Jeg har nettopp fått den nye BenQ PB6100-en min, og mens jeg ikke er helt ferdig med rigging og stash enda, lurer jeg allerede på et par ting:

For det første, jeg kommer først og fremst til å bruke prosjektøren til konsollspilling. Jeg har en temmelig ekstensiv konsollsamling (jeg satser på å ha NES, Nintendo 64, Dreamcasten, PlayStation2en, GameCuben og Xboxen koblet til mye av tiden). Hvordan bør jeg gjøre dette? Og hva med komponent/kompositt-switching? Generelt har jeg hørt at kompositt på prosjektør ser skrekkelig ut, noe jeg egentlig kan si meg enig i etter å ha testet et par PS2-spill tidligere i dag. Jeg vil dermed ha komponent på alle konsollene som er istand til å dytte dette. Og siden jeg har så mange konsoller, bør jeg ha en AV-switch.

Hvor får jeg tak i en anstendig AV-switch, og får jeg switcher for komponent? Er S-VHS noe alternativ til komponent?

Samtidig: hvor finner jeg komponent-kabler til de ulike konsollene? Er det i det hele tatt mulig å få slike til eldre konsoller som Dreamcast og NU64, eller er jeg dømt til å bruke kompositt på disse? Er det bare PS2-en som har begredelig bildekvalitet, eller vil jeg kunne få bedre bilder ved å bruke "bedre" kabler enn de som følger med konsollen? Er det på noen måte relevant at jeg har en NTSC PS2? Den er moddet med en Magic-chip, dog. Samme spørsmål gjelder strengt tatt Xboxen og Gamecuben. Xboxen er moddet, uten at jeg husker brikken som er brukt, mens Gamecuben er standard PAL. Alle de andre konsollene er standard PAL.

Vet jeg spør og graver veldig mye, men jeg har fått så mye gode svar her tidligere at jeg håper jeg kan få et par til nå! Alle råd, vink og ideer tas i mot med stor takk!