Kjøpe Sony BDP-s7200 eller Sony BDP-s6200 Blu-ray spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe Sony BDP-s7200 eller Sony BDP-s6200 Blu-ray spiller?

Hei!

Jeg har prøvd å finne ut hva som er den store forskjellen mellom de overnevnte Blu-ray modellene fra Sony. Bortsett fra at s7200 har en annen kabinett og veier mer klarer jeg ikke finne ut mer om dette.

Jeg har en BDP-s6200 og lurer på om det er stor nok forskjell til å bytte den ut.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre den du har har gått i stykker, eller den nye har en funksjon du absolutt ønsker og ha så ser jeg veldig liten grunn til og kjøpe ny bd spiller nå.

Spessielt med tanke på at senere i år er det stor sjangse for at UHD bd spillere vil komme på markedet.
    Forutenom litt raskere prosessering, kanskje nye smart tjenester så tror jeg ikke det er stor forskjell, teknisk har det skjedd lite med bd spillere nå og inntoget av 3d.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NoRascal Vis post
    Hei!

Jeg har prøvd å finne ut hva som er den store forskjellen mellom de overnevnte Blu-ray modellene fra Sony. Bortsett fra at s7200 har en annen kabinett og veier mer klarer jeg ikke finne ut mer om dette.

Jeg har en BDP-s6200 og lurer på om det er stor nok forskjell til å bytte den ut.
    tror forskjellen er litt bedre lyd komponenter, ellers identiske, ville ikke byttet bd spiller før uhd bd kommer senere i år, jeg har også en s6200

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men lydkomponenter er kun av interesse ved analog overføring. Så lenge signalet overføres som bitstream via HDMI har spilleren null påvirkning. Så bruker du HDMI-kabel til å overføre signalene til receiveren vinner du ingen ting på "oppgradering". Det er også null forskjell bildemessig, gitt at det er bluray du spiller av. Som TorTorden nevner, vil all forskjell spillerne i mellom ligge i funksjoner som ikke har med lyd og bilde å gjøre.

Spiller du derimot CD-plater, og overfører signalet analogt (phono-kabler), så vil det være forskjeller. Det samme om du spiller av DVD-plater, og oppskalerer til full-HD i spilleren

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Men lydkomponenter er kun av interesse ved analog overføring. Så lenge signalet overføres som bitstream via HDMI har spilleren null påvirkning. Så bruker du HDMI-kabel til å overføre signalene til receiveren vinner du ingen ting på "oppgradering". Det er også null forskjell bildemessig, gitt at det er bluray du spiller av. Som TorTorden nevner, vil all forskjell spillerne i mellom ligge i funksjoner som ikke har med lyd og bilde å gjøre.

Spiller du derimot CD-plater, og overfører signalet analogt (phono-kabler), så vil det være forskjeller. Det samme om du spiller av DVD-plater, og oppskalerer til full-HD i spilleren
    Nå har jeg "lånt" BDP-7200 i en uke og merker at det er bedre flytt når jeg spiller av mkv filer i 1080P format fra USB og at menyen er raskere å bla gjennom. Den er også markant tyngere, så jeg håper den ikke vibrerer like mye. Spilleren er også bredere, flat på toppen men har bare knapper for av/på og eject foran på spilleren. Samme fjernkontroll følger med.

På selve esken er det bare s7200 som har dette: "SBMV Super Bit Mapping", "IP Noise Reduction Pro"og "Digital Music Enhancer".

Lignende tråder

1. Samsung BD-H6500 eller Sony BDP-s6200
    By bj0rkn3s in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 0
    Siste melding: 04-17-2014, 00:00
  2. Blu-ray spiller - Samsung eller Sony
    By exar in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 0
    Siste melding: 09-06-2010, 13:36
  3. Svar: 4
    Siste melding: 08-13-2010, 14:24
  4. Svar: 20
    Siste melding: 03-17-2010, 00:32
  5. Ny spiller: Sony DVP-NS430 eller Sony DVP-NS730 ?
    By Morty in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 4
    Siste melding: 10-13-2003, 08:55

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •