Programvare for å lage DVD av XviD med menyer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Programvare for å lage DVD av XviD med menyer?

Jeg har tre XviD-filer med tre episoder av en programserie som er tatt opp fra TV.

Disse tre filene kunne jeg tenkt meg å lagt på en DVD med menyer slik at det er mulig å velge hvilket program man vil se. Menyer er ikke en absolutt nødvendighet, men uten menyer må det være mulig å legge programmene etter hverandre og bruke kapittel-funksjonen for å skille dem.

Jeg har prøvd VSO DivXtoDVD, men denne klarte ikke jobben. Resultatet ble katastrofalt, med masse blokker/firkanter der elementer beveget seg i bildet.

Jeg har også prøvd DVDstyler, men det fikk jeg ikke til å fungere, det stoppet på en eller annen uforståelig feilmelding.

Jeg har også DVDShrink og Virtualdub tilgjengelig, men ingen av dem gjør akkurat det jeg vil.

Noen som har erfaring med dette, og tips til programvare (helst freeware om mulig). Det ligger haugevis med guider på nettet, men før jeg installerer alt mulig rart av programvare hadde det vært greit å vite om noen her har erfaring.

EDIT:
    DivXtoDVD lager en fungerende DVD som spiller ok på PC'en, men som på min H/K DVD22 spiller lager disse "blokkene" som jeg refererte til lenger oppe.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv med DvdSanta :wink:

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVDSanta koster penger, om enn ikke så mye. Kan godt hende at DVDSanta ville gjort jobben, men dersom jeg skal betale for et program så vil jeg gjerne også ha muligheten til å lage menyer. Det ser det ikke ut for at dette programmet kan.

Ellers viste det seg at min billige 600-kroners DVD-spiller (Denver) spilte av den før nevnte platen uten disse irriterende blokkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok det enkleste du kan gjøre er å finne et program som kan konvertere fra xvid til mpeg2.(finnes nok av disse på nettet) Der etter kan du jo bruke et hvilket som helst brenne program til å brenne ut mpeg2 filmen på en dvd. Jeg synes nero er veldig enkelt og greit til dette. Det er forresten heller ikke noe problem å lage menyer med nero.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nerovision Express!!! er veldig enkelt og smart oppbygget, virkelig next,next brenn!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •