På tide med ny shoot-out? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 99
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dersom jeg skulle fly til Oslo bare for å overvære en presentasjon av projectorer, ville kona krevd at jeg ble lagt inn på mentalsykehus. Hun hadde problemer nok med å svelge at jeg byttet projektor etter bar 6 måneder.

Ellers så er jeg ikke så interessert enda at jeg flyr på slike arrangementer. Godt å vite at andre gjør det, slik at jeg kan høste av andres erfaringer. Det som er godt nok for dere, er iallefall godt nok for meg ! :wink:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Aha, da skjønner jeg. Synd for oss som ikke bor på det "sentrale Østland". Vi må bare kjøpe projektor basert på det andre sier, som i mitt tilfelle er kjøp av ae700 basert på dine anbefalinger Gorm :wink:
    Oops, ehe................................... ops:
    Håper den svarte til forventningene da.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....... Hun hadde problemer nok med å svelge at jeg byttet projektor etter bar 6 måneder. :wink:
    6 måneder er alt for lang tid, hils henne fra meg og jeg er fremdeles gift :wink:

PS si at det er salg på Steen & Strøm :lol:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom jeg skulle fly til Oslo bare for å overvære en presentasjon av projectorer, ville kona krevd at jeg ble lagt inn på mentalsykehus. Hun hadde problemer nok med å svelge at jeg byttet projektor etter bar 6 måneder.
    Det viktige er å få henne til å forstå at det like mye er en guttetur som en produktpresentasjon. Jeg synes det er vel så viktig å treffe folk "live" som det er å se på projektorene på slike treff. Det er ikke så vanskelig å finne noen å overnatte hos heller, så det er kun flybilletten som koster.

Jenter har stort sett mye mer forståelse for det sosiale aspektet enn det tekniske, så det er kun vinkling av argumentasjonen det dreier seg om.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei folkens

Mhp å finansiere denne saken, kan vi jo vurdere å sette opp "inngangsbilletten" noe. Eventuelt kan det jo muligens la seg gjøre å benytte Presentation Data's nye, relativt store lokaler. Dette må vi selvsagt diskutere med Presentations Data.

Videre begynner det nå etterhvert å dukke opp tilstrekkelig utvalg spennende projektorer til at det er greit å kjøre en shootout. Imidlertid er det pr. dato noen mangler;

"Økonomi"-segment:
    -AE700
    -BenQ 7800 (5120 også kanskje?)
    -InFocus 4805
    -Optoma H31

Mid/hi-end segmentet:
    -Action MKIII
    -Optoma H77
    -Screenplay 72xx
    -Marantz?
    -HS-50

Det beste hadde vært å kjøre en DVI-splitter til f.eks. 4 projektorer om gangen og samme kilde, og da kjøre en "øknomi" shootout og en "mid/hi-end" shootout.

Denne gangen skal vi også la deltagerne få anledning til å stille inn projektorene sine ved hjelp av DVE (gi de iallfall 30 minutter til dette).

På lerret nr. 5, ev. i et rom ved siden av, kan vi kjøre Screenplay 777, som en ekte hi-end referanse...

Er dette en grei plan for selve projektor-shootout biten?

I tillegg hadde det jo vært ypperlig om vi igjen kunne samlet en del viktige personer innen HD-broadcast til å gi en statusrapport, men her er det eventuelt Lyd&Bilde som styrer skuta...

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    På lerret nr. 5, ev. i et rom ved siden av, kan vi kjøre Screenplay 777, som en ekte hi-end referanse...
    Syns heller den bør kjøres side-by-side med de andre, på messa på Oslo Plaza ble den kjørt på stort lerret, men hva med sånn ca. gjennomsnittlig hjemmekinostørrelse på lerret? Er den egentlig noe bedre enn Action/Optoma?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    777'en er nok bedre på en del områder, bl.a. mhp dithering, farger og ikke minst fravær av regnbuer. Action er imidlertid såpass godt tunet av den ikke nødvendigvis står tilbake for 777'en på de aller fleste parametere, men det må jo være opp til den enkelte å avgjøre. 777'en bør imidlertid uansett ikke stå på noe 4 meters bredt lerret, men ca. 220-250 cm bredde, som for øvrig også de øvrige projektorene bør stå på.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes 777 er mest interessant som en kuriositet i forhold til hjemmekino. Det store lysutbyttet gjør at den neppe er egnet til noe annet enn lerretsstørrelser som krever takhøyde langt ut over norsk boligstandard.

Personlig ville jeg mye heller sett en godt kalibrert og oppsatt CRT (f.eks. en Barco Cine9) som High End referanse, men det krever vel betydelig mer tid enn man har til rådighet på et slikt arrangement.

Ellers støtter jeg både økonomi- og mid/high end-inndelingen. Vanskelig likevel å velge et fåtall projektorer blant mengden. Synes utvalget er bra så langt, men kommer det noen nyheter og noen må ut av økonomi-lista, så synes jeg f.eks. at Infocus 4805 og andre 480-linjers DLPEr er temmelig uinteressante (men det er nå bare min mening... vet jo at noen liker disse).

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter forslaget om økt inngangsbillett samt klasseinndelingen her lygren. Alle de prosjektorene jeg er interessert i å se er samlet her i hvertfall........ :wink:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter roffes utsagn på alle områder bortsett fra Cine9, som jo er en kuriositet for de fleste den også. Hva med en "god gammel CRT" i stedenfor?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Godt forslag Roffe. Jeg kan høre med Jan-Erik, som er AVforums moderator for CRT-projektorgruppen, samt jobber for Videosystemer, som fører Barco. Hører jo at Per-Johnny har vært oppe hos Jan-Erik å sett en perfekt kalibrert Cine9, så det er jo mulig at vi klarer overtale Jan-Erik å drasse den med seg til et pr. dato ikke fastsatt lokale. Dette synes jeg personlig hadde vært utrolig spennende. Setter vi av noen timer til oppsett av denne, tror jeg det kan bli bra i alle tilfelle!

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig,det kunne ha vært meget spennende å få sett en Cine9 eller en annen CRT-projektor på projektor-shootout'en

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også det hadde vært på sin plass med en godt kalibrert CRT projektor denne gang, bar for å se hva digitale projektorer har å strekke seg etter. Samtidig synes jeg også at ideen med høyere pris på inngangsbilletten høres greit ut.

Newcomer Piit sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette noe som vil være for alle som måtte være interesserte, eller hvordan funker det?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette noe som vil være for alle som måtte være interesserte, eller hvordan funker det?
    Det er meningen det. Så lenge det er ledig plasser så I fjord var det faktisk vanskelig å få fyllt opp alle plassene (Ca 200 tror jeg), men det er sikkert ikke problem ved neste shootout da medlemstallet sikkert er doblet siden sist.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det er meningen det. Så lenge det er ledig plasser så I fjord var det faktisk vanskelig å få fyllt opp alle plassene (Ca 200 tror jeg), men det er sikkert ikke problem ved neste shootout da medlemstallet sikkert er doblet siden sist.
    Skjer det noe mere her eller gutter....??

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer det noe mere her eller gutter....??
    Jeg regner med det, men det er vel i utgangspunktet Lygren som kan svare på dette.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jada, ting skjer... Har snakket med Pdata, og de kan stille sine lokaler til disp. Det er også mulig å gjøre dette en del større, men jeg tror Pdata's lokaler er perfekt til en ren shootout. Skal vi kjøre et Symposium, alla fjoråret, blir det mer planlegging osv.

Planen er å kjøre et utvalg projektorer til visning, samt en CRT i et eget rom som referanse, og vi kommer tilbake så snart vi har tenkt og planlagt litt mer!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Godt forslag Roffe. Jeg kan høre med Jan-Erik, som er AVforums moderator for CRT-projektorgruppen, samt jobber for Videosystemer, som fører Barco. Hører jo at Per-Johnny har vært oppe hos Jan-Erik å sett en perfekt kalibrert Cine9, så det er jo mulig at vi klarer overtale Jan-Erik å drasse den med seg til et pr. dato ikke fastsatt lokale. Dette synes jeg personlig hadde vært utrolig spennende. Setter vi av noen timer til oppsett av denne, tror jeg det kan bli bra i alle tilfelle!
    Det var nok ikke hos Jan-Erik, men hos en av våre medlemmer som har kjøpt en Cine9 fra England. Henry fra England som har solgt mange Cine-projectorer sier også nå at Barco har sluttet å produsere Cine-projectorer, og at det kun var 1 stk. Cine9 på lager hos Barco.

Blir nok vanskelig å få en topp crt-projector til en slik shoot-out, de få som finnes, er fastmontert og eierne er nok ikke særlig interessert i å låne det ut.

For min egen del, så er det veldig enkelt, vil det gagne meg i salg, nei. Hvorfor ikke? Det er så få gode crt-projectorer igjen, at de blir solgt med engang.

Skjønner at mange er interessert i selve sammenligningen, men det er ikke så mange som er villige til å betale det det koster, og avfinne seg med begrensningene som crt-projectorer innebærer(størrelse, innstallasjon, vedlikehold osv.).

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    chicken :wink: