4K BD kommer i 2015. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 86
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eha Vis post
    Jeg skulle vel tro at bitraten på Atmos er avhengig av antallet objekter (utover 5.1/7.1-"sengen")?
    Det er nok en sammenheng, men jeg tviler på at bitraten øker proporsjonalt (eller noe i nærheten av det) med antall objekter. Dessuten er det vel sjeldent man har mer enn 7 kanaler og/eller objekter samtidig i et lydspor?

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HAL9000 Vis post
    Det er nok en sammenheng, men jeg tviler på at bitraten øker proporsjonalt (eller noe i nærheten av det) med antall objekter. Dessuten er det vel sjeldent man har mer enn 7 kanaler og/eller objekter samtidig i et lydspor?
    Det blir jo selvfølgelig bare spekulering, men i heftige actionscener, eksplosjoner osv. kan det godt tenkes at filmskapere ønsker å utnytte mulighetene i Atmos til å ha inntil 64 objekter (som er det standarden støtter pr. i dag) rundt omkring i lydbildet.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Spennende dette! 66 og 100GB i kombinasjon med H.265 gir jo rom for kraftig forbedring i bildekvaliteten, men dette kommer vel først til sin rett på store TVer og projektorer... Dette med 10-bits fargedybde er jo også spennende om produsentene faktisk utnytter, får leve i håpet! Dette med transfer av 4K-fila er også veldig interessant. Tydelig at de tenker fremtidsrettet, for selv vil jeg jo neppe spille fra plata direkte - men veldig kjekt å ha disken liggende som backup etter den er overført til harddisk.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget oppløftende dette,spennende at det blir lettere å kunne overføre til hardisk.
    For oss som foretrekker kvalitet fremfor strømming så blir dette et must
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei nå må der snart skje noe! Begynner å bli utålmodig og sulteforet på noe nytt. Ting går for treigt i denne bransjen

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Nei nå må der snart skje noe! Begynner å bli utålmodig og sulteforet på noe nytt. Ting går for treigt i denne bransjen
    Ja, er litt treigt om dagen ja... Samtidig; 3D ligger allerede for døden og 4K koster 4999.- på Elkjøp og er dermed hyllevare blitt allerede... Er ikke enkelt for bransjen å etablere nye, spennende ting når det tar så kort tid før markedet går lei. Tror nok dessverre at dette nye 4K-formatet lett vil lide eksakt samme skjebne som 4K på TV-fronten; forbruker er ikke villig til å betale for kvaliteten de får. Er nok også derfor formatet lar vente på seg. Ingen som gidder å jobbe gratis, ei heller på teknologifronten. For oss i entusiastsegmentet er selvsagt dette 4K-formatet gull verdt, men selv for mange av oss er distribusjonssystemet blitt et issue for fysisk media, noe 4K-formatet også vil være plaget av. Selv nekter jeg å vente ukesvis på at nye titler skal bli tilgjengelig på Blu-ray hvis de slippes via streaming, være det seg via Apple TV eller andre noe mer gråsonede arenaer! Kjapp levering er vel så viktig som høy kvalitet. Her ligger det en enorm utfordring som jeg virkelig håper leverandørene av fysisk media tar til seg. Helst hadde jeg sett at 4K Blu-ray kommer et par uker FØR lurven, DET tror jeg innholdsprodusentene hadde scoret mye på. Selv hadde jeg gledelig betalt en hel del kroner for tidlig "premiere" i egen kino i høy kvalitet, men å måtte pines i ukesvis i påvente av kvaliteten er jeg rett og slett alt for filmjunkie til å klare.........

8. Liker Gurba, sickpuppy har likt denne posten
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du er inne på noe ja, men samtidig så skulle en tru at de var interessert å få ut formatet når en ser hvor enormt mye de fortsatt tjener på fysisk format. Raskere utgivelser hadde vært noe ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye de tjener på fysisk format? Sony blør på grunn av bluray og med det i bakhodet blir jeg overasket om noen tør satse på 4K bluray. Er dette en nyhet for deg saar?

Sony's in a 'bag of hurt' because of Blu-ray | The Verge

Før øvrig er jeg enig i alt Lygren skriver over her. At 4K skjermer allerede er lavpris hyllevare beviser bare at befolkningen i det store og det hele bryr seg svært lite om formatet. Og det gjør de med rette, med tanke på skjemstørrelsene de benytter. Så at 4K Bluray skal slippes i år har jeg svært liten tro på. Om det noen gang kommer tror jeg det får ett kortvarig liv i dagens marked.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis Vis post
    Hvor mye de tjener på fysisk format? Sony blør på grunn av bluray og med det i bakhodet blir jeg overasket om noen tør satse på 4K bluray. Er dette en nyhet for deg saar?

Før øvrig er jeg enig i alt Lygren skriver over her. At 4K skjermer allerede er lavpris hyllevare beviser bare at befolkningen i det store og det hele bryr seg svært lite om formatet. Og det gjør de med rette, med tanke på skjemstørrelsene de benytter. Så at 4K Bluray skal slippes i år har jeg svært liten tro på. Om det noen gang kommer tror jeg det får ett kortvarig liv i dagens marked.
    Med det resonnementet kan man vel også si at tv'er er en døende bransje for Sony tjener ikke på de heller, faktiskt er det veldig lite Sony klarer og tjene penger på for tiden.
    Og den artikkelen er mer økonomisk rettet mot aksje eiere og børsene som en taffat forklaring på sony sin side på hvorfor de sliter med bunnlinja.

At sony ikke klarer og tjene penger på noe er jo ikke akkurat ensbetydende med at det ikke finnes penger i fysisk format, faktum er nettop det at internet i det store vide ikke er klart for en hel digital løsning, og netflix alene med sine hyperkomprimerte strømninger setter igang varsel lampene i NOC's verden rundt, og amerikanerne som ikke bor i bykjernen med høy konkuranse må budsjetere streaming side de både mangler hastighet og må betale ekstra (gjerne dobbelt) om de overgår nedlastnings kvota si.

Joda, fysisk er nok på vei ut, men det er nok enda 10 år igjen til vi virkelig er der, men om noen ville latt meg laste ned og lagre lokalt en 100gb film så hadde det verdt en tjeneste jeg absolutt hadde vurdert de (kaleidescape er nære men og kreve 15000 for en 1500kr bd spiller er på trynet)
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis Vis post

At bransjen tjener gode penger på fysisk materiell er helt sikkert. Både film og spill tjenes det gode penger på. Og har lest flere steder at fallet i salg er i ferd med å flate ut, så jeg tror absolutt det er håp om vi kommer til å beholde fysisk format i mange år til.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis fysisk forsvinner så er det over og ut for min del med hjemmekino, av det jeg har prøvd til nå å koble til prosjektoren er så dårlig at det gidder jeg ikke å ha, så da selger jeg heller utstyret og ser på tv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir litt snevert å hevde "bransjen" tjener gode penger. Hva legger du i det? Sony må sies være den viktigste enkeltstående virksomheten når det gjelder Bluray, og alle kan se hvordan det har gått for dem. Til skrekk og advarsel for alle som ønsker satse på et nytt format. At spillbransjen fortsatt selger, og vil fortsette selge fysiske kopier av spill i årene som kommer bidrar ikke til økt lønnsomhet for et eventuelt nytt format. Sony og Microsoft vil benytte dagens variant av Bluray i all overskuelig fremtid.

Bluray ble lansert uten annen konkurranse enn fra det svært mye dårligere DVD formatet. Til tross for dette gjør ikke Bluray det spesielt bra.
    4K Bluray vil møte en svært mye tøffere konkurranse i form av DVD, Bluray, og diverse streamingtjenester. De to siste med en kvalitet som skiller svært lite for normale TV størrelser, og totalt overlegen distribusjon.

Det er bare å ønske lykke til.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Med det resonnementet kan man vel også si at tv'er er en døende bransje for Sony tjener ikke på de heller, faktiskt er det veldig lite Sony klarer og tjene penger på for tiden.
    Jeg er litt usikker på om du prøver være spydig, eller bare er uvitende, men det er altså slik, at på grunn av lisensiering tjener Sony penger på alt som selges av bluray. Et sviktende salg i hele bransjen er årsaken til Sonys røde tall på dette området. Det kan på ingen måte sammenliknes med Sonys røde tall i andre avdelinger.

Og TV´r er kansje en døende bransje for Sony så hele argumentet ditt virker bare merkelig:
    Sony Focuses on PlayStation to Boost Profits, May Exit TV and Smartphone Market - GameSpot
    Sist endret av Ballis; 02-26-2015 kl 16:53

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg tror nok det er hevet over enhver tvil at fysisk media har langt trangere kår nå enn tidligere... Selv om Sony tjener litt på lisensen er det også store omkostninger med å holde liv i et fysisk format, ikke minst på markedsføring / forhandlinger rundt lisenshåndteringer / teknisk utvikling osv osv.

Jeg håper jo virkelig at de allikevel velger å kjøre på med 4K Blu-ray, og at dette kommer fort som f., men samtidig er det som nevnt et stort hinder at distribusjonshastigheten er som den er. Streaming er nok fremtiden, og dessverre vil dette i relativt lang tid være på bekostning av kvalitet. 4K Netflix er jo som en vits å regne på store lerreter / TVer, problemet er bare at folk flest har "små" TVer og dermed er mer enn nok fornøyd med "4K" som jo med H.265 i det minste er bedre enn den alternative streamingkilden........

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I think the best indicator is current disc sales:
    http://www.the-numbers.com/home-mark...ray-sales/2014
    Top-Selling DVD Titles in the United States 2014 - The Numbers
    http://www.the-numbers.com/home-mark...dia-sales/2014

Frozen sold about 35-40% from bluray, but that is a kids movie. You'd expect a lot more parents to get the cheap dvd for the kid who doesn't care about quality. Same goes for Lego Movie (except note that bluray was more profitable even though it sold fewer copies. Likely because the "awesome edition" was pricey)

If you look at movies like Guardians of the Galaxy and X-Men DoFP, they actually sold more on Bluray.
    Also note that Bluray is probably more profitable than an equivalent dvd sale, so Bluray may actually be making more profit than dvd. For all those wondering if a new format could "survive", here is your answer. Yes it can, and depending on the price premium over bluray, it could actually be even more profitable in ten years.

I think we could reasonably guesstimate that UHD BD could take 25% of the BD sales by 2019 or 2020. I actually think 4k sets will increase both bluray and UHD bd sales, because while dvd's look good on HD sets, I think more people are going to find that dvd's don't look so good on UHD sets. And for those who don't want to invest in bluray/uhd bluray, they are more likely to go with digital sales/streaming than to keep buying dvd's.

I like showing these sales to anyone who thinks disc sales are "dead". The studio's bank accounts would greatly disagree.
    Especially when you consider these are ONLY UNITED STATES sales!

18. Liker TorTorden har likt denne posten
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen tjener iallfall fortsatt penger vis en ser på statistikk for USA, om det er Sony eller andre vet jeg ikke. Men å si at det ikke tjenes penger på fysisk format blir feil slik jeg tolker det.

20. Liker TorTorden har likt denne posten
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    noen tjener iallfall fortsatt penger vis en ser på statistikk for USA, om det er Sony eller andre vet jeg ikke. Men å si at det ikke tjenes penger på fysisk format blir feil slik jeg tolker det.
    +1

Hadde ingen tjent penger på BD hadde det ikke eksistert lengre. At Sony blør penger er helt sikkert, men BD tjener penger er det ingen tvil om. Hadde alle hatt tilgang på 100/100 linjer og streamingen holdt minst BD kvalitet hadde fysisk media vært helt dødt, men realiteten er at flesteparten i USA (som jo er det aller største markedet) ikke har internet linjer med kapasitet til å streame med dagens bitrate engang. Så først må infrastrukturen og kvaliteten på produktet skikkelig på plass før streaming/downloading kommer til å ta helt over, og det kommer ikke til å skje med det første.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir "det på kjøret" igjen da
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Lignende tråder

1. Philips TV 2014/2015
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 31
    Siste melding: 12-05-2015, 15:31
  2. Samsung 2014/2015
    Svar: 10
    Siste melding: 01-06-2015, 13:08
  3. Panasonic-TV 2014/2015