Problem med Infocus X1 projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med Infocus X1 projektor

Har en Infocus X1 projektor som har fungert helt smertefritt inntil i går kveld. Lampen var gått kun 600 timer (skal vare i ca 3000 timer). Da jeg skrudde projektoren på, kom det ikke lys fra pæren. LED blinket rødt 3 ganger med intervall på ca 10 sekunder. Har lest i brukermanualen til projektoren, der det står at man skal få beskjed om at lampen bør skiftes i god tid før den slutter å virke. Noen som vet hva som kan være galt? Personen jeg kjøpte projektoren av har ikke klart å oppdrive kvittering enda, så da sliter jeg muligens med å prøve å dekke det på garantien?
    Håper noen kan hjelpe! På forhånd takk!

Ole Fredrik

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen.

Sitat Opprinnelig postet av Bruksanvisningen
    Tre (3) blink Projektoren har slått seg av. Undersøk om lampedekselet er åpent. Hvis lampedekselet er lukket, slår du av projektoren og venter ett minutt før du slår den på igjen. Skift lampen hvis den ikke tennes i løpet av ett minutt. Ta kontakt med teknisk støtte (se side 26) for å avtale reparasjon hvis utskifting.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har gjort

Har lest i bruksanvisningen og 3 blink betyr at enten lampehusdøra er åpen eller at pæra må skiftes. Leste i et annet innlegg om en kar som hadde samme problemet, at pæra sluttet å virke etter kun 400 timers bruk. Han kontaktet infocus og fikk beskjed om å sende inn pæra. Fikk ny pære tilsendt i posten et par dager etterpå. Tror jeg prøver meg på samme greie. Er jo urimelig at en 3500 kroners pære skal holde under 1/4 av levetiden (?)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen garanti at pæra skal vare i 3000 timer. Det er snarere å regne som "forventet" levetid. Noen pærer varer lengre og andre kortere. Levetiden påvirkes også av bruksmønsteret.

Dersom den X1'en ikke er kjøpt nylig, så er det ingen garanti som dekker ødelagt pære, desverre. Du må nok bite i det sure eplet å kjøpe ny pære til ca. 3000 kroner.

Men jøss, du kan jo være heldig (som han andre du nevner).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •