POLL: Hvor lenge varte/varer pæren på din projektor? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitter å ser på Discovery Science med en SP4800 som har gått nøyaktig 3232timer akkurat nå. Har bestilt ny pære rett og slett fordi kvaliteten begyner å bli så som så. Om dere ser på minhjemmekino så ser dere 2 bilder fra samme film, bilde nr1 er etter ca 200timer og bilde nr11 er etter ca. 3000timer. Samme film er brukt til begge bildene

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    460 timer før oppgradering og nå står tellern på 100 =560 timer å går lige bra ennå.På min optoma H-30.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har pæra til min Optoma H56 tatt kvelden. Sendte den inn til rep. da jeg var overbevist om at det ikke kunne være pæra, da den ga ett meget svakt og brunt(!) bilde. Fikk telefon fra Freber som reparerer den at det var pæra. Merkelig.

#"%%#€%"%"€"€"#€#!"€%"%

5575,- takk :evil: for 700 timer film!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jaja, det hadde vært for galt hvis hobbyen ikke skulle kostet noe. Med det blir dyre fremvisninger. Pj'en er 10 mnd gammel.

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Lyst til å ødelegge noe, evt. tråkke på en frosk

Edit: moderert meg litt ops:

Newcomer Rivers sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en teori på pærer. Mistenker at den pæra som sitter i projektoren når du kjøper den tåler mindre en pærer som du kjøper utenom!
    Selv om det er klin lik den som var i projektoren fra før av.

Noen som kan bekrefte / avbekrefte dette?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en teori på pærer. Mistenker at den pæra som sitter i projektoren når du kjøper den tåler mindre en pærer som du kjøper utenom!
    Selv om det er klin lik den som var i projektoren fra før av.

Noen som kan bekrefte / avbekrefte dette?
    Det er svært lite sannsynlig, og ganske sikkert ikke tilfelle Jeg har ihvertfall aldri sett noen indikasjon på dette-

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...denne avstemningen tyder i alle tilfelle på ingen måte at så er tilfelle...

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nærmer meg 2500 timer nå som er oppgitt leve tid... blir spennende og se da om den holder noe lenger....

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    når jeg solgte min davis dpx-16 så var pæra gått 4000 timer. den var oppgitt å holde 2000. ble da byttet selv om den ikke var ødelagt.
    Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian
    nærmer meg 2500 timer nå som er oppgitt leve tid... blir spennende og se da om den holder noe lenger....
    Oppgitt levetid på projectionspære/lampe har ikke noe med når den eventuelt ryker å gjøre.
    Levetiden er definert som den tiden det tar før pæras/lampens lysutbytte er redusert med 50%. Det er altså ikke tatt høyde for pærer/lamper som ryker i det hele tatt i denne definisjonen. Tanken er kanskje at de pærene/lampene som ryker gjør dette innenfor garantitiden eller brenner lenge?...

Det er greit å ha defininsjonen på levetid klart for seg når man diskuterer dette. Her er det jo mye fokus på de som ryker.

Når dette er sagt så er det vel heller tvilsomt om hvor godt, hvis i det hele tatt, produsentene har tester som dokumenterer denne levetiden.
    Det er vel heller snakk om en form for estimat.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet godt at pæren fort kan vare flere tusen timer mer enn det som er oppgit! :wink:
    Jeg refererte til det at det blir spennende og se hvor mye lenger enn den oppgitte levetiden er...
    Vet at den oppgitte levetiden bare er en peker for hva jeg kan håpe for, at pæren kan ryke etter 1 time, 100 timer etc har jeg vært klar over hele tiden.
    Uansett, virker ihvertfall som pæren i den jeg har nå ihvertfall skal kommet til og klare den oppgitte levetiden i det minste :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian
    vet godt at pæren fort kan vare flere tusen timer mer enn det som er oppgit! :wink: :wink:
    Men er det greitt? Kan en bare la dem lyse til de slokner, eller bør en bytte dem ut ved angitt levetid?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant statistikk. Den underbygger jo bare at forbrukeren har rett i å forvente at lampen skal vare i oppgitt forventet levetid, og at i de få tilfellene hvor lampen ryker før, så har produktet vist seg å være dårligere enn det er naturlig å forvente, og det foreligger en mangel som selger forplikter å rette kostnadsfritt for forbrukeren.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •