Bluray salget stuper - Streaming tjenestene tar over og europa leder an. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 124
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vi lever i en ny hverdag, ikke sant. En hverdag hvor tilgjengelighet er like viktig som kvalitet.
    Folk har ikke lenger en skjerm men mange. Selv har jeg 4 TVr, en hjemmekino og diverse nettbrett.
    Fysiske formater passer ikke inn her. Det har ingen ting med betalingsvilje å gjøre.

Bluray blir ikke utkonkurert fordi det er for dyrt. Det blir utkonkurert fordi formatet har gått ut på dato.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og hvor mange av filmene utgitt de siste årene var virkelig verdt å se og eie? hollywood pøser ut søppel som aldri før fordi det gir et overskudd uansett, og antall skuespillere som vil ha jobb øker.
    i innkjøp koster en leiefilm 4-500kr stk. når over halvparten av utvalget er dårlig er det ikke rart folk laster ned. kjip fortelling, forutsigbare klisjeer og cgi er ikke min greie iallefall.

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget godt oppsummert "Ultima" ! Skal man ha skikkelig lyd og bilde er det ingen vei utenom Blu-Ray.
    Dessuten er det ingenting som slår eiergleden med fysisk format, samlebokser osv, helt topp

For guds skyld, la Blu-Ray 4K bli virkelighet, så vi faktisk får oppleve dette formatet i full blomst. Dette dreier seg om så mye mer enn "bare" oppløsning.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det triste med at utleiesjappene faller som fluer (som jeg skriver om her: http://avforum.no/forum/showthread.p...dnes-Stavanger), at tilbudet på BD synker og prisene går opp, og all strømmingen i dårlig kvalitet, er nettopp tilgangen på ulovlig materiale. Det er for meg et stort paradoks at det skal være enklere og ikke minst bedre teknisk kvalitet på det man laster ned ulovlig enn hva man får tak i på lovlig vis. Iallefall når man snakker om strømming. Jeg forstår ikke at medieeierene ikke ser dette.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nettopp fra en utleisjappe. Heldigvis en igjen i nærområdet mitt. Utvalget er begrenset og litt lite med Blu-ray, men større nyheter kommer inn. Håper den varer. Kommer til å være trofast kunde.

Når man har investert i både projektor, dyrt lerret og heftig høyttalersystem så er ikke akkurat streaming et alternativ.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det begynner bli langt mellom hver av disse sjappene nå. Det å kjøpe fysiske disker begynner bli mer og mer klønete.
    Dersom dere ikke har testa vil jeg anbefale dere prøve ut iTunes 1080p. Der er kvaliteten svært bra. Jeg synes i allefall ikke det
    står langt tilbake for bluray.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis streaming kan tilby lyd og bildekvalitet på linje - eller bedre - med Blu Ray så er det interessant. Hvis ikke så faller det bort. Å fire på kvaliteten for lettere tilgjengelighet er fullstendig bortkastet, lever ikke mitt liv slik - uansett hva det gjelder. Betaler gjerne litt ekstra - eller kjører litt lenger for å få den kvaliteten jeg vil ha.

Synes det er veldig greit å handle Blu Ray, utvalget er veldig bra og prisene lave. Et par klikk på pcen så kommer det i postkassen noen dager etterpå. Leiefilm sluttet jeg med for 15 år siden.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke mye gammelt på disse streamingtjenestene? Eller kommer alle de nye like fort på streaming som på blue ray?
    har hatt viaplay tidligere og der var det lite nytt som kom. Har altibox og der kommer noen av de nye filmene men langt fra alle.
    kjøper man så får man tilgang på alt nytt, er også VELDIG lettvint, nesten for lettvint å bestille!
    kommer til å kjøpe filmer så lenge det er fysisk format. Har også statoil som en kan leie filmer.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv-serier derimot er jo greit å få via streaming, her er det sjelden lagt særlig arbeid i verken lyd eller bilde - i forhold til filmer beregnet på kino.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock Vis post
    Tv-serier derimot er jo greit å få via streaming, her er det sjelden lagt særlig arbeid i verken lyd eller bilde - i forhold til filmer beregnet på kino.
    Tidligere serier ja, men synes dagens serier har fått veldig bra kvalitet, kan nevne game of thrones, spartacus, breaking bad, house of cards, vikings, strike back, hell under wheels og sikkert noen til.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Tidligere serier ja, men synes dagens serier har fått veldig bra kvalitet, kan nevne game of thrones, spartacus, breaking bad, house of cards, vikings, strike back, hell under wheels og sikkert noen til.
    Jeg er enig med det du sier. Mange serier har i dag produksjonsverdier som nærmer seg film, spesielt gjelder dette HBO, BBC, o.l. Netflix hadde 100 millioner dollar i busjett på første sesong av House of Cards.

Her kommer virkelig 1080p og ukomprimert lyd til sin rett. Dette komme nok også av at tilgangen (prisen) på bra digitalt utstyr er rimelig i forhold til hva film kostet i "gamle dager". Dette gjelder både for lyd og bilde utstyr. Det er i dag ingen grunn til at ikke TV-serier spilles inn med Arri, Red eller Sony 2K eller 4K kameraer.

Når det er sagt så forstår jeg at ikke alle vil prioritere å se den jevne sit-com i absolutt referansekvalitet. Det andre er vel at en del av oss også er storforbrukere av TV-serier. Det kan fort bli dyrt å kjøpe alt man ser. Der er jo streaming supert fra et økonomisk perspektiv. I tillegg synes i hvert fall jeg det er dumt at man må vente så lenge på seriene på Blu-ray fordi produsentene skal melke TV-, on-demand og streaming-markedet før produktet slippes på fysisk media. Det er heller ikke positivt for det fysiske mediet. Personlig synes jeg det er veldig lenge å vente nesten et år på at Game of Thrones skal komme på Blu-ray...

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at det kan bli dyrt, jeg deler med noen andre på å kjøpe serier og så låner vi av hverandre og det er sånn sett en grei løsning.
    Ja det er for lang ventetid på game of thrones!!!!!
    men når det gjelder filmer er det ikke da motsatt at disse kommer først på blue ray og så på streaming?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke mye gammelt på disse streamingtjenestene? Eller kommer alle de nye like fort på streaming som på blue ray?
    har hatt viaplay tidligere og der var det lite nytt som kom. Har altibox og der kommer noen av de nye filmene men langt fra alle.
    kjøper man så får man tilgang på alt nytt, er også VELDIG lettvint, nesten for lettvint å bestille!
    kommer til å kjøpe filmer så lenge det er fysisk format. Har også statoil som en kan leie filmer.
    Hva som blir tilgjengelig hvor og på hvilket format kommer helt an på hvem som har kjøpt rettighetene. Dette er et voldsomt oppstykket marked hvor man prøver å tjene så mye som mulig penger ved å dele alt opp til forskjellig land og videre til forskjellige platformer. Man ser det samme innen det meste av underholdningsindustrien. Bare se på idretten. Det er nesten håpløst å finne ut hvem som sender hva. Det er forøvrig denne modellen som gjør det vanskelig for streaming tjenestene. Skal man i dag ha et bredt uvalg innen streaming må man nesten ha både Netflix, HBO Nordic og Viaplay. Selv da er det litt "tilfeldig" om man kan se det man ønsker. Det er litt rart å forholde seg til. Mantra'et til streaming er jo "det du vil se, når du vil se det", men det stemmer jo ikke. Det er mer "finn noe å se av det vi har". Personlig liker jeg ikke å måtte velge fra et smalt utvalg. Jeg vet jo gjerne hva jeg vil se, men har ikke lyst til å shoppe rundt for å finne det på en eller annen tjeneste.

I den forbindelse er Netflix sin modell spennende. Ettersom de har begynt å produsere ting in-house har de full kontroll over rettighetene. Dette gjør det for eksempel mulig for dem å slippe seriene sine med alle episoder på en gang i alle markeder. Samtidig er det ikke noe i veien for at de kan selge rettighetene til å sende deres materiale på TV eller utgi dette på fysisk plater (de er f.eks. Sony som gir ut House of Cards på Blu-ray).

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men når det gjelder filmer er det ikke da motsatt at disse kommer først på blue ray og så på streaming?
    Jo, det stemmer. Der var det gjerne kino -> on-demand -> kjøpefilm -> leiefilm (i den rekkefølgen). Det kan komme til å endre seg etterhvert som streaming tjenestene får økende makt og innflytelse.

Samtidig har vi de siste 5-10 årene sett at tiden mellom kino-lansering og on-demand/kjøpefilm/leiefilm har blitt stadig kortere. Dette er en konsekvens av et ønske om å utnytte markedsføringsbudsjettet til filmen bedre.

Forøvrig ble norges beste videobutikk Videoverden i Sandnes lagt ned forrige helg. Kjipe greier.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forøvrig langt fra sikkert vi noensinne får noe fysisk 4K format. Her er fra en artikkel som nylig kom på AVforums:

The prospects of native UHD, other than via streaming services, are looking mixed at the moment. The stony silence over a 4K Blu-ray disc format remains unbroken since a few noises came out of the BDA (Blu-ray Disc Association) at the beginning of 2014. We are told that all the pieces are in place, as far as actually making the players and fabricating the discs, but unless the major studios get behind the idea, it’s dead in the water as a viable medium.

We can certainly understand the content providers wanting to protect their material. There’s not a disc format created that hasn’t been cracked and pirated yet and, effectively, they would be putting out studio masters into the public domain that could potentially be copied. We’ve not yet spent extended, in-home, time with 4K Netflix yet (that’s happening next week) but the thought has to be that it can’t possibly be as good as a full-fat disc format with minimal compression.

http://www.avforums.com/article/what...rojector.10313

Jeg er ganske sikker på at de er inne på noe med tanke på manglende studio støtte!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På iTunes kommer filmene samtidig, eller før de kommer på disc.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja - det blir lagt en del mer arbeid i en kino-film enn i en tv-serie - skulle tv-serieproduksjon produseres i kino.film tempo ville det tatt en del år å produsere en sesong. Tv er vel i kjedelige 16x9 og sjelden over 5.1?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis Vis post
    Vi lever i en ny hverdag, ikke sant. En hverdag hvor tilgjengelighet er like viktig som kvalitet.
    Folk har ikke lenger en skjerm men mange. Selv har jeg 4 TVr, en hjemmekino og diverse nettbrett.
    Fysiske formater passer ikke inn her. Det har ingen ting med betalingsvilje å gjøre.

Bluray blir ikke utkonkurert fordi det er for dyrt. Det blir utkonkurert fordi formatet har gått ut på dato.
    Den dagen tilgjengelighet blir like viktig som kvalitet for den gjennomsnittlige avforumer tror jeg aldri kommer, men for den gjennomsnittlige forbruker er ikke kvalitet viktig. Dette ser man tydlig med musikkbransjen og hva som sker med filmbransjen nå. Jeg syns det er meget synd og jeg kommer til å kjøpe BD i lang tid fremover, og jeg har også mange skjermer og nettbrett, men film nytes i en av kinoene ikke på en "liten" TV. Hvis 4K BD noen gang kommer kommer jeg til å støtte det formatet også.

Den dagen streaming/downloading får samme lyd og bildekvalitet som det fysiske formatet uten at vi må laste det ned ulovlig kommer jeg til å støtte det fullt ut også.

Og si at det er alt for tungvindt å skaffe seg en BD plate er helt latterlig i mine øyne, jeg kjøper så og si all film over nett og det tar et par dager så har jeg filmen/filmene levert i posten og det er veldig enkelt å legge det på en harddisk og ha det tigjengelig i hele huset via nettverk hvis man vil det.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Den dagen tilgjengelighet blir like viktig som kvalitet for den gjennomsnittlige avforumer tror jeg aldri kommer, men for den gjennomsnittlige forbruker er ikke kvalitet viktig. Dette ser man tydlig med musikkbransjen og hva som sker med filmbransjen nå. Jeg syns det er meget synd og jeg kommer til å kjøpe BD i lang tid fremover, og jeg har også mange skjermer og nettbrett, men film nytes i en av kinoene ikke på en "liten" TV. Hvis 4K BD noen gang kommer kommer jeg til å støtte det formatet også.

Den dagen streaming/downloading får samme lyd og bildekvalitet som det fysiske formatet uten at vi må laste det ned ulovlig kommer jeg til å støtte det fullt ut også.

Og si at det er alt for tungvindt å skaffe seg en BD plate er helt latterlig i mine øyne, jeg kjøper så og si all film over nett og det tar et par dager så har jeg filmen/filmene levert i posten og det er veldig enkelt å legge det på en harddisk og ha det tigjengelig i hele huset via nettverk hvis man vil det.
    Kunne ikke sagt det bedre selv. 100% enig med deg, Andreas21!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel man kan synes hva man vil om utviklingen, men det endrer ingen ting. Bluray er døende. At enkelte entusiaster fortsetter å kjøpe formatet, vil ikke redde det.

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 8
    Siste melding: 05-08-2013, 17:24
  2. Streaming OG BluRay!
    By Komlo in forum Media- og streamingavspillere
    Svar: 9
    Siste melding: 08-15-2012, 21:49
  3. BluRay på PS3 via USB/Streaming
    By chissi100 in forum Media- og streamingavspillere
    Svar: 5
    Siste melding: 01-06-2012, 18:37
  4. kabler og leder/lederevne
    By Svantekiller in forum Kabler
    Svar: 9
    Siste melding: 01-12-2007, 19:28
  5. Projektorprisene stuper, hvem er nestemann ut?
    By robertaas in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 21
    Siste melding: 09-30-2006, 15:41

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •