Hvordan få best mulig bilde fra HIFI-VHS-spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan få best mulig bilde fra HIFI-VHS-spiller?

Jeg snakker om en 5-6 år gammel VHA-spiller.

Tror den har 6 hoder i stedet for 4 som var vanlig den gang. Husker ikke helt men.

Vi har valgt å kun kjøpe VHS'er til vår lille sønn fordi han ødelegger hver eneste dvd-film han får tak i. Skal sette filmen inn selv osv og da blir det fort riper og slikt. Han klarer ikke ødelegge en VHSkasett har vi merket oss, og han klarer ikke helt å sette den inni selv heller slik som med dvdfilmer.

Men jeg syntes det ikke er så bra bilde via VHS spilleren.

Er det så at VHS spillere ikke har scart RGB, men kjører kun kompositt og s-video om man han s-video spiller?

Tror faktisk jeg har en s-videospiller da men.

Går den beste kvaliteteten gjennom en scart fra spiller til tv'en?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Off topic: 6 hoder gir ikke bedre bilde enn 2. (de ande 4 brukes til lyd og stillbilde/spoling)

alle stereospillere har 6 hoder.

Hvis du har en S-VHS spiller så vil du få best bilde ved hjelp av s-video kabel eller scart. (dog alle kjøpefilm er spilt inn i VHS)

Å drømme om et bilde som er i nærheten av DVD er som å klage på at du ikke får like gode farger på sort/hvit TV som en farge TV.

VHS er bånn i bøtte.

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe..ja selv dama sa at bilde ikke akkurat var bra! Og hun har aldri klaget over det før.

Men min lille krakilske sønn bryr seg ikke om bildekvaliteten. Han vil bare se på monsterbedriften etter barnehagen liksom. Og da blir det jo til at jeg også ser på. Så det er greit å få best mulig bilde. Men da regner jeg med at jeg har så bra bilde som det går ann å få da!

Takk for hjelpen peaky

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få bildet så bra som mulig vil det nok være en idé å kjøre gjennom en rensetape, og benytte nye videobånd.

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt nostalgi det der med VHS...Ikke FÅ VHS filmer jeg leide i min "ungdom". Var litt sjarm med disse store kassette da! Var stas da jeg fikk 6 hoders HiFi Steroe Akai videmaskin til jul i 1992! DET var tider det! Endelig egen VHS spiller! Så gikk jeg til innkjøp av en NAD Dolby Pro Logic processor! Det var tider det! Mimre mimre!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •