Bluray salget stuper - Streaming tjenestene tar over og europa leder an. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 124
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis Vis post
    Vel man kan synes hva man vil om utviklingen, men det endrer ingen ting. Bluray er døende. At enkelte entusiaster fortsetter å kjøpe formatet, vil ikke redde det.
    Selv om Blu-ray i fremtiden ikke vil være hoveddistribusjonskanalen for film til folk flest er det nok likevel lenge til Blu-ray'en vil forsvinne fra markedet. Utvalget i (og av) lokal butikker vil kanskje forsvinne, men kjøp av Blu-ray over nett vil sannsynligvis være mange entusiasters beste alternativ i mange år enda. Sånn sett er det ingen grunn til bekymring.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansje. Marginale nisjeprodukter (som LaserDisc) har eksistert før så du kan ha rett. Jeg tror du tar feil.

Jeg tror streamingtjenestene vil tilby bedre kvalitet enn bluray i løpet av kort tid. Og jeg tror det blir vanskelig å overbevise selv entusiaster om at bluray er best når Netflix og andre aktører begynner streame i 4K. Potensialet hos streamingtjenestene er uendelig mens det hos bluray begrenses av faste rammer.
    Sist endret av Ballis; 05-12-2014 kl 14:38

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Helt klart at streaming har et enormt potensiale, hvilket gjør det enda snodigere at Sony ikke ser ut til å ha lært av forrige MP3-blemme og atter igjen lar konkurrentene fare forbi....... Sony burde jo være de første ute med en skikkelig streamingtjeneste for 4K, og virkelig derfor jobbet for å løse distribusjonsflokene de har f.eks. i Europe og snarest få lansert 4K-streaming-tjenesten som jo er oppe å kjøre i USA i resten av verden.

Utover det tror jeg Blu-ray vil bestå i maaaaaaange år fremover. Mange folk ønsker et fysisk format, og husk at det bare er noen år siden Volvo sluttet å levere biler med kassettspiller...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får verken skikkelig HD bilde eller HD lyd via streaming, ikke nå i hvert fall.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle de formene jeg foretrekker å få tak i film på er røde....

For å moderere meg selv litt: jeg ønsker strømming velkommen og benytter det mye selv. En film som jeg ikke "bryr meg så mye om", har jeg ingen betenkeligheter med å se på Netflix. Men jeg blir lett distrahert av at kvaliteten som er så dårlig, spesielt på storskjerm. Flere kompiser sier at jeg "må da ikke investere i så bra utstyr"...

Jeg tror videomediet er der mp3 var for en del år siden: Alle ville ha mp3, men den tekniske kvaliteten var så som så. CD var overlegen mp3, men kundedrivet tvingte alt over på mp3. Nå i dag, har det kommet langt bedre komprimeringsformer som gjør strømmet musikk helt akseptabelt kvalitetsmessig. Jeg tenker det samme kommer til å skje på videofronten: Vi får mer båndbredde tilgjengelig og utviklingen på videokodingen blir bedre, f.eks. nå med H.265. Derfor tror jeg at den situasjonen vi nå er i med stort kvalitetsgap mellom fysisk og strømmet medie blir mindre om noen år.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post

Utover det tror jeg Blu-ray vil bestå i maaaaaaange år fremover. Mange folk ønsker et fysisk format, og husk at det bare er noen år siden Volvo sluttet å levere biler med kassettspiller...
    Jeg vet ikke om det sier mest om Volvo eller de som kjøper bilen?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,732
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k Vis post
    Jeg vet ikke om det sier mest om Volvo eller de som kjøper bilen?
    Ikke bare Volvo som gjorde dette, og ja jeg kjører Volvo XC60 R...

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uenig, Videokassetten og Hddvd og laserdisk er døde formater, vi kommer til å få 4Kspillere som spiller både bd,dvd og cd. Why? Fordi strømming blir det aldri noe greie på... da hadde det ikke vært så rævva nå...Alternativene er lovlig ulovlig nedlastning...som kommer til å leve på siden av fysisk format...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post
    Uenig, Videokassetten og Hddvd og laserdisk er døde formater, vi kommer til å få 4Kspillere som spiller både bd,dvd og cd. Why? Fordi strømming blir det aldri noe greie på... da hadde det ikke vært så rævva nå...Alternativene er lovlig ulovlig nedlastning...som kommer til å leve på siden av fysisk format...
    Enig. Nå har heg hatt Netflix i over et går og billedkvaliteten er helt ok med hjelp av Altibox, men lyden er forsatt ræva. Forstår egentlig ikke at det skal være så vanskelig å få ok dolby lyd i alle fall - HD Master kan vi se langt etter foreløpig. Resultater er at jeg sjelden ser Netflix og forsatt laster ned - det var ikke meningen. Hadde tenkt å bli mer lovlydig, men det er ikke lett
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Helt klart at streaming har et enormt potensiale, hvilket gjør det enda snodigere at Sony ikke ser ut til å ha lært av forrige MP3-blemme og atter igjen lar konkurrentene fare forbi....... Sony burde jo være de første ute med en skikkelig streamingtjeneste for 4K, og virkelig derfor jobbet for å løse distribusjonsflokene de har f.eks. i Europe og snarest få lansert 4K-streaming-tjenesten som jo er oppe å kjøre i USA i resten av verden.
    Sony har opplagte synergier å hente ut her, med satsingen deres på 4K etc.. Samtidig er dette allerede ett ganske konkurranseutsatt marked. For ett firma som er på konkursens rand, er det vel for risikofylt å begi seg ut på nye områder.

Eller kansje de har noe på lur som de sparer til E3. Playstation divisjonen deres er vel omtrent det eneste de tjener penger på og det har vel hvertfall gått rykter om at PS4 vil få 4K streaming.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Enig. Nå har heg hatt Netflix i over et går og billedkvaliteten er helt ok med hjelp av Altibox, men lyden er forsatt ræva. Forstår egentlig ikke at det skal være så vanskelig å få ok dolby lyd i alle fall - HD Master kan vi se langt etter foreløpig. Resultater er at jeg sjelden ser Netflix og forsatt laster ned - det var ikke meningen. Hadde tenkt å bli mer lovlydig, men det er ikke lett
    Holdt meg på matta sånn tålig nå i det siste etter den nye AP-lovendringen kom, men Game of thrones sliter jeg litt med, jeg kunne kjøpt meg HBO, men det er liksom ingen andre serier enn Game som jeg og kona er hektet på. Det er uaktuelt å vente til den kommer på BD og det er uaktuelt å vente til det kommer på tv her omkring.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post
    Holdt meg på matta sånn tålig nå i det siste etter den nye AP-lovendringen kom, men Game of thrones sliter jeg litt med, jeg kunne kjøpt meg HBO, men det er liksom ingen andre serier enn Game som jeg og kona er hektet på. Det er uaktuelt å vente til den kommer på BD og det er uaktuelt å vente til det kommer på tv her omkring.
    Ikke mye jeg henter og det som er noe å ta vare på kjøper jeg på BD, så jeg har ikke så veldig dårlig samvittighet. Men det blir ikke så mange - utrolig mye skrot som lages om dagen....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmer jeg liker eller samler på gidder jeg ikke streame eller laste lovlig eller ei, Er rimelig fornøyd med stor DVD og Bd samling i hylla. Jeg kjøper utrolig mye som jeg ikke samler på også og det blir solgt videre på brukten. Men kona tar av og til til side filmer hun liker som tex Twilight og drama hehe og da får de vel bli i hylla da. Jeg har god samvittighet. Kona streamer endel såpeopera og lavkvalitetsfilmer på YouTube etc, men det er vist lovlig slik jeg forstod hun Ap dama. helt klart at vi sponser filmbransjen stort. Synes det er stas med fysisk samling i heimen..

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....for ikke å snakke om HD lyd på Blu-Ray ("Blu-Ray audio")
    Her er det etterhvert blitt et ganske greit utvalg..........
    Pr.d.d har amazon.co.uk alene 598 titler tilgjengelige +/- for duplikater.

http://www.amazon.co.uk/s/ref=sr_kk_...qid=1400074378

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde et prøveabonnement og med skjuling av IP adresse hos Amazon streamingtjeneste (Prime Instant Video), men det fungerte ikke for meg. Ble oppdaget at jeg var i feil land. Prøvde både amazon i USA og UK.
    Noen som vet om det er mulig å få til?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis Vis post
    Det begynner bli langt mellom hver av disse sjappene nå.
    Ja, og det er takket være at folk flest ikke bryr seg døyten om hverken kvalitet (lyd/bilde) og ferskvare. Og det er massene som bestemmer alt, ikke entusiastene som vil ha ypperste kvalitet og tilgang på nye titler.

Jeg synes dette er tragisk, og ser ingen løsning på elendigheten. Ikke akter jeg å kjøpe alle filmer jeg ønsker å se (dyrt, tar mye plass) og ikke kommer det på tale å betale 49 kroner til iTunes for et simpelt 5.1 lydspor. Dyrt og dårlig. Kjøper noen få påkostede "storfilmer", men de jeg ellers ville leid går jeg glipp av. M.a.o. lite tilgang til ferskvare. Så her har massene bestemt at gammel "skit" på Netflix får holde. Noe annet vil ikke "gratis musikk og film - generasjonen" betale for. Synes dette er meget ille.
    Sist endret av Ultima; 05-14-2014 kl 20:43
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso Vis post
    Jeg prøvde et prøveabonnement og med skjuling av IP adresse hos Amazon streamingtjeneste (Prime Instant Video), men det fungerte ikke for meg. Ble oppdaget at jeg var i feil land. Prøvde både amazon i USA og UK.
    Noen som vet om det er mulig å få til?
    Sannsynligvis pga du betaler med norsk betalingskort.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny Vis post
    Sannsynligvis pga du betaler med norsk betalingskort.
    Ja. Tenkte det samme.

Vel, vel. Jeg har fortsatt en videobutikk innen 10 min gange fra bosted. Den skal brukes så lenge den lever.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått bestilt en del blue rayer og de fleste til 39 kr pr stk hos cdon, syns ikke det er så forferdelig dyrt!!!!!
    Er vell billigere enn å leie
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 8
    Siste melding: 05-08-2013, 17:24
  2. Streaming OG BluRay!
    By Komlo in forum Media- og streamingavspillere
    Svar: 9
    Siste melding: 08-15-2012, 21:49
  3. BluRay på PS3 via USB/Streaming
    By chissi100 in forum Media- og streamingavspillere
    Svar: 5
    Siste melding: 01-06-2012, 18:37
  4. kabler og leder/lederevne
    By Svantekiller in forum Kabler
    Svar: 9
    Siste melding: 01-12-2007, 19:28
  5. Projektorprisene stuper, hvem er nestemann ut?
    By robertaas in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 21
    Siste melding: 09-30-2006, 15:41

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •