Bildestøy

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Bildestøy

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bildestøy

Hei!
    Jeg ser filmer fra mediaspilleren Mede8er med800x3d. Denne er koblet til min forsterker med HDMI. Problemet er at det den siste tiden har begynt å dukke opp bildestøy (noen hvite prikker som dukker opp i bildet). Se vedlagte bilde. Det har ingenting med filmfilen å gjøre, for de hvite prikkene dukker opp også i menyer etc. Ved å slå av og på mediaspilleren forsvinner problemet midlertidig. Jeg har prøvd følgende uten hell:
    * Oppdatert firmware
    * Prøvd annen HDMI-kabel (ikke noen eksklusiv type).
    * Prøvd annen HDMI-inngang i forsterkeren.

Noen som har en idé om hva som kan være årsak? Er det noe galt med mediespilleren? Kan det ha med innstillinger å gjøre? Er det noen form for elektromagnetiske forstyrrelser? Vil det i så fall hjelpe med en bedre skjermet kabel? Kaster ut teorier her. Vet imidlertid ikke og setter STOR pris på om noen dedikerte kan forsøke å hjelpe meg.
    På forhånd takk!
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -20160731_035104-1600x900-jpg  

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøv å kom mediespiller med hdmi direkte i tv, så får du ihvertfall eliminert forsterker som en feilkilde
    onkyo 818+rotel rb1070, Focal Aria 906, SVS SB13-ultra

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for forslag til eliminering. Synes forøvrig det var rimelig slapp respons på dette forumet. Ber jo ikke om fasit. Men med 100 visninger og ett (1!) svar på et døgn, synes jeg det var lunken respons. Er fersk på forumet her, men trodde noen noen fler av entusiastene her mer enn gjerne ville dele erfaringer/tips/forslag?

Newcomer Karmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med han over. Prøve hdmi rett i tven. Er det slik på andre kilder ? Har du testet annen kabel ?
    |Tangen Inconcert Miles LCR|JBL 8340 x 4|Jbl 4645B x 10|DIY JBL 4645C x 2|Yamaha CX-A5000|3 x Hypex PSC2.700D|Emotiva XPA 5|Crown I-tech 6000 * 2|DIY HTPC|Epson TW-9200|Pro-ject debut carbon esprit|Xbox One|Xbox 360|Nvidia Shield TV|

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd med annen kabel, men ikke noe fancy. Standard, rimelig hdmi. Mulig en bedre skjermet kabel vil hjelpe? Vanskelig for å tro at det vil utgjøre noen forskjell å kjøre den rett i tv da bluray og andre enheter fungerer perfekt via forsterker...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,952
    Takk & like
    Nevnt
    32 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvite/sorte "prikker" i bildet skyldes dårlig forbindelse over HDMI (støy). Når forbindelsen er dårlig er dette støyen som dukker opp før bildet eventuelt faller helt ut.

Hvis jeg forstår "støen du beskriver rett da? Blir litt i tvil når jeg ser vedlegget ditt, for det bildet er jo elendig? Det er jo en haug med kraftige hvite prikker som ikke kommer fra TV-en også

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe galt med bildet. De hvite prikkene vises alle i tv-bildet, og forsvinner dersom jeg slår av og på boksen. Det er bare en meny som lurer deg til å tro at det er hvite prikker på tv-rammen. Tv-rammen er imidlertid den smale, grå i børstet aluminium. Legger ved et bilde til.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -20160731_035136-1600x900-jpg  

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,952
    Takk & like
    Nevnt
    32 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, skjønner. De kraftige prikkene der er jo på ingen måte støy på piksel-nivå, men minner mer om en prosesseringsfeil. Er prikkene synlige i TV-menyene også, eller bare menyene fra Mede8er?

Lignende tråder

1. Problem med bildestøy...
    By Ste-Reo. in forum Generell video
    Svar: 2
    Siste melding: 04-16-2012, 10:51
  2. Mye bildestøy når jeg bruker Ps3..
    By WarrenG in forum Digitale projektorer
    Svar: 5
    Siste melding: 08-27-2011, 10:20
  3. Bildestøy mellom HD LCD tv og Get HD PVR
    By casper in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 12