På tide med ny shoot-out?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 99
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hadde vært morsomt å sett hvordan Sony sin Hs50 klarte seg mot blandt andre projectiondesign sin action model one mk3 og kanskje optoma sin h77?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kan jeg fortelle deg med en gang, den taper.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Veldig til forutinntatt da, jfinneru... Vel, for de som ikke synes regnbuer er noe problem, er nok bildet på MKIII noe av det beste som kan oppdrives fremdeles. Støynivå og plasseringsvennlighet er jo også faktorer som bør vurderes etter mitt syn (hvis ikke er jo i så fall CRT tingen, mener jeg).

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har planer om dette?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Snakker med Geir hos Lyd&Bilde om dette for ikke så lenge siden, og han virket klar... Da er det bare prøve lure Georg og Pdata til å betale for moroa!

Avhenger nok litt av eventelle lanseringer fra InFocus hvis vi skal prøve lure med oss Pdata, forstår jo at de iallfall ønsker vise frem produktet om de skal bruke titusenvis av kroner.

Uansett, planen er å kjøre et nytt projektor-symposium, ev. et mindre, rent shootout (Pdata har fått nye, svært flotte lokaler).

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en shoot out har ingenting med støynivå og gjøre lygren. men ja CRT ruler. der er sort bekmørkt.

forutintatt? jeg har nå sett alle tre den seneste tiden. skulle man være forutinntatt så har man jo ikke sett noen og fortsatt uttalt seg. Hetser ikke hs-50 selv om den ikke er lie bra som de to nevnte. den er fortsatt en meget god projektor, og den koster halvparten
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Var ikke klar over at du hadde sett MKIII, i så fall har du sikkert et godt vurderingsgrunnlag.

Når det gjelder shoot-out, er det selvsagt slik at vi i første omgang vurderer bildet, men totalproduktet må jo selvsagt uansett også vurderes, derav mener jeg at hvis en utelukket alle variabler som støynivå og plasseringsvennlighet i vurderingen, blir det naturlig også nevne CRT, selv om selvsagt disse er ekstreme mhp plassering i forhold til DLP.

Uansett, en shoot-out hadde vært spennende!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg støtter forslaget om en ny shootout, og for å være ærlig har jeg egentlig trodd det var en selvfølge at det ble dette året også :P

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kan jo opprette et lite Shootout fond, så kan vi som ønsker arrangementet være med å betale (litt mer enn inngangsbilletten). Det er jo ikke riktig at en person/firma skal sitte igjen med hele regningen (slik som forrige gang).

Jeg bidrar gjerne med min del, så kan kanskje dere andre også "put your money where your mouth is". :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bidrar gjerne med min del, så kan kanskje dere andre også "put your money where your mouth is".
    Dette kan jo være en god ide', og den støttes fra min side. Noen må i så tilfelle ta tak i det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt flere timer med både hs50 og mk3 og syns uten tvil at mk3 er den beste.

betaler gladelig min del for å få til en shoot-out.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke en dum ide, tror det er vel anvendte 2-300 kr (eller mer).
    Mye nytting informasjon noen har med projektorer, men budsjett klassen burdte kanske også være med denne gangen!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig dette er et sinnsykt dumt spørsmål, men ville ikke en slik shootout være midt i blinken for DVD&Hjemmekino eller Lyd&Bilde ? Ser ingen grunn til at personer skal bruke fritida si på dette. Da er det vel bedre at Hi Fil og gjengen får betalt av DVD&Hjemmkino for å gjøre denne testen ?

Jeg kjøper iallefall DVD&Hjemmkino for å se slike tester. Var forresten en bra shootout artikkel i Lyd&Bilde om AE700 vs Sanyo Z3, men det er gammelt nytt nå ! :shock:

EDIT: Ellers så er jeg enig i at det ikke bare er bilde som må taes hensyn til i en slik shootout. Bilde bør selvsagt veies tyngst, men viftestøy og plasseringsvennlighet teller også mye. Det er flere som irriterer seg mer over høy viftestøy enn manglende sortnivå. I tillegg er det ikke alle som har egne dedikerte kinorom hjemme, og trenger en plasseringsvennlig projektor.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig dette er et sinnsykt dumt spørsmål, men ville ikke en slik shootout være midt i blinken for DVD&Hjemmekino eller Lyd&Bilde ?
    I fjord var det Aforum og Lyd&Bilde som stod for shootouten.
    Min mening er at vi som er interessert i en shootout kan bidra litt siden det koster endel å få hentet inn forskjellige projektorer, lerret og lokale, samt lage et opplegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke misforstå meg AK, jeg bidrar gjerne. AVForum har gitt meg mange fine "gratis" opplevelser ! (vel gratis har det ikke vært, ettersom jeg har økt mitt AV Forbruk betraktelig etter at jeg ble medlem :wink: )

Jeg trodde bare at det var dette Hi Fi bladene levde av, nemlig slike tester. Men det er mulig at jeg tar feil og at slike tester må "sponses" :shock:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Mulig dette er et sinnsykt dumt spørsmål, men ville ikke en slik shootout være midt i blinken for DVD&Hjemmekino eller Lyd&Bilde ?
    I fjord var det Aforum og Lyd&Bilde som stod for shootouten.
    Min mening er at vi som er interessert i en shootout kan bidra litt siden det koster endel å få hentet inn forskjellige projektorer, lerret og lokale, samt lage et opplegg.
    bør vel ta med presentasjonsdata også AK. det var de som ble sittende igjen med regninga til slutt.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Jeg trodde bare at det var dette Hi Fi bladene levde av, nemlig slike tester. Men det er mulig at jeg tar feil og at slike tester må "sponses" :shock:
    Det er helt riktig det Alex F, men formålet med disse shoot-out'ene har vært at folk skal kunne komme å se selv. Det er mange som kun stoler på egne øyne/inntrykk. Når man trenger et lokale som kan huse over 100 personer, begynner det å koste litt. Kostnadene forbundet med forrige shoot-out var vel hovedsakelig leie av Felix kino.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bør vel ta med presentasjonsdata også AK. det var de som ble sittende igjen med regninga til slutt.
    Selvsagt, Presentasjonsdata skal virkelig ha en del av æren for at den første shootouten ble gjennomført

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Det er helt riktig det Alex F, men formålet med disse shoot-out'ene har vært at folk skal kunne komme å se selv. Det er mange som kun stoler på egne øyne/inntrykk. Når man trenger et lokale som kan huse over 100 personer, begynner det å koste litt. Kostnadene forbundet med forrige shoot-out var vel hovedsakelig leie av Felix kino.
    Aha, da skjønner jeg. Synd for oss som ikke bor på det "sentrale Østland". Vi må bare kjøpe projektor basert på det andre sier, som i mitt tilfelle er kjøp av ae700 basert på dine anbefalinger Gorm :wink:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, da skjønner jeg. Synd for oss som ikke bor på det "sentrale Østland". Vi må bare kjøpe projektor basert på det andre sier, som i mitt tilfelle er kjøp av ae700 basert på dine anbefalinger Gorm
    Det er noe som heter fly vet du , så det er ikke noe problem å få med seg disse arrangementene. Den første shottouten var ihvertfall kjempemorsom, tross noen "småfeil".

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •