Hvordan lage en gif?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan lage en gif?

Hei fine folk!

Har prøvd å google - men blir ikke mye klokere på hvilket program som er best/lettest å gjøre dette i.

Hvordan lager man en tilsvarende gif? http://www.whoateallthepies.tv/jafsf...mb-425x193.gif

Eller eventuelt video hvor man legger en annens ansikt over på det som er originalt i videoen? Er bare snakk om en snutt på ca 6-7 sek. Jeg jobber vanligvis i Adobe Premiere.

Ha en fin helg :-)

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg antar du har ganske god peiling på video- og bildebehandling, siden du bruker Premiere?

Fra Premiere kan du eksportere en filmsnutt som animated gif, og du har en ferdig gif.

Skal du legge på ansikter, er det best å eksportere en filmsnutt som en filmstrip fra Premiere, og redigere filmstripen i f.eks. photoshop, der du kan gjøre hva du vil, og importere den endrede filmstripen tilbake i Premiere, der du kan lage en gif.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer Vis post
    Jeg antar du har ganske god peiling på video- og bildebehandling, siden du bruker Premiere?

Fra Premiere kan du eksportere en filmsnutt som animated gif, og du har en ferdig gif.

Skal du legge på ansikter, er det best å eksportere en filmsnutt som en filmstrip fra Premiere, og redigere filmstripen i f.eks. photoshop, der du kan gjøre hva du vil, og importere den endrede filmstripen tilbake i Premiere, der du kan lage en gif.

Tusen takk for rask tilbakemelding Burde formulert meg bedre med Adobe Premiere - går ut i fra at det er 'piece of cake' for en som jobber i det til vanlig. Jeg er helt nybegynner der,hehe .

Men ser nå at med en gif så vil det bli "hakkete", og det vil nok flyte bedre om det legges et ansikt over i selve videoen. Gjør jeg det du nevner i siste avsnitt om jeg skal få lagt over et ansikt på selve filmen? Evnt vet du om en fin tutorial på Youtube?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg antar at du kan velge en framerate i eksporteringen fra Premiere, men jeg har ikke brukt Premiere på en stund, så jeg er ikke sikker hvordan du gjør det. Å legge et ansikt på selve filmen i Premiere er forsåvidt ganske greit med å bruke keyframes, men skal du gjøre noen tilpasninger på farger, kontrast, størrelser på ansiktet, etc., etc., er det mye lettere å gjøre det i photoshop.

Jeg googlet tutorial på animasjon med keyframes, og fant denne:
    http://tv.adobe.com/watch/learn-prem...ng-key-frames/

Aner ikke om det er en bra video.

Vil i alle fall anbefale Premiere=>filmstrip=>Photoshop=>Premiere, men det kommer litt an på hvor komfortabel du er med å bruke Photoshop. Du kan teste alle Adobe-programmene gratis en hel måned med full funksjonalitet.

Lignende tråder

1. Hvordan lage demo DVD?
    By paaab in forum Generell video
    Svar: 0
    Siste melding: 07-08-2008, 02:02
  2. Hvordan lage bassfeller?
    By Cellv14 in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 3
    Siste melding: 11-17-2005, 18:12
  3. Hvordan lage kopisperre?
    By Hestad in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 22
    Siste melding: 04-27-2005, 10:27
  4. Hvordan lage Delefilter?
    By Cellv14 in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 2
    Siste melding: 12-29-2004, 18:15
  5. Hvordan lage hjemmekinorom????
    By Thlian in forum Generell chitchat
    Svar: 2
    Siste melding: 09-05-2004, 23:32

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine