Hjelp til takmontering av projektor og montering av lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til takmontering av projektor og montering av lerret

Nå har jeg søkt igjennom forumet for hjelp ang. dette emnet.

Jeg er ikke en typisk "handy-man", og kunne trengt noen tips til perfekt oppheng av projektor i tak.

Jeg har en Panasonic AE500 og et motorisert lerret. Begge deler er hengt opp, men i mangel av medhjelper ble det til at jeg bare skrudde fast proj.festet i taket der jeg ikke hadde mer krefter igjen i armene for å teste.

Resultatet er at proj. peker litt skjevt mot lerretet. Til å begynne med var det ikke sjenerende i det hele tatt (pga. gledesrusen for anskaffelsen), men nå etter en tid er det blitt direkte plagsomt.

Finnes det noen enkle hjelpemidler eller triks som gjør det enkelt å finne ut hvordan jeg finner midtpunktet i taket i forhold til lerret ? Må også nevne at veggene mine ikke er helt vinkelrette, eller like lange og har derfor ikke funnet en løsning hvor jeg måler meg fram.

Å flytte lerretet er desverre IKKE en aktuell løsning :? og min neste proj. blir en Optoma H77 tenker jeg, som desverre ikke har horisontal lens-shift :x

- Steinar

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hjelp til takmontering av projektor og montering av lerr

Sitat Opprinnelig postet av phudge
    ... og min neste proj. blir en Optoma H77 tenker jeg, som desverre ikke har horisontal lens-shift :x
    Ikke?

Jeg registrerte at Jane i DENNE TRÅDEN (link), anbefalte H77 som et alternativ for projectorer som kan flytte bildet til side for projectorens senterlinje.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hjelp til takmontering av projektor og montering av lerr

Sitat Opprinnelig postet av Oban
    Sitat Opprinnelig postet av phudge
    ... og min neste proj. blir en Optoma H77 tenker jeg, som desverre ikke har horisontal lens-shift :x
    Ikke?

Jeg registrerte at Jane i DENNE TRÅDEN (link), anbefalte H77 som et alternativ for projectorer som kan flytte bildet til side for projectorens senterlinje.
    Ja det ser jeg, tror kanskje Jane er i ekstase over H77's kvalitet at det ble glemt. Bildet kan på denne kunne flyttes opp og ned desverre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •