NY SHOOT-OUT.....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 15 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 287
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NY SHOOT-OUT.....

Hei GodT Folk....

Vi hadde i vinter en SHOT-OUT på en rekke projektorer i mine lokaler på Skøyen i Oslo (Presentations Data AS). Nå blir det sommer og sol i et par måneder, men så setter høsten inn og filmens årstid. Da mener jeg det kan være interessant med en ny SHOT-OUT. Jeg har mine ideer om når og hvor, men kan trenge input på hvilke modeller vi skal ha representert. Vi bør jo ha 3 kategorier:

1. Low-end: sub 17.000,-
    2. Mid-end: 17.000 - 40.000,-
    3. High-end: 40.000 - >

Setter pris på forslag slik at jeg kan begynne å planlegge aktiviteter.

Ha en fortreffelig DaG!

georg......
    Presentations Data AS
    (www.pdata.no)

###############################################

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projectordesigns Action! Model One burde være en selvskreven kandidat i High End segmentet...

Om noen hadde fått tak i en Yamaha DPX-1000 og/eller en Marantz VP12S2 hadde det vært interessant å sammenligne lille norske projectiondesign med disse utenlandske gigantene (David mot Goliat? ).

Selvfølgelig også Infocus SP7200, som burde være sammenlignbar med ovennevnte projer...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Georg.
    Glimrende at du drar i gang en ny shootout. Jeg tror det blir vanskelig å definere low- kontra mid end. Med de prisinndelingene ligger jo nesten alle de som tidligere var mid end, nå i low end segmentet. Men det er vel slik det går. Utviklingen raser frem. At X1 og AE300 ligger i low end sektoren tegner godt for fremtiden i hjemmekinoen. Da bør mid end bli bra.
    Gleder meg som bare det til ny shootout.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rinn
    Projectordesigns Action! Model One burde være en selvskreven kandidat i High End segmentet...

Om noen hadde fått tak i en Yamaha DPX-1000 og/eller en Marantz VP12S2 hadde det vært interessant å sammenligne lille norske projectiondesign med disse utenlandske gigantene (David mot Goliat? ).

Selvfølgelig også Infocus SP7200, som burde være sammenlignbar med ovennevnte projer...
    Ved forige shootout testet vi jo prototypen av Action mot Infocus 7200, og etter min mening ble Infocus utklasset av Action, og det av en prototype. Blir spennende å se hva det endelige produktet presterer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært fint med noen projer med den nye Matterhorn-chipen og noen med maskert XGA chip.

Infocus SP5700 skal vel ha Matterhorn. Kommer ikke på noen med maskert XGA, men mener jeg har sett noe om dette et sted. Hva blir egentlig forskjellen?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det kommer nok en hel del nye modeller vi bør forsøke få med på neste Shootout. Vi får ta en samling på aktuelle modeller når tiden nærmer seg! En eller flere Matterhorn baserte projektorer bør absolutt være med...

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SHOT-OUT ? Er dette en slags messe hvor folk kan komme å kikke på diverse nytt som kommer eller?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei!

Ja, på på AVforum's Shootout samler vi projektorer fra folk og fe og samles til sammenligning og visning! Forrige gang var det Georg fra Presentationsdata som stod for arrangementet, i sine flotte lokaler på Skøyen i Oslo. Det ser ut som det blir Presentationsdata som "hoster" dette arrangmentet igjen.

Det som er viktig, er at folk også tar med seg sine projektorer, slik at vi har flere typer å sammenligne med. Presentationsdata har et rimelig godt utvalg projektorer selv, og vil sikkert stille med det som finnes av alternativ fra InFocus, samt kanskje litt Action! ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Flytter for øvrig temaet til generell video, da shoot-outen tilsier trolig vil ha visning av projektorer både under og over 30.000.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde forøvrig vært ok om shoot-out'en hadde blitt avholdt før intro-tilbudet på Action! går ut (før 1. september). Ikke usannsynlig at en del som møter opp på shoot-out'en har interesse av en 'billig' Action! Men det blir kanskje litt tidlig??

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...Blir nok kanskje litt i tidligste laget... Vi får se det an... Hvis jeg får en test, skal jeg gi deg besked, så kan du ta deg en tur opp til meg og se!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal en tur til projectiondesign i morgen (lørdag) og ta en titt på Action! Men det hadde jo vært interessant å se hvordan den var opp mot andre projer også, før tilbudet går ut.

Uansett skal det bli spennende å se den imorgen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det ikke så farlig med det jeg nevnte over... nå er min Action! i hus.

Får bare håpe den knuser all konkurranse i shoot outen nå da *hehe*

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne tråden dødd helt ut? Noen som har noe formening om når det blir en ny shoot out? Eller er de fleste opptatt med andre ting i sommervarmen kanskje...

8)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Tror vi bør vente bittelitt, kanskje ut i september/oktober en gang... Nå har det, foruten InFocus 5700, ikke kommet noe spesielt nytt siden sist shootout... Vi er jo litt avhengige av å ha nye gadgets å teste også... Action! ble for øvrig ikke testet med nyeste, ferdige versjon, så denne er en klar kandidat. I tillegg har InFocus 7200 blitt oppdatert med ny software opptil flere ganger, og i følge en representant for InFocus i Sverige, ville dette kunne bidra til bedre sortnivå med mer!

Imidlertid tror jeg en del kandidater er på trappene ny rimelig rett rundt hjørnet, da i mer budsjettklasse. Sanyo kommer med noe nytt, og sikkert en hel del andre.

Poenget må være å få samlet litt nytt, og selvsagt noe av de vi testet sist gang, og det trenger ikke bli så lenge til det er i orden... Vi får holde denne tråden løpende oppdatert med nye produkter som folk kan stille med! Presentations Data stiller nok med det meste aktuelle innen InFocus / Projectiondesign, men vi trenger jo litt mer å se på, eller hva?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei på dere!

Sist gang var det midt i uka, og da jobber jeg som mange andre

Vi er noen stykker 8) her på sørlandet som kunne tenke oss å være med, hva med en lørdag eller fredag kveld?

MVH
    Frank

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Fredag kan sikkert være en grei dag... Vi får komme tilbake til eksakt dato etter at vi har fått opp noen modeller å "shoout-oute" med!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil nok være lurt å legge shootouten til enten en fredag eller lørdag dersom flest mulig skal få mulighet til å møte opp...

Mvh

AK

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å slenge inn en brannfakkel: Hvorfor ikke kjøre en rimelig CRT-prosjektør også? F.eks. en brukt Barco 1208/808S/808, en Sony eller lignende. Det er jo klart at den vil slakte alle de digitale, men er det ikke morsomt å se hvor langt DLP har igjen før det når opp på samme nivå som en riktig justert CRT? Det er jo morsomt at de store bladene, som Home Theater Magazine, Stereopohile's Guide To Home Theater osv. i de siste fire årene har sagt at nå er DLP/LCD/FBI/CIA "nesten like bra som CRT". Og så kommer en ny CRT, gjerne en 9", og dermed er det "langt igjen til de digitale kan måle seg med dette". Ulempen er selvfølgelig at det tar noen timer å stille inn CRT-en før testen...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mastiff skrev:
    For å slenge inn en brannfakkel: Hvorfor ikke kjøre en rimelig CRT-prosjektør også?
    Litt off topic her, men jeg har et spørsmål; Heter det projektor eller projektør? :?:
    De fleste, inkludert meg selv, kaller det projektor. Men innimellom er det noen som kaller det projektør.
    Jeg har det for meg at en projektør er en (maskinist) som styrer en projektor. :idea:
    Men jeg kan selvfølgelig ta helt feil. Noen som kan belyse temaet?

Side 1 av 15 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •