Hvilken spillmaskin? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bra forslag, Larzen. En lur ting å gjøre.

Bare et par kommentarer: Resident evil kommer også til PS2, inkludert RESI online, som kun kommer til PS2.

Zelda til gamecube ser jo helt ræva ut! FFX på PS2 er et ganske gammelt rollespill, men det overgår jo zelda totalt!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp den C64'en som var avertert på TV2 da vel...

:lol:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke punkter er det du ellers mener Xbox er bedre på?
    I hovedsak var det vel at den er sterkere og er grafisk SUVERENT overlegen jeg tenkte på. Andre ting er at man kan modifisere den i ale retninger, kople den til en pc og laste over det man måtte ønske. Det er også mulig å laste innpå emulatorer.. Jeg spiller C64 spill på boksen..

Jeg tok vel kanskje litt hardt i.. PS2'en bråker litt mindre, og har bedre utvalg i spill.. Så det jevner seg nok litt ut, og ender opp i et spm. om hva man vil ha...

Mvh

AK

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min C64 emulator på x-boxen virker ikke, så jeg gikk ut ifra at x-boxen ikke taklet de grafiske mulighetene C64'en ga :lol:

Men om din funker, går det vel an... noe sted det går an å finne emulatoren på nett? Og hva med MAME? Finnes det til x-box? Hadde jo vært konge med alle de gamle Arcade-spillene på x-boxen.

Og kan man gjøre dette på PS2? Jeg bare spør...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min C64 emulator på x-boxen virker ikke, så jeg gikk ut ifra at x-boxen ikke taklet de grafiske mulighetene C64'en ga
    Haha... Husker ikke hvilken emulator eg har i farten.

Og hva med MAME? Finnes det til x-box?
    Hakke peiling. Hadde vert fett med noen gode gamle arcade spill på boksen ja.

Tror ikke disse modifiseringene er mulige på PS2'en nei.

Mvh

AK

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps2 er klart best på bilspill!!!

bilspill på Xbox likner ikke på virkeligheten i det hele tatt. Man flyter liksom bare på underlaget.

Likevel har jeg begge maskinene jeg da....

Newcomer sjokomelk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Zelda til gamecube ser jo helt ræva ut! FFX på PS2 er et ganske gammelt rollespill, men det overgår jo zelda totalt!
    Faktisk så er grafikken veldig bra, det er ikke alt som er laget i tegneserie 'grafikk'. Jeg tenkte også som deg at æsj tegneserie f(bliiip), men det tar seg bra ut faktisk. Hvordan karakterene ser ut er ikke så viktig heller spør du meg.

Eternal Darkness er et spill jeg anbefaler, men da bør man ikke være lettskremt. Det er noe av det j(bliiip) spillet jeg har vært borti. De som har laget det har fått til en slags filmfølelse ut av det. Ved at man først kan gjøre en ting og så ser du karakteren dauer eller.no og så hopper det tilbake. Sykt spill, ikke for sarte sjeler som sagt. Alone in the dark serien, undying og alle andre skrekkspill jeg har spilt kan bare gå å legge seg.

Metroid er også knallbra. Grafikkmessig så er det veldig bra. Ellers samme problemet som med Halo... Mus + tastatur er det ultimate

Eneste jeg har spilt på xbox til nå er Dead or alive 3 og Halo. Begge spillene er forsåvidt ok. Halo vel det skal jeg ha på pc, uten tvil om det. Dead or alive 3 hadde bra grafikk, kule moves og det var det.

PS2 best på bilspill ?
    Prøv Colin Mcrae 2 med ratt. CM2 er sålangt det beste (ikke grafikk messig) spillet jeg har prøvd når det kommer til spillbarhet. Ratt og pedaler til PC'n bør prøves :twisted:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    f(bliiip)
    Hehe, så det er flere enn meg som har veldig lyst å banne på forumet til tider. :lol:

Er egentlig nordlending, så jeg må si jeg sliter litt med å finne alternative ord til tider.
    Dærsken, hælsika, dærduen osv begynner å bli kjedelig....

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    f(bliiip)
    Hehe, så det er flere enn meg som har veldig lyst å banne på forumet til tider. :lol:

Er egentlig nordlending, så jeg må si jeg sliter litt med å finne alternative ord til tider.
    Dærsken, hælsika, dærduen osv begynner å bli kjedelig....
    Dessverre så hender det at et godt gammeldags fy ord kan gi en bedre beskrivelse enn 10 hele setninger. Eller gir en mye mer informativ beskrivelse enn vanvittig, særdeles osv.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre så hender det at et godt gammeldags fy ord kan gi en bedre beskrivelse enn 10 hele setninger. Eller gir en mye mer informativ beskrivelse enn vanvittig, særdeles osv.

Som om jeg,(eller hvem som helst i familien min) skulle sagt det sjøl.. :lol:

Kanskje lygren går med på å opprette en egen kategori der banning er tillatt, så man får litt utløp.. :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem som helst i familien din? Hvilken som helst nordlending ville jeg heller sagt :lol:

BTW synes jeg ikke bilspillene til x-box er så ille jeg... men nå har jeg ikke testet PS2 bilspill. Er fornøyd med x-boxen min jeg, og når jeg ikke spiller mer enn det jeg gjør får den duge.

Hvis man på død og liv skal ha alt av konsoller kan man jo like gjerne bygge en heftig game-pc da...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    En STOR TAKK til alle som har lagt inn komentarer her.
    Dette var vel egentlig ikke så lurt,ble enda mer usikker på hva jeg bør kjøpe. Må nok prøve først.
    Bilspill med ratt og pedaler blir nok første pri.
    Kan en dele opp bildet slik at en kan kjøre 2 spillere samtidig med PS2 og X-box (mot hverandre)
    Mvh Jan I

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...bare ikke la den kopidiskusjonen gå videre... På forhånd takk... :arrow:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan en dele opp bildet slik at en kan kjøre 2 spillere samtidig med PS2 og X-box (mot hverandre)
    Ja, dette skal gå på begge maskinene..

...bare ikke la den kopidiskusjonen gå videre... På forhånd takk...
    Så lenge det ikke diskuteres spesifikkt om detteer det vel greit!

Mvh

AK

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Synes egentlig ikke det, Ak... Det er så lett å gli inn på feil bane, mener jeg. Piratkopiering ødelegger for hele bransjen, og til syvende og sist er det forbruker som får dårligere utvalg og lavere kvalitet på både spill og film... Jeg er klar over at kopieringsspørsmålet (til eget bruk osv) kan diskuteres, og det er selvsagt tillatt. Imidlertid er det her direkte snakk om piratkopiering, nedlastning fra nettet osv, og det havner etter min mening på ustø grunn... Det finnes sikkert steder som diskuterer dette i stooort omfang på nettet, hint hint

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Synes egentlig ikke det, Ak... Det er så lett å gli inn på feil bane, mener jeg. Piratkopiering ødelegger for hele bransjen, og til syvende og sist er det forbruker som får dårligere utvalg og lavere kvalitet på både spill og film... Jeg er klar over at kopieringsspørsmålet (til eget bruk osv) kan diskuteres, og det er selvsagt tillatt. Imidlertid er det her direkte snakk om piratkopiering, nedlastning fra nettet osv, og det havner etter min mening på ustø grunn... Det finnes sikkert steder som diskuterer dette i stooort omfang på nettet, hint hint
    Skrev en hel masse men pusset det ut. Så får bare si meg enig i at piratkopieringsemnet er tabubelagt.

Selv om jeg ikke nødvendigvis er enig i det du mener

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes egentlig ikke det, Ak... Det er så lett å gli inn på feil bane, mener jeg
    Mkay, enig i det du sier.

Det finnes sikkert steder som diskuterer dette i stooort omfang på nettet, hint hint
    Er det sant... Hvor da..

Mvh

AK

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    igjen Stor takk for alle svar.
    Må bare si at 2 forhjul og støtdempere tok alle pengene til spillmaskin.(og vel så det)
    POKKERS EUkontroll. :x :x :evil: :twisted:
    Heldigvis slipper jeg utgifter til mekaniker.
    MEN DET ER POKKERS SÅ DYRT Å HA EN HØY 4HJULSTREKKER :shock:
    Mvh Jan I

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kjipt

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei godtfolk!

Vi er en kompis-gjeng som har laget en spillebule hjemme hos en av oss.
    Der står det en Nintendo64, en PS2 med (Logitech) ratt og pedaler og en X-box med ratt og pedaler.

Det vi spiller aller mest er 4-manns Mariokart på N64. Selv om dette er et "tegneserie" -spill, er det fantastisk morsomt!! Det er ikke noe for sarte skjeler når det står på som verst...
    I November kommer Mariokart til GameCube også. Da skal vi selvsagt handle dette!!!

X-box er en grei maskin. I spill som "Gotham Racing" er grafikken veldig god. Men ratt og pedaler til x-box er desverre ikke noe å skryte av. Da er Logitech sitt ratt og pedal sett til PS2 en helt annen greie. Spillfølelsen er helt suveren. Jeg synes også grafikken i spill som WRC, WRC2 og ikke minst Grand turissmo3 er veldig bra. Kan ikke vente til GT4 kommer. Synes ikke argumentet om at grafikken er for svak på PS2 holder mål.

Er bilkjøring med ratt og pedaler det som gjelder, ville jeg absolutt valgt PS2 over X-box. Dette fordi kvaliteten på ratt og pedaler er for dårlig på X-box. Og fordi spill-følelsen er helt suveren på enkelte PS2 spill.

(PS! Jeg tar forbehold om at det fortsatt kun er Microsoft's egne ratt og pedaler som selges til X-box. Det er disse jeg omtaler.)

Ha en fin en!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •