Nytt videokamera

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt videokamera

Jeg har planer om å anskaffe meg et nytt videokamera, hvis det fortsatt blir kalt videokamera da. VHS har jo tatt kvelden, så... Vet ikke så mye om de forskjellige typene, og heller ikke om man nå fortrinnsvis bruker dv-kassetter, eller om det er noe annet som er kommet på markedet. Mitt videokamera er nemlig noen år gammelt En venn av meg anbefalte SONY DCR-PC109E, men vet ikke om han har peiling eller ikke. Vil ha et bra og rimelig (ca. 7000,- ?) videokamera som kan brukest "over alt". Både ute og inne. Med brukbar zoom, og bra lyd på opptakene. Og gjerne med mulighet for ekstrautstyr, om det skule bli aktuelt fremover.
    Håper noen kan hjelpe meg med litt informasjon, og gjerne med forslag til bra kamera.

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony er bra det, men Canon har mye snadder da! Hva med denne?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=...;view=detailed

2.3 MP på stillbilde delen! Da kan man bruke videokameraet både til filming og stillbilde! 14X zoom og 2.3 MP er sjeft! 2.3 MP holder fint til maks A4 størrelse!

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat kjøpt meg det nye Sony DCR-HC42. Veldig fornøyd med det egentlig. Et stort pluss synes jeg er at man kan gjøre opptak i ekte widescreen. Tror ikke jeg ville kjøpt et videokamera uten denne muligheten i dag. Det finnes også en tilbehørssko som man kan koble til diverse ekstrautstyr. Det er også utstyrt med en "easy" knapp som setter alt til auto for oss som liker å peke og filme ops:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du skal kjøpe videokamera så fokuser utelukkende på videodelen, og ikke stillbildedelen.

Har et Sony DCR-TRV10E jeg kjøpte høsten 1999 og det har jeg brukt mye. Kameraet virker ennå. Hadde holdt meg til Sony. Leser man litt tester vil man se at Sony gjennomgående er best på miniDV kameraer.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Link til diverse tester av videokamera:
    http://akam.no/testeremneindex.php?emner=5

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beach
    Jeg har akkurat kjøpt meg det nye Sony DCR-HC42. Veldig fornøyd med det egentlig. Et stort pluss synes jeg er at man kan gjøre opptak i ekte widescreen. Tror ikke jeg ville kjøpt et videokamera uten denne muligheten i dag. Det finnes også en tilbehørssko som man kan koble til diverse ekstrautstyr. Det er også utstyrt med en "easy" knapp som setter alt til auto for oss som liker å peke og filme ops:
    Har du en link til en test på det kameraet? Det høres interessant ut. Spesielt easy knappen høres bra ut... 8) Prisen var ihvertfall ikke avskrekkende. Men hva bør man passe på følger med når man kjøper kameraet? Er vel litt forskjellig fra butikk til butikk hva man får med.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du kan strekke deg til 9500-10000; Sony DCR-PC1000E. 3CCD og greier, hadde kjøpt meg et slikt selv om jeg skulle byttet nå. Synes det største problemet med det jeg har nå er lysfølsomheten og der er 3CCD-kameraene overlegne.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt, og sjekket mer rundt om på internett, men er fortsatt langt i fra sikker på hvilke kamera jeg skal kjøpe. Jeg har rett og slett ikke peiling på hva jeg skal se etter. Hva som bør være med og ikke.
    Har lest om dårlig lysfølsomhet, om kameraer som fanger opp motorstøy på opptakene, om tilkoblinger på kameraet... Men jeg er egentlig like klok 8) Så jeg trenger HJELP! Kan jo bli vanskelig å finne det perfekte kameraet når man har 7000 som budsjett, men jeg regner med at det finnes både gode og dårlige kamera i den prisklassen også.
    Er som sagt interessert i et kamera som er relativt enkelt å ta i bruk med en gang, men som også kan ha noen ekstra "finesser". Kameraet skal brukes både inne og ute, kan tenke meg et kamera som også har mulighet for ekstrautstyr, om det skulle bli aktuelt senere. Det er bare video-delen jeg er interessert i, siden jeg har et fotoapperat jeg er mer enn fornøyd med.
    Sony DCR HC-42 hørdes ut som et bra kamera, men har lest at det er plaget med motorstøy som blir med på opptakene. Og er litt usikker på hva slags tilkoblinger jeg bør ha på kameraet. Skal selvsagt overføre til pc, og lurer på hva jeg trenger der. Og hva er CCD sensor, og hvor "mange" trenger jeg.
    Håper på hjelp fra noen som vet litt mer om videokamera enn meg. Skulle så gjerne kjøpt et nytt kamera innen den 14. april, siden vi da skal på ferie
    På forhånd takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om priesen på Sony DCR-HC90E er ca 8000,- så er det nok det jeg heller mot så langt.
    Er det noen som har dette kameraet, eller som kan si om det er et bra kamera?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble det DCR-HC90E? Ser nå på det samme selv...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe meg et nytt videokamera. Har for tiden Canon MV650i men det duger ikke til innendørs bruk. Jeg vurderer Sony HC90E og Sony PC1000E. Ser PC1000E er ca 2500 dyrere. Er det verdt pengene? Får man merkbart bedre bilde og lyd med PC1000E? Blir svært takknemlig for svar .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •