Bluray salget stuper - Streaming tjenestene tar over og europa leder an. - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 124
    Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis Vis post
    Om du leser første posten jeg la ut her, som omhandler tapene Sony lider på grunn av BluRay akkurat nå, så kan man jo lure på hvem som vil tørre satse på noe nytt format. Personelig synes jeg det er toppen. Hater fysiske format som pesten. Bluray kan ikke dø fort nok.
    Er det kjøpetvang på Bluray der du bor?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    Tror også du mente det. Men er det pr i dag kapasitet i bredbåndsnettet (uten fiber) å levere streaming av HD lyd lossless parallellt med HD bilde?
    Vet ikke men kanskje med den nye 265 codexen. Uansett klarer Vudu å lever helt akseptable DD lyd, så jeg tror det mer handler om å levere det som etterspørs. Når 90 % kun sitter med en flat skjerm med fisle lyd og er fornøyd så lenge bildet er bra så blir det vel slik
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis Vis post
    Om du leser første posten jeg la ut her, som omhandler tapene Sony lider på grunn av BluRay akkurat nå, så kan man jo lure på hvem som vil tørre satse på noe nytt format. Personelig synes jeg det er toppen. Hater fysiske format som pesten. Bluray kan ikke dø fort nok.
    Første posten handler vel mer om lavere salg av BD enn forventet. Dette fordi flere av kundene velger strømning i stedet.... Det er vel ikke helt det samme som "tapene Sony lider på grunn av BluRay"?

Så lenge bilde og lydkvaliteten fremdeles er best på BD vs Netflix ol. så er der det det formatet kvalitetsbevisste film elskerer vel burde benytte i hjemmekinoen. Det er i alle fall min konklusjon.

Nye og mer effektive komprimerings algoritmer trenger vel ikke bare være en fordel for streaming. Det kan vel komme godt med for 50Gb BD plater også, så slipper alle forbrukerne laste ned slike datamenger i løpet av an film på netflix ...

Sony Er selfølgelig avhengig av at kundene for hva de skal foreta seg, så det skal bli interessant å se hva 4K fremtiden vil bringe av muligheter, enten det er streaming eller et fast medie som blir valget.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vi ikke hatt blue ray så hadde jeg aldri giddet å investert i dyrt lyd og bilde utstyr.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Første posten handler vel mer om lavere salg av BD enn forventet. Dette fordi flere av kundene velger strømning i stedet.... Det er vel ikke helt det samme som "tapene Sony lider på grunn av BluRay"?
    Om du leser artikkelen posten linker til ser du at Sony i aller høyeste grad lider store tap som følge av bluray.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa Vis post
    Er det kjøpetvang på Bluray der du bor?
    Neida. Det var en litt dårlig formulering.
    Men blurayens død vil trolig være som gjødsel for streamingtjenestene.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er synd oppi dette er jo at massene ikke er kvalitetsorienterte. F.eks. Netflix er etter det jeg har sett absolutt brukbart i høyeste kvalitet. Bildekvaliteten er selvsagt ikke på høyde med BD, men det fungerer. Lyden, DolbyDigital+, er visselig ikke TrueHD, men formatet i seg selv er veldig kurant for å gi en bra kinoopplevelse. Men det hjelper så lite, så lite når Netflix koder bilder og lyden med huet under armen og armen i bind.

Blir liksom det samme på bygdekinoen "back in the days" når 19-åringen til stadighet tredde den optiske filmen feil, slik at lydsporavlesningen kom en eller to rammer feil i forhold til bildet. Når man klaget så var svaret "Hææææhhh? Er lyden feil´a?". Jeg forstod nå aldri hvorfor de andre kinogjengerene ikke klaget jeg da...
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.dinside.no/928670/ny-tv-o...jg4yw.facebook
    Kan kanskje forvente bedre kvalitet fra altibox etter hvert, bør ikke stå på kapasiteten ser det ut som
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på hva som skjer med vinyl i disse dager, så ser det ut som de som virkleig er glad i lyd går tilbake til fysiske formater som aldri før. At salgene går ned på BR er vel en naturlig ting iom at ikke alle lenger kjøper dvd/bly-ray slik som før, til fordel for netflix o.l.
    Men du vil alltid ha en god del av oss som er tilhengere av kvalitet på lyd og bilde, som har investert mye i å få skikkelig lyd og bilde hjemme. De som i utgangspunktet ikke bryr seg om lyd, vil nok ta til takke med det som er enklest mulig. Slik har det alltid vært. Får bare håpe at selskaper som Sony omstrukturerer seg i henhold istedet for å gå dukken.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Med tanke på hva som skjer med vinyl i disse dager, så ser det ut som de som virkleig er glad i lyd går tilbake til fysiske formater som aldri før.
    Det går visst litt begge veier med vinyl: http://www.adressa.no/kultur/musikk/article9745041.ece
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Det går visst litt begge veier med vinyl: http://www.adressa.no/kultur/musikk/article9745041.ece
    Synd da
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.videomagasinet.no/artikke...5r-Dolby-Atmos
    Kan bli interresant i hjemmekinoen

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenden er flere og flere høyttalere for å prøve kompensere for andre svakheter eller framfor å optimalisere det man har. Fint for de som selger og dårlig for kundene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vel mer til enn Dolby Atmos for å redde bluray. Innen folk flest har forsterkere som støtter formatet, kommer Bluray til å være som en kuriositet å regne.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kommer garantert til å få 4k blue ray, og med enda bedre lyd en på dagens blue ray.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig det kan komme et 4k fysisk format, men har mine tvil.. dvd har fortsatt 60-70% av kjøpemarkedet.
    http://www.homemediamagazine.com/mar...k-ended-061414
    http://www.techradar.com/au/news/hom...alking-1180545

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...er jo en gladnyhet for oss entusiaster om dette stemmer da! Blir et nisjeformat, og kommer garantert heller ikke til å bli billig, men H.265 i full 50GB Blu-ray-størrelse har jo stort potensiale, spesielt når det blåses opp på lerretet!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den artikkelen er fra januar, lenge før Sony la frem sine tall. Blir spennende å se hvem som tør satse på dette formatet. Min spådom er ingen.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært bare fantastisk om det kommer, spesielt lydmessig føler jeg det er mest å hente med nytt format. Enda flere kanaler og mer sømløs lyd som vandrer rundt i rommet. Blir litt spedt lydbilde med surround og lang avstand fram til frontene, så flere sidehøyttalere og gjerne også i taket hadde virkelig fjort susen.

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 8
    Siste melding: 05-08-2013, 17:24
  2. Streaming OG BluRay!
    By Komlo in forum Media- og streamingavspillere
    Svar: 9
    Siste melding: 08-15-2012, 21:49
  3. BluRay på PS3 via USB/Streaming
    By chissi100 in forum Media- og streamingavspillere
    Svar: 5
    Siste melding: 01-06-2012, 18:37
  4. kabler og leder/lederevne
    By Svantekiller in forum Kabler
    Svar: 9
    Siste melding: 01-12-2007, 19:28
  5. Projektorprisene stuper, hvem er nestemann ut?
    By robertaas in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 21
    Siste melding: 09-30-2006, 15:41

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •