Har satt opp kinoen min nå men sliter med lipsync.

Har Pioneer BDP-170 bd-spiller, Pioneer SC-2023 receiver og Epson EH-TW3200 projektor. Alt kobla sammen med HDMI.

Flere bluray-filmer ser ut til å ha problemer med lipsync. Noen funker greit, andre ikke fullt så greit. Og det varierer gjennom filmen, så det hjelper ikke å justere audio delay. Av og til kommer bildet før lyden også, og da hjelper det i hvert fall ikke med audio delay, snarere tvert i mot.

Har prøvd den automatiske audio delay-funksjonen i receiveren, da synes jeg generelt at lyden blir forsinka for mye.

Generelt fungerer det best med autodelay off og ikke noe manuelt delay, men av og til ser det altså ut til å falle ut av sync.

Andre som har slike problemer? Trodde dette hørte fortida til, så jeg ble ganske overraska.

Er det rett og slett noen filmer som er teknisk dårlige og at det er her feilen ligger, og at disse feilene åpenbarer seg langt tydeligere på et lerret enn på en tv? Noen scener i noen filmer har kronisk dårlig sync, men jeg har aldri hatt problemer med dette på den gamle 42-tommeren, så jeg blir litt frustrert og klarer ikke å slappe av med film når lyd og bilde ikke henger sammen.