RIP Videoverden Sandnes/Stavanger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RIP Videoverden Sandnes/Stavanger

Da har Videoverden Sandnes og Stavanger, en bastion for utleie og salg av DVD og Bluray, nå kastet inn årene! Det er med stor sorg å melde at et slikt tilbud nå er borte. Videoverdenen var for meg en kilde til nye filmer og jeg leide med større bredde enn hva en anskaffer til odel og eie. Derfor var dette en viktig inspirasjonskilde. At dette nå er borte gjør meg trist, rådvill og forvirret. Hvil i fred.

(Hadde en link til Stavanger Aftenblads artikkel, men det har merket den som "pluss"-artikkel og man må nå penge ut for å lese denne.)

Undertegnede kan nå melde å være bekymret for fremtiden og tilgangen på media i skikkelig kvalitet, da også markedet for fysisk media stuper. Alle tegn ser ut til at alle syns strømming er bare mye bedre og enklere enn fysisk media! Det er trist hvis eneste måte å få tak i skikkelig breddeutvalg av filmer med god teknisk kvalitet er å ty til ulovlige metoder igjen!
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig!

Samme situasjon her også. All utleie er borte, og kun Platekompaniet igjen med greit utvalg for salg. Det er skummelt hvor fort dette bærer mot strømming av overkomprimert innhold av ymse kvalitet. Kjøper selv alle filmer på blu-ray, men skjønner jo at jeg ikke akkurat er "main stream".

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en meget kjedelig utvikling. Her hvor jeg bor i Bærum var det 4-5 plasser ikke langt unna å leie/kjøpe film hos, type Videoverden og Videonova, butikker. Det er nå kun en igjen... Så da blir det Platekompaniet, Elkjøp eller Lefdal som blir alternativet. Synes CDON og endel andre nett butikker har blitt stive på prisene sine, finner jo bedre tilbud vis man går rett i butikken.

Lignende tråder

1. Møbelsnekker Stavanger/Sandnes
    By hifiguru 2 in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 18
    Siste melding: 02-25-2011, 09:13
  2. RCA/F til BNC/M overgang i Stavanger/Sandnes
    By Ak in forum Produkt -og prisjakt Alt Annet
    Svar: 2
    Siste melding: 10-04-2006, 01:09
  3. Hjelp i Stavanger/sandnes
    By king_kong in forum TV-apparater
    Svar: 9
    Siste melding: 10-24-2005, 19:42
  4. HS50 i Stavanger/Sandnes
    By Ak in forum Produkt -og prisjakt Video