det bare er sånn?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

det bare er sånn?

før jul kjøpte jeg monsters inc på lefdal og da jeg fyrte opp projektoren for å se den, så kom jeg omtrent halvveis før bilde frøs og dvd spilleren stoppet. prøvde å se samme scene pånytt, med samme resultat. :cry:

så nærmere på plata, men kunne ikke se noesomhelst synlig galt med den. så jeg tok turen tilbake til butikken og ba om å få byttet den. de spurte etter kvittering, og hadde jeg tatt vare på den?

nei, det hadde jeg selvfølgelig ikke. :evil:

men poenget mitt er at han jeg snakka med sa at ikke alle dvd`r funker med alle spillere? og at det nok ikke var noe galt med dvd`n, men bare at spilleren min (pioneer 575) ikke ville ha noe med den å gjøre.

han bekreftet at jeg aldri ville kunne se monsters inc på den spilleren, uansett hvor mange ganger jeg byttet den.

er dette virkelig tilfelle?!

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han må jo ha vært på syre! ALLE orginale DVD plater følger en standard som ihvertfall ikke DV575 har noe problemer med.

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har opplevd det samme med 575 og noen dvd-filmer. Det du gjør er bare å trykke på framspoling knappen...så ordner det seg...sikkert en elelr annen bugs i 575, men når det fikses på noen sekunder så gidder ikke jeg bry meg med det...575 er jo ellers aldeles genial

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en dvdspiller som var slikt med alle platene fra samme leverandør. Skikkelig irriterende. Fikk byttet ut laseren og alt ordnet seg..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnera
    Jeg hadde en dvdspiller som var slikt med alle platene fra samme leverandør. Skikkelig irriterende. Fikk byttet ut laseren og alt ordnet seg..
    så konklusjonen er altså at det er feil i min 575?
    det gikk heller ikke å spole forbi stedet, mulig jeg kan hoppe til neste kapittel, men det er ikke noen tilfredsstillende løsning.
    spilleren er helt topp ellers, ja

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg hadde 575 så var det et stort problem å starte Star Wars 2 dvd'n, gikk å surret i ca 30 sek før den ville åpne menyen.

Men Monters Inc var aldri noe problem.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min DV575 (som jeg ikke har lenger) hadde samme problem på LOTR:ROTK EE, og har også opplevd ørsmå hopp i lyden på enkelte plater.

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sikkert noe som eventuelt kan fikses med firmware update. Men ellers så er det jo en garantisak egentlig. 575 skal egentlig fungere prikkfritt på alle vanlige dvd-plater.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: det bare er sånn?

Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    men poenget mitt er at han jeg snakka med sa at ikke alle dvd`r funker med alle spillere? og at det nok ikke var noe galt med dvd`n, men bare at spilleren min (pioneer 575) ikke ville ha noe med den å gjøre.

han bekreftet at jeg aldri ville kunne se monsters inc på den spilleren, uansett hvor mange ganger jeg byttet den.

er dette virkelig tilfelle?!
    Sannsynligvis hadde han rett i dette. Men for å kunne påstå noe slikt, burde han i det minste funnet ut om samme DVD kunne spilles av problemfritt på andre spillere.

Min første DVD-spiller, en Onkyo DV-S555, hadde et lignende tilfelle. Den har avspilt 300-400 DVD-filmer, alle bortsett fra 2 helt problemfritt.
    Den ene, Jägarna, klarte ikke spilleren lese. Jeg fikk byttet i ny DVD fra Cdon - med samme resultat.
    Den andre var Kopps, som spilleren har problemer med menyen på. Her kunne jeg likevel se filmen som normalt.
    I begge disse tilfeller var det helt nye, "feilfrie" DVD'er som ble brukt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runar
    sikkert noe som eventuelt kan fikses med firmware update. Men ellers så er det jo en garantisak egentlig. 575 skal egentlig fungere prikkfritt på alle vanlige dvd-plater.
    er visst ingen ny firmware til 575, i følge ekspeditøren ihvertfall. vi forsøkte også å teste plata på en 370, men siden jeg ikke helt kunne huske hvilken scene som stoppet, så droppa vi det.
    skal låne en kamerats kopi og teste om den funker på min spiller, hvis ikke har jeg vel en bursdagsgave til en eller annen... :roll:

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er nyeste firmware til 575:

http://www.avland.co.uk/pioneer/dv575/575-V2.09.zip

Skal visst fikse noen bugs, samt å gi støtte for divx subtitles.

Edit: Mer info her: http://www.pioneer.co.uk/uk/products...onomy_id=62-84

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problem på samtlige av de 10 DVDene jeg kjøpte i Thailand for 3-4 år siden. Platene luktet dog svidd da jeg satte dem i spilleren, og havnet i søppelkassen ikke mange måneder etterpå. Prøvde dem på flere DVD spillere, med samme resultat. Kjøper ikke priatkopier etter dette. Lydsporet var også ganske dårlig, selv om det var 5.1 Dolby Digital (liksom litt lite trykk).

Har opplevd samme fenomen noen ganger på leie DVDer, men da gjør en omgang med Zalo susen !!

Hjelper ikke dette, ville jeg klaget på spilleren. Tar den ikke normale sone 2 filmer, er den ikke mye verdt !! :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beach
    Her er nyeste firmware til 575:

http://www.avland.co.uk/pioneer/dv575/575-V2.09.zip

Skal visst fikse noen bugs, samt å gi støtte for divx subtitles.

Edit: Mer info her: http://www.pioneer.co.uk/uk/products...onomy_id=62-84
    genialt! da prøver jeg å flashe den og se om det hjelper. takk skal du ha

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •