4K tvsendinger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

4K tvsendinger?

Hei,
    Er det noen som har noen formening om tvsendinger vil komme i 4k i løpet av de neste 4-5 åra?

Unødvendig for oss som kun bruker tv som signalkilde å bruke ekstra penger på UHD-tv og receiver hvis det tar så lang tid at det allerede er byttet ut før man får bruk for teknologien.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at jeg har tv signaler, men er ikke de fleste av dagens tv sendinger bare i 720p? Hvertfall her i Norge? Jeg vet at i statene er det en del 1080p sendinger, men selv de startet jo ikke med det før 1-2 år siden kansje? Tviler sterkt på at vi har 4k sendinger innen 5 år, kansje èn kanal eller 2. Så skal du kjøpe 4k utstyr for å se TV sendinger så er nok det bortkastet.

Edit: Vel i følge wikepedia:
    In the United States, 1080p over-the-air broadcasts still do not exist as of November 2015; all major networks use either 720p60 or 1080i60 encoded with MPEG-2. However, satellite services (e.g., DirecTV, XstreamHD and Dish Network) utilize the 1080p/24-30 format with MPEG-4 AVC/H.264 encoding for pay-per-view movies that are downloaded in advance via satellite or on-demand via broadband.
    https://en.wikipedia.org/wiki/1080p

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke kjøpt 4k på TV om jeg ikke brukte den til PC og film.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At vi ikke har 1080p TV sendinger enda er vel en indikasjon på at dette ikke er veldig nære.
    Min spådom er at om 4-5 år er dette enda ikke på plass, i allefall ikke s tor skala. Langt mindre 4K.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man kjøpe ny tv i dag, så kommer man ikke unna 4k skjermer. Tror du sliter med å finne en tv skjerm med kvalitet i dag som ikke er 4k... Slik har markedet blitt... Hvorvidt noen tradisjonelle tv kanaler går over til 4k sending, er vel noe man kan spekulere i, da vi er i streamingens tidsalder...
    Har man tilstrekkelig med båndbredde, så har Netflix en del filmer og serier i 4k(krever spesielt 4k abb fra netflix, samt en tv som har støtte) Nå kan sikkert det strides om man får ekte 4k på streaming, men det funker veldig bra-så lenge man som sagt har båndbredden som skal til... Men streaming er streaming, og blu-ray er blu-ray... Og spillere og filmer kommer vel til neste år, dog til hause priser i starten vil jeg tro...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    999
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I England skal det komme (har komt?) en 4k kanal, de skal sende sport, og 4k på sport og fotball er visst helt topp (ifølge avforums podkast jeg hørte).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •