3D filmer for to prosjektører?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Perbear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3D filmer for to prosjektører?

Jeg har sett noen flotte 3D filmer bl.a. i Legoland og Liseberg. Disse vises med to prosjektører som sender ut henholdsvis vertikalt og horisontalt polarisert bilde/lys. Publikum får låne 3D briller med tilsvarende polariserende filter slik at bilde fra hver prosjektor kun ses av "rett" øye.

Jeg har PC med tilkobling for to skjermer med VGA/DVI, snart to prosjektører og kunne godt tenke meg å vise 3D film i hjemmekinoen. Polariseringsfilter er greit å få tak i, men jeg har hittil ikke funnet noen 3D filmer som jeg kan teste. Vet noen om det finnes tilgjengelig 3D film på DVD eller internett som vil funke på en PC med to skjermer som viser bilde for hvert øye (høyre/venstre)?
    Jeg skulle også tro at de (få) som har Virtual Reality stereohjelm/briller har det samme behovet?

3D filmene som krever briller med rødt/blått filter funker ikke da de ikke har to separate bildefiler for høyre og venstre øye.

Jeg blir glad for alle tips!

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke en tegnefilm som er i 3D?
    Shrek :roll: :?: Den selges ihverfall på Recordshop på Kvadrat

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du leser postens hans på nytt ser du at han ikke er interessert i rød/blå filmer.
    Han vil ha 2 seperate kilder.

Når det gjelder polarisasjonsskille har jeg ikke sett noe på privatmarkedet, men med shutterglasses er det en del å snuse opp.
    Ser at de blant annet selger adaptere til vanlige hjemmevideokameraer som filtrerer shutter.
    Shutter blir ikke 2 seperate kilder som ønskes, men mer at det blir vist bildet for høyre og venstre øye annenhver gang.

Fungerer vel så bra det også.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spy Kids 3-D: Game Over kanskje? ( http://imdb.com/title/tt0338459/) med den følger det med briller å greier..
    Veit ikke om det var noe sånn du var ute etter?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

Re: 3D filmer for to prosjektører?

ZX300 og Whoracle;
    LES:

Sitat Opprinnelig postet av Perbear
    3D filmene som krever briller med rødt/blått filter funker ikke da de ikke har to separate bildefiler for høyre og venstre øye.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det finnes noe slikt produkt for privatmarkedet. Det hadde vært rått da! Så en slik film i Univeral Studios/Los Angeles for noen år siden. Det var en kort film basert på T2, med skuespillere på scenen som spilte sammen med handlingen på lerretet. Husker spesielt når flytendemetallslemmingroboten slynger ut en arm som blir til en metallspiss, og planter den 1/2 cm foran nesetippen min. Ufattelig realistisk. Filmen endte med at slemmingen ble sprengt i fillebiter og "restene" av ham ble blåst ut over publikum i salen. Definitivt den råeste filmopplevelsen jeg har hatt.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett samme "filmen" som deg.
    Univesal Studios Hollywood.

Det var jo det filmer med luft, vann og andre effekter som virkelig ble "nærgående".

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett samme showet på Universal studios i Orlando. Ganske heftig ja.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja ok da er jeg med, tror det er no lignende på hunderfossen familiepark like ved lillehammer, brukes noen slags 3D briller og vann osv, har jeg hørt da ^^ ikke så kollosalt som det T2 greiene tror jeg men :lol:

Newcomer Perbear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av de programmene som støtter stereographics sine aktive "shutter" briller er listet opp på:
    http://www.stereographics.com/suppor...are/index.html
    Det er ikke denne type output jeg er interessert i (med briller veksler en skjerm mellom å vise hhv. H/V bilde for annen hvert V.sync, mens jeg ønsker å bruke passive briller og to prosjektører som prosjekterer bilde for hvert sitt øye). Men måten H/V bilde vises på er styrt av videodriveren, så dersom noen har 3D materiale (film, ikke spill) som funker med aktive "shutter" briller så kan samme signal enkel rutes til hver sin skjerm utgang (med rett instilling/driver).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •