Problemer med trådløs overføring av TV signaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med trådløs overføring av TV signaler

Hei
    Er ikke på jaget etter kvalitet her, men har en TV stue i 2e etg der jeg ikke får god nok signalstyrke til. Har en egen enkel Canal digital dekoder der. Har kablet fra stua til soverommet (med knall bilde) og videre til denne stuen (med kjempesvak signal). Jeg frykter kabelbrudd eller støy ved kabelen. Dessverre går ikke denne kabelen å trekke om da jeg har bygget den godt inn i tak og vegg under siste oppussing.

Jeg har søkt og funnet et kit på Teknikkmagasinet til 499kr. Åpnet den idag og ser at det går en 3,5mm plugg ut fra den over i VGA. Det hjelper meg lite når jeg må ha coaxial inn og ut for signal inn i huset og inn i dekoderen.

Noen som har løsning på hvordan jeg kan bruke nyinnkjøpet mitt eller hvor jeg kan finne en extender som passer bedre?

på forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg
    -image-jpg
    -image-jpg

Lite bilder på kjøpet

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom jeg skjønner dette riktig så har du kjøpt en bridge for å overføre et enkelt videosignal og lyd fra et sted til et annet - mao, ikke en erstatning for en coax-forbindelse. Så der du skal se på tv må du koble den andre boksen rett til video- og lyd innganger på scart-kontakt på din TV (og altså ikke til dekoder). Den første boksen kobles til video- og lyd utgangene på en scart-kontakt på en dekoder og så styrer du dekoder med det som ser ut som en IR-link mellom boksene. Hadde du hatt T-we dekodere fra CDK hadde det vært en annen løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mooze Vis post
    Dersom jeg skjønner dette riktig så har du kjøpt en bridge for å overføre et enkelt videosignal og lyd fra et sted til et annet - mao, ikke en erstatning for en coax-forbindelse. Så der du skal se på tv må du koble den andre boksen rett til video- og lyd innganger på scart-kontakt på din TV (og altså ikke til dekoder). Den første boksen kobles til video- og lyd utgangene på en scart-kontakt på en dekoder og så styrer du dekoder med det som ser ut som en IR-link mellom boksene. Hadde du hatt T-we dekodere fra CDK hadde det vært en annen løsning.
    Jepp, det er det jeg kjøpt. DVD denne må jeg returnere da jeg må overføre antennesignalene/coax. Fra antenne uttaket i stua til dekoderen i 2e etg.

Noe. Som sett en bra sånn enhet?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En slik enhet finnes ikke. Det er ikke mulig å overføre så stor båndbredde trådløst. Alternativet er å sette dekoder nede, og så overføre kun en kanal trådløst opp til TV.

Den eneste fornuftige løsningen er selvsagt å strekke coax-kabel fra uttaket nede, og opp til TV i 2. etg

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hosse Vis post
    Jepp, det er det jeg kjøpt. DVD denne må jeg returnere da jeg må overføre antennesignalene/coax. Fra antenne uttaket i stua til dekoderen i 2e etg.

Noe. Som sett en bra sånn enhet?
    Hvilke dekodere er det du har?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun PCMCIA i TV2 i stua. I 2e etg har jeg den minste dekoderen fra Canal Digital. T-We box mini tror jeg den heter.

Var ikke klar over at man ikke kunne sende coax signalene trådløst?

Hadde gjerne strukket en ny kabel der, men det er omtrent umulig. Skjønner heller ikke hvordan det kan være en skade i kabelen som allerede ligger der. Har prøvd med både en og to antenne forsterkere, men det er ikke nok signal til at dekoderen klarer å dekode. Noen dager får jeg opp en par kanaler, men det er svært hakkete.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det ligger en gammel kabel i rør, kan du vel bare bruke denne som "trekkesnor", og dra gjennom en ny coax-kabel?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm: Nope, ligger ikke i rør overalt. Snekkerne som pusset opp gangen oppe bygget inn spikret antennekabel.

Har løst det nå med at trekke en ny kabel, dessverre til dels synlig på veggen og trappen. Ikke optimalt, men virker i hvert fall.

10. Liker Gorm har likt denne posten

Lignende tråder

1. Get Box II :: Overføring av TV signaler over IP
    By xanadu in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 3
    Siste melding: 08-07-2014, 03:23
  2. Problemer med trådløs overføring av TV signal
    By laffen75 in forum Generell video
    Siste melding: 01-25-2009, 16:54
  3. Svar: 5
    Siste melding: 10-02-2007, 08:59
  4. Trådløs overføring av signaler
    By Catona in forum Digitale projektorer
    Svar: 0
    Siste melding: 04-17-2006, 12:56
  5. Snart trådløs overføring av audio signaler!
    By Zamot in forum Generelt audio og HiFi
    Siste melding: 01-13-2005, 18:08

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •