å konkludere med så mye?

DrE

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pæra mi har holdt i snart 750timer og når de oppe går i stua si vibrerer proj litt. noen ganger gynger hele bildet opp og ned(litt irriterende) pluss at jeg har to subber... så spennende å se om pæra holder i 4000timer eller ikke

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle tro det hadde innvirkning. Hjemme hos meg har jeg en haug av spottere i taket, og etter at jeg fikk mer trøkk i stua har 4 stk pærer røket... Så det har vel kanskje litt innvirkning på pj-pæra også.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i samme situasjon som exa, altså med naboer boende over, og har brukt 5 pærer totalt(3 projer). Alle oppgitt levetid 2000 timer, alle har fungert langt over tiden. Men uansett, vibrasjoner forlenger hvertfall ikke levetiden..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •