Fox første studio ut til å produsere alle nye filmer i UHD/HDR.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fox første studio ut til å produsere alle nye filmer i UHD/HDR.

Det nye bluray formatet får drahjelp fra FOX. Selv er jeg tvilende til om dette er nok til at et nytt fysisk format skal ha livets rett, men det er uansett positivt at innholdslevrandørene øker kvaliteten. Personelig skulle jeg helst sett samme commitment til HFR.

Fox to Be First Studio to Create All Movies in High Dynamic Range, Ultra HD for Home Viewing (Exclusive) - The Hollywood Reporter

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes kun 1 måte å nyte film, fra PLATE

Slik har det vært siden Laserdisc'ens tid, og slik blir det forhåpentligvis leeeenge enda
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

3. Liker Gurba har likt denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker fysisk media jeg og

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post

Slik har det vært siden Laserdisc'ens tid, og slik blir det forhåpentligvis leeeenge enda
    Helt enig. Har forsatt troa på noe lignende som HVD (Holographic Versatile Disk) som hadde typ ~ 6 TB lagrings plass og muligheten til å spille 8K innhold. Blu-ray har vært på markedet i 9 år nå tror jeg. DVDen kom først i 1996 i Japan og rundt 1997 for USA og ble erstattet kun ca. 10 år etter det. På tide med et nytt fysisk format som støtter 4K, HDR, HFR, etc.. Rec 2020 farger etc..

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post

Ingen ting og bekymre seg for, jeg har kanskje bra nett jeg men det er ikke alle som kunne lastet ned en bd film på 2 tiner for veldig mange amerikanere sitter på maks nett kapasitet som får ads linjen jeg hadde for 15 år siden se bra ut og med UHD film går en film plate fra og være kanskje 40 GB til 100+GB.

og nett kapasitet er faktisk ganske grimm vi står nå snart ved et punkt hvor innovasjon på signal metoden ikke kan gi mer kapasitet så det DET MÅ graves og legges ned ny fiber på verdens basis.

Det kan sånn sett se ut til at snurre disker har et langt liv foran seg enda.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som du forutsetter at disk og streaming konkurrerer på like vilkår, og at kvaliteten på produktet er det eneste kriteriet for folks valg. Det er naivt. Fysiske medier konkurrerer med et format som folk flest (ikke gjennomsnittet på forum som dette) synes er bra nok og som samtidig er langt mer praktisk. Samtidig konkurrerer de fysiske mediene med hverandre.

For at et nytt fysisk format skal lykkes forutsetter det at det selges en kritisk masse for å skape lønnsomhet. Det blir spennende å se om dagens konkurransesituasjon tillater det.

Uansett medfører FOX´initiativ mer produsert innhold i 4K, mer i HDR og man kan bare krysse fingrene for at HFR også tas tak i. Det er en god ting. Om ikke et fysisk format lykkes vil dette innholdet trolig også kunne benyttes av streamingtjenestene.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter også på rimelig god linje, 75/75 fiber fra Altibox. Men man skal ikke gjøre særlig mye samtidig før selv en 1080p youtubevideo må buffre midtveis.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan godt hende et fysisk format har livets rett. Man må nesten anta at de som velger å satse på dette vet hva de driver med.

Men hva enn dine erfaringer måtte være med YouTube eller annen streaming, så har altså Netflix alene 62 millioner betalende kunder, og det tallet ser ikke ut til å synke. Så dette nye formatet introduseres i et marked med langt hardere konkurranse enn bluray noengang gjorde.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis Vis post
    Det kan godt hende et fysisk format har livets rett. Man må nesten anta at de som velger å satse på dette vet hva de driver med.

Men hva enn dine erfaringer måtte være med YouTube eller annen streaming, så har altså Netflix alene 62 millioner betalende kunder, og det tallet ser ikke ut til å synke. Så dette nye formatet introduseres i et marked med langt hardere konkurranse enn bluray noengang gjorde.
    Jeg har og netflix og jeg er fornøyd med at de har begynt med 4k på seriene sine, men når det gjelder film så er 4k utvalget 1 gammel film. Netflix sitt utvalg og hastighet med å gi ut filmer er litt for dårlig til å satse bare på det (etter min mening). Har fått med meg at man kan kjøpe filmer digitalt, f.eks på xbox, men disse er jo komprimert til helvete og så koster de like mye eller mer enn blu-ray (fra 50gb til 5gb)

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode nyheter dette, blir fantastisk med enda bedre kvalitet i kinoen. Streaming er fortsatt håpløst, må jo abonnere på alle tjenestene skal man kunne få tilgang på alle filmene, og enda for dårlig kvalitet.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer an på hvilken streamingtjenester du benytter. Tror ikke utvalget av HD titler er dårligere på iTunes enn bluray. Har funnet flere titler der som ikke finnes på bluray så skal du se enkelte filmer i HD er allerede streaming det eneste alternativet.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis Vis post
    Kommer an på hvilken streamingtjenester du benytter. Tror ikke utvalget av HD titler er dårligere på iTunes enn bluray. Har funnet flere titler der som ikke finnes på bluray så skal du se enkelte filmer i HD er allerede streaming det eneste alternativet.
    Har ikke brukt itunes og kommer aldri til å gjøre det, men har fått inntrykk at de komprimerer filmene ned til 5gb de og.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og koster 149kr for en film på itunes!!!!hjelpe meg for en pris,da blir det plater heller
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget var tilgjengelighet i HD. Mange filmer er fortsatt ikke gitt ut på bluray engang. Skal du ha de på "plate" må du ta til takke med DVD'n. Men for all del...

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dvd mangler mest kanskje I oppløsning. Men Dvd utdanker streaming med fargedybde og lyden er mange ganger bedre på Dvd enn hyper komprimert streaming.

Det var mange år med plass til både vhs og Laserdisc, og framover blir nok streaming tilsvarende hva vhs var på slutten av 80 og 90 tallet men selv om discen blir et medium for entusiaster eller for de med laber nett tilkobling (og dem vil et være mange av, selv over de 20 årene) så kan nå bd produseres så billig at det blir gratis penger for film bransjen, spesielt om det faktisk kan bli så uniform som vi håper, at det nemlig ikke vil trenges noen remastering av hverken lyd eller bilde mellom en disc utgivelse og kino utgave
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    ...spesielt om det faktisk kan bli så uniform som vi håper, at det nemlig ikke vil trenges noen remastering av hverken lyd eller bilde mellom en disc utgivelse og kino utgave
    Dersom dette var mulig ville det jo vært fantastisk. Men det er det selvførgelig ikke, da digital kino benytter en helt annen og svært avansert codec, JPEG2000, og har en maksimum bitrate på 250 Mbps, noe som gjør at en to timers film kan bli så stor som 225 GB, altfor stor til å få plass på noen typer Bluray plate.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en ting og remastere, noe annet og kjøre en annen komprimering på samme master fil. Og ja er enig med at det kanskje var høyst optimistiskt sett og si det ikke blir re-mastering i en del år, men bransjen begynner og etter hvert skjønne det er idioti og måtte gjøre samme jobben flere ganger men dette vil selvsagt ta tid og vil ikke bare gjelde disc, men også for streaming.

Det som blir veldig spennende er hvor vidt DTS holder ord om det blir re-encoding av dts:x kino til disc, om de holder hva de sa skulle en master være god på kino, på plate og streaming. Forskjellene på mediene og formatene vil primært håndteres av avspillings mediet.
    Og man kan i teorien gi ut samme master til kino, netflix og bd disc produsenten og de kjører sin egen digital prosessering på den så de får ut bitrate og størrelse, kort sagt i en ideell verden skulle eneste forskjellen på en film sin kino presentasjon. disc versjon og streaming versjonen være null med unntak av komprimering.

Men dette er ikke ren ideell verden og de fleste beslutninger om slikt tas ikke av folk med peiling men av idioter i Armani helt andre agendaer.

Men til den dagen alle på kloden med vanlig inntekt har tilgang til trådløst internett i 50+MB/s hastighet uten begrensninger vil det være plass til et fysisk format. Den dagen er det enda noen ti år til men den vil absolutt komme, og dagen vil komme til enten streaming eller nedlasting av film i bd format (allerede mulig med kaleidescape, men jeg pensjonerer ikke oppoen med noe mindre funksjonabelt til 4x prisen) blir aktuellt.

I bunn og grunn driter jeg i selve medie formatet, om det kommer over nettlinjen eller via snurre disc og enn så lenge er beste kvaliteten på disc, i tillegg kan jeg se på diskene mine selv om en søppelbil skulle kollidere med fiber boksen til Lyse (med tanke på hvor bratt det er her og hvor glatt det blir om vinteren, overraskende hvor sjeldent det skjer) eller en eller annen drittunge finner på og dos angripe en server eller ruter mellom meg og tjeneste tilbyder noe som begynner og skje oftere og oftere.
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja takk begge deler sier nå jeg. Selv kjøper jeg disker og ripper dem ned på lagringserver for tilgjengeligheten og brukervennligheten sin skyld, og kommer nok til å fortsette med dette når 4k diskene kommer også. Lagring er såpass billig i disse dager, og det er slit å drive å bytte disker i hytt å pine istedenfor å ha alt i et sortert biblotek på maskinen.
    Selv har jeg troen på at 4k bluray kommer til å klare seg greit, mest pga kapasiteten på nettlinjer hos folk flest og fordi kvaliteten på både bilde og lyd er relativt laber enda. Men det vil være et nisjemarked. Neste oppgradering blir vel 5x8tb disker for å være klar til de nye diskene slippes.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Lignende tråder

1. Er det verdt å overføre alle mine DVD-filmer?
    By Plecto in forum Generell HTPC
    Svar: 5
    Siste melding: 12-24-2010, 13:41
  2. Canal Digital - Første mndn alle kanaler gratis?
    By b-ill in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 2
    Siste melding: 07-13-2010, 14:43
  3. Ikke lyd via HDMI på alle filmer, fra DVD til TV
    By spade in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 0
    Siste melding: 09-09-2007, 13:32
  4. Studio Canal annonserer første BD-utgivelse
    By Soundfre@k in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Siste melding: 02-15-2007, 20:32
  5. Pinnacle Studio 10, lagring av filmer?
    By AndersT2 in forum Generell chitchat
    Siste melding: 10-16-2006, 16:41

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •