10.4" lcd panel m/ISA kort

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

10.4" lcd panel m/ISA kort

Har et 10.4" lcd panel fra LG med alt tilbehør til ISA kort. ISA kortet har også vanlig VGA utgang som kan kjøres simultant.

Det jeg lurer på er om jeg kan kjøre et rgb, kompositt eller svideo signal inn på skjermen uten å ha ISA kortet tilkoblet. All annen kabling og styringskort er jo tilkoblet lcd panelet, så jeg skulle tro man kunne klare seg uten selve ISA kortet?

Å være avhengig av en ISA bus for å benytte skjermen er ganske tungvint å fordrer en PCI-ISA overgang og masse styr. Hadde vært enklere å finne hvilke pinner som gjør hva (f.eks RGBHV) og så koblet direkte.

Info om panelet:
    LG Electronics Inc.
    LCA4VE02A
    640x480 native
    10.4"

Fra ISA kortet går en 40pins flatkabel (vanlig "IDE kabel") og en 10 pins flatkabel (bare smalere enn "IDE typen"). Det er også et printkort med to brytere på (kontrast opp/ned) tilkoblet.

Lurer litt på hvor jeg skal begynne. Har søkt en times tid i google, men uvitenhet gjør vel at jeg evt hopper over det som kan hjelpe meg...

DrE

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har den fjerneste anelse? [/bump]

Håper at det går ann å finne pinkonfig på de to flatkablene og kanskje derifra finne en løsning.

Eller er det "sære" signaler som går fra skjermkortet og til lcdpanelets "hovedkort"?

Kan det være andre forum der dere vet at folk har vært borti samme problemstilling?

DrE

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Brainstorming]
    Lurer meg på om du i hele tatt kan kjøre noe analogt inn på LCD panelet. Utfra beskrivelsen kan det nesten virke som om det er ISA-kortet som besørger mye av controller delen på panelet (dvs pixel for pixel styringen) utfra hvor mange ledere dom går til. Er det et LCD panel fra en gammel bærbar PC du sitter med ?
    [/Brainstorming]

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    driver du og bygger deg en projektor?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er meget sannsynlig at det panelet ditt er kun et panel, dvs det er avhengig en kontroller. Slike paneler har aldri analoge innganger. De har heller ikke "standard" digitale innganger, slik at det kan kobles til hva som helst.
    Det er akkurat derfor du har det andre kortet, det er tilpasset akkurat det panelet.

Har selv en kasse full med EL paneler (orange elektroluminisens) som trenger signaler fra VGA Feature Connector. Mulig det er det ditt panel også bruker.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panelet har stått i en "sniffer" som er gått ut på dato. Det er en boks med dual pentium (1!) prosessorer og 32mb ram som kun har som oppgave å overvåke nettverk.

Panelet er nok sikkert samme type som brukes i laptops, men jeg kan aldri tenke meg at det kortet som den var tilkoblet også er i laptop`er. Det er rett og slett for stort til det. Når det gjelder de "vanlige" kontroller kortene som er i laptoper så er disse også med her.

ISA kontrollerkortet har en ekstra skjermutgang, og jeg hadde håpt at det var hovedfunksjonen til kortet. Men det kan godt være slik dere sier, at det er sære digitalsignaler som går i flatkabelen.

Har ikke tenkt å bygge meg projektor nei, men hadde tenkt å montere panelet på veggen og ha en styring ved siden av (opp, ned, venstre, høyre og enter) bygget av en usb gamepad, for så å la girder styre klikkene til mediaportal. Dette for å kunne høre/styre musikk fra serveren uten å slå på tv (og forhåpentligvis projektor om noen mnd)

Altså, styre musikk og filmer.

Derfor jeg lurer på om det går an å fore panelet med svideo. Det trengs ikke noe heftigere signal til det lille 640x480 panelet hvis det går an. Det er heller ikke direkte krise om jeg må bruke ISA kontrollerkortet, men det fordrer hvertfall et PCI-ISA kort og disse koster penger! Som andre så vil jeg helst bruke minst mulig. Jeg lurer også på hvor langt jeg kan "forlenge" flatkabelen før panelet ikke gir noe bilde. Enda en grunn til at det hadde vært lettere å hanskes med svideo, kompositt, rgbhv e.l.

Skal ta noen bilder når jeg kommer hjem og legge ut.

DrE

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •