Magnetisk avskjermet??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer Focalmann sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Magnetisk avskjermet??

Heisann, er ny her inne

Kjøpte igår min første widescreen tv, en Finlux 82X400 32".

I min lille stue ble eneste mulighet for plassering av centerkanalen oppå tv-kabinettet. Centeren er en Focal/Jmlab CC700, som jeg har hatt både oppå og under min gamle tv uten synlige problemer. Problemene meldte seg nå umiddelbart, da jeg fikk ett lillaskjær i bildet under centeren, som flyttet seg hvis jeg flyttet centeren... ops: Er ikke centerkanalen magnetisk avskjermet slik at den kan plasseres oppå tvèn??

I tillegg var bildet på venstre side av tv`en litt mørkere enn høyre og buer inn på midten :shock: Har ikke prøvd å fjerne centeren, men kan dette med "innsvingen" og mørkheten på venstre side av bildet ha noe med centeren å gjøre??

Jeg synes også at bildet var litt flimmrete på dvd, men det er vel kanskje fordi min Pioneer DV-626 begynner å bli utdatert eller :roll: :?:

Noen som kan hjelpe???

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

*

Moderator må gjerne flytte denne tråden til ett mer passende sted, da jeg ikke er veldig kjent her (ennå..)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm

Ja det var jo en hyggelig velkomst til ett behjelpelig forum :roll:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen.

Det hender det tar litt tid før man får hjelp. Det kan også være en fordel og tenke over hvor man skal poste (f eks hva som er hovedkjernen i spm ditt og poste deretter).

Centerkanaler pleier og bør være skjermet. Ser at denne skal være skjermet. Det kan være at den nye tv'en din er mer sensitiv enn den gamle. Det er også flere måter å skjerme høyttalere på, noen er sikkert bedre enn andre. Det billigste rådet vil være å prøve å flytte centeren lengre unna tv'en. (Selv om dette ikke er ideellt. (F eks høyere eller lavere.) Evnt sjekke om det også er noe annet som påviker her. (Fronthøyttalere eller lignende)

Mvh

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og velkommen til forumet. Det er jo litt beklaglig at du ikke har fått noe svar da ops:

Selv om den ligger på feil plass så burde jo moderatorene se det. Men de er bare mennesker de også, og det er lov å overse eller glemme. Dessuten gjør de dette på fritiden, så dette blir gjort kun av god vilje.

Men til saken...

Jeg har en sony 29", og jeg hadde samme senteren og DVD spilleren som du har. Jeg hadde aldri problemer med verken skjermingsproblemer eller flimmrete bilde. Hadde senteren oppå tv'en, og DVD spilleren koblet via scart. (RGB). Dette ga ett krystalklart bilde på mitt oppsett, men etter kjøp av projektor ble Pioneeren for dårlig. Men på en 32" burde bildet bli bra. Hvorda kabler bruker du mellom dvd og tv?. Du får kjøpt stativ på blandt annet www.oslohificenter.no
    Hvis du går under "tilbehør" og "høytalerstativ"så finner du stativet til å ha senteren oppå tv'en. Denne kan sikkert hjelpe på litt.

Lykke til.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

*

Endelig litt respons, takker :lol:

Har prøvd/endret endel etter jeg skrev innlegget. Dro ut til Andrè på Hi-fi huset og byttet centeren, men med samme resultat.. Det endte selvfølgelig med at jeg også kjøpte en Yamaha rxv-1400 og en s-550 dvd spiller :lol: Har fra før Focal/Jmlab Chorus 726+714+sw700, så nå begynner det jo å bli riktig festlig lyd og bilde :wink: Har brukbare kabler fra Monster cable b.l.a.

Satte til slutt tv`en oppå centeren, og det ser ut til å fungere bra foreløpig, noen meninger om dette?
    Er forresten s-550 mye bedre på lyd og bilde enn min gode gamle Pioneer dv-626 :?:

Har også en haug med andre spørsmål om bruken av mine nye komponenter, men de skal jeg prøve å lage tråder på under riktige forum :wink:

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: *

Sitat Opprinnelig postet av Focalmann
    Satte til slutt tv`en oppå centeren, og det ser ut til å fungere bra foreløpig, noen meninger om dette?
    Tror vel ikke det kan være helt heldig for senteren med så mye vekt oppå seg. Dette skaper vel også en del uheldige ressonanser i tvkabinettet?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dyrt å reise på besøk hos Andrè :lol:

Støtter meg til polkalizer her, tror ikke det er gunstig med en tung tv oppå høytaleren. Hvis det ikke er noe annet som støtter opp under da.

Tipper s-550 er bedre på bilde iallefall, men er litt usikker på lyden. Og Yamahaen er en god forsterker på chorus'ene dine. Tipper du er fornøyd jeg. Og spesielt morsomt at det er kommet nok en JmLab kar inn her. Så er vi flere mot Klipsch-mafiaen :wink: :lol:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Tror vel ikke det kan være helt heldig for senteren med så mye vekt oppå seg. Dette skaper vel også en del uheldige ressonanser i tvkabinettet?
    Ja, jeg liker ikke å tenke på at den skal bære 60 kg :? Tipper det kommer til å bli et par merker i den.. Problemet er det at jeg ikke har andre muligheter hverken over, under eller på siden. Har en seksjon rett over tv`en hvor resten av anlegget er plassert oppover.. Skulle jeg hatt den over, måtte den hengt i taket :shock: Har derimot ikke hørt noen antydninger til ressonanser i tv kabinettet, men det kan muligens ha med kvaliteten på tv`en å gjøre? Har fått ett intrykk av at dette er en ganske bra tv.

Mulig jeg prøver å lage til noe på hver side av centeren under tv`en som tv`en kan stå på, med centeren liggende fritt under..

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mulig jeg prøver å lage til noe på hver side av centeren under tv`en som tv`en kan stå på, med centeren liggende fritt under..
    Det tror jeg kan være det lureste. Ellers er det noen her som har senteren stående ved siden av tv'en. Vet ikke om du har plass, eller hvordan lydbildet blir da, men det kunne kanskje fungert.

Hvordan liker du Chorus'ene. Hadde akkurat samme oppsettet som deg før, jeg syntes det var knallbra.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Det tror jeg kan være det lureste. Ellers er det noen her som har senteren stående ved siden av tv'en. Vet ikke om du har plass, eller hvordan lydbildet blir da, men det kunne kanskje fungert.

Hvordan liker du Chorus'ene. Hadde akkurat samme oppsettet som deg før, jeg syntes det var knallbra.
    He he, Andrè er farlig ja :lol:

Er knallfornøyd med lyden i Chorusene, har vært det siden jeg hørte de første gang for 1 1/2 år siden! Må få presisere at jeg digger Focal bilhøyttalere, og at jeg ble helt solgt når jeg så Chorusene med Focal/Jmlab logoen på 8) :lol: Ble enda bedre lyd i dem med 1400`en må jeg si Hadde en HK avr 85 før jeg byttet...

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av akto

He he, Andrè er farlig ja :lol:

Er knallfornøyd med lyden i Chorusene, har vært det siden jeg hørte de første gang for 1 1/2 år siden! Må få presisere at jeg digger Focal bilhøyttalere, og at jeg ble helt solgt når jeg så Chorusene med Focal/Jmlab logoen på 8) :lol: Ble enda bedre lyd i dem med 1400`en må jeg si Hadde en HK avr 85 før jeg byttet...
    Kan tippe det ble litt for mye av det gode med H/K i det oppsettet? Focal serien mangler ikke akkurat på bass etter det jeg har hørt.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

[Kan tippe det ble litt for mye av det gode med H/K i det oppsettet? Focal serien mangler ikke akkurat på bass etter det jeg har hørt.[/quote]

Ble litt tightere bass ja, og mere åpent hele veien synes jeg
    Nå går det til og med an å ha sub`en på ved musikk, hvis jeg ønsker det.
    Med HK`en ble det bare graut..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •