Noen her som har digitalTV fra UPC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen her som har digitalTV fra UPC?

Bare lurer på om noen her har digitalTV fra UPC, og da en slik Motorola SetTopComputer?

Grunnen til at jeg spør, er at min blir så utrolig varm!

I fjor hadde jeg den stående fritt oppå racket, og selv da ble den glovarm. Nå som jeg har kjøpt surround, måtte jeg ha senterhøyttaleren oppå racket, og satte derfor STCen inn i racket. Men da ble den så sinnsykt varm at jeg ikke turde å ha den der lenger, så jeg har ved hjelp av litt mikkmakk klart å plassere den oppå racket igjen, bak sentern.

Men den blir altså så varm selv der, at det er svært ubehagelig å holde hånda oppå den i en kort stund f.eks. Og dette er jo nå på vintern/våren, så jeg tenker bare på hvordan det blir til sommeren igjen...

Varmen i seg selv er ikke et kjempeproblem, men når den blir varm(ganske fort etter at den blir slått på) har den vanskeligere for å ta imot signaler fra fjernkontrollen.

Jeg har foreløpig løst varmeproblemet ved å kjøpe to 80mm 230V vifter som jeg har festet på sidene av STCen - én som suger inn, og én som blåser ut. Da holder den seg kjølig.

Men de bråker en del og det ser jo teit ut.

Spørsmålet til deg som måtte ha en sånn er da: blir din også veldig varm, og begynner den å fuske utpå kvelden hvis den har stått på en stund? Bør jeg spørre om å få byttet den ut i en ny, fodi de ikke skal være så varme?

Takker.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke selv, men kjenner en som har hatt noen år.
    Noe av det første han nevnte var hvor vannvittig varm den ble. Tydeligvis et elendig design.
    Han har hatt diverse problemer, fått den byttet og har da fått andre problemer, uten at jeg kan utdype detaljene.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, hårek. Da spørs det om ikke jeg bare får beholde den. Får heller sette på viftestyring på viftene mine så de ikke bråker så mye.

Denne Motorola modellen er fra 2001, så det ville kanskje være å håpe at de snart skifter dem ut med en nyere modell, men det er vel sannsynligvis å håpe på for mye...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare sende en mail til UPC å høre om det er normalt at den skal bli så varm da?

Jeg hadde hvertfall ikke giddet å beholde en enhet som ble så varm at jeg måtte ha montert to vifter på den selv!

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min står ganske så åpnet med kun en videospiller over. Har den alltid på og den blir kanskje 40 grader på den ene siden. Ikkeno problem med å la hånda ligge på den altså.

Robert-

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har spurt UPC nå, og det var bare å dra og bytte ut STCen, så da skal jeg ihvertfall prøve det og se hvordan den nye er. Håper egentelig det er en nyere modell...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ikke ha for høye forhåpninger. Jeg byttet dekoder da min var for treg og ustabil, den jeg fikk var enda tregere og om mulig enda mer ustabil. Fikk etterpå beskjed om at jeg ikke kunne regne med noen forbedring før de skiftet ut alle dekoderne.. og det kunne det lang tid før de gjorde.

Robert-

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også samme problem med Motorola dekoderne til UPC. Virker som de bare virker stabilt en stund, for så å begynne å trøble. Kjenner flere som har byttet. (De bytter sikkert enda :shock: )

Newcomer Alfak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her, blir veldig varm men den har aldri sviktet eller lagd problemer. Fjernkontrollen har alltid virket litt dårlig.

Fortell gjerne hva som skjer når du får byttet dekoder.

Jeg håper vi får nye snart, er lei den gamle motorola'n.

Jeg ser det er noen andre kabel-dekodere på markedet men har fått det inntrykket at vi UPC kunder er nødt til å bruke det de gir oss. Stemmer det eller kan man rett å slett kjøpe en selv?

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dreambox har en tuner for kabel-tv (DM500C) og en ny en er også på vei (DM7000C). Disse skal ta det meste av kanaler på norske kabelnett med originalkort.

Mest sannsynlig klarer de vel en del kanaler uten kort også, men dette kan selvsagt ikke diskuteres her

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun med Canal Digital kabeltv at man kan bruke andre dekodere.

Robert-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også STC som blir veldig varm. Måtte plassere den sammen med gammel stereoforsterker (for tst til hjemmekinanlegget), da ble den kjapt alt for varm og tiltet. Funket dog ved å legge et par føtter fra en gammel cd-spiller mellom de. Tror ikke vifte er nødvendig om det er litt klaring.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også STC som blir veldig varm. Måtte plassere den sammen med gammel stereoforsterker (for tst til hjemmekinanlegget), da ble den kjapt alt for varm og tiltet. Funket dog ved å legge et par føtter fra en gammel cd-spiller mellom de. Tror ikke vifte er nødvendig om det er litt klaring.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •