3D problemer med BenQ w1300

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3D problemer med BenQ w1300

heisann!
    har nettopp kjøpt meg en BenQ W1300 som er koblet til en stasjonær pc med HDMI (versjon 1.4).
    problemet er følgende: Har lastet ned en 3D film, men får ikke spilt den av i "3D", det kommer kun et bilde på venstre side samt. et på høyre side (både vertikalt & horisontalt, alt etter som).
    kan dette ha noe med mediaspilleren jeg bruker (har prøvt; VLC, Nvidia 3Dvision & stereoscopic player) da ingen av disse tydeligvis virker..

ps: er ny i Hifi verden

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    591
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trykk på 3D-knappen nest nederst på fjernkontrollen. Trykk enter på "3D Mode" som kommer opp, og velg "Side-By-Side". Da skal det fungere. Velg "Top-Bottom" om det er bilde oppe og nede.

Om du spiller en ekte 3D Blu-ray fra en 3D spiller (eller PS3) så går det automatisk.
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Rotel RB-1070 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Willms Vis post
    Trykk på 3D-knappen nest nederst på fjernkontrollen. Trykk enter på "3D Mode" som kommer opp, og velg "Side-By-Side". Da skal det fungere. Velg "Top-Bottom" om det er bilde oppe og nede.

Om du spiller en ekte 3D Blu-ray fra en 3D spiller (eller PS3) så går det automatisk.
    Hei

har prøvd dette også, men får ikke velge side-by-side. Projektoren gir meg ikke muligheten til å velge det.
    får kun velge top-bottom og off.
    Kan det ha noe med medieavspilleren å gjøre? vet du evt. om en god mediaspiller?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem nedlastede filmer som dette. Det eneste som er verd å se av 3D, er Frame Packing. Side by side halverer jo den horisontale oppløsningen, og bildet blir bare "lav-oppløst crap".

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    591
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ra1zu Vis post
    Hei

har prøvd dette også, men får ikke velge side-by-side. Projektoren gir meg ikke muligheten til å velge det.
    får kun velge top-bottom og off.
    Kan det ha noe med medieavspilleren å gjøre? vet du evt. om en god mediaspiller?
    Da er jeg nok ganske blank dessverre. Har på det meste ekstreme matet min W1300 med 3D-materiale fra Youtube. Dette er side-by-side materiale i 720p. Får opp alle 3D-valg på PJ, og har da valgt Side-by-side. Fungerer som det skal, men billedkvaliteten er jo helt begredelig.
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Rotel RB-1070 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay.
    Da må jeg jeg spørre om det er bare meg som er helt bak mål:
    Jeg har bare plugget BenQ PJ til Pc`en og startet filmen.
    filmen jeg prøver å spille av er : Jurassic.Park.3D.1993.1080p.Bluray.Half-SBS.x264-HDWinG [Public3D] (bare et eksempel)
    jeg bruker stereoscopic player og velger viewing method som Nvidia 3D Vision og trykker play.(har prøvd mange andre også, men samme resultat)

Når filmen starter setter jeg på full skjerm, velger 3D på PJ og får da opp 2 alternativer: Auto eller top-bottom og ingenting mer.(inge av disse fungerer)

Er det et eller annet her jeg gjør helt feil som selv en nybegynner burde ha vist?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2015
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endre rammer på billedformatet

Sitat Opprinnelig postet av Ra1zu Vis post
    Okay.
    Da må jeg jeg spørre om det er bare meg som er helt bak mål:
    Jeg har bare plugget BenQ PJ til Pc`en og startet filmen.
    filmen jeg prøver å spille av er : Jurassic.Park.3D.1993.1080p.Bluray.Half-SBS.x264-HDWinG [Public3D] (bare et eksempel)
    jeg bruker stereoscopic player og velger viewing method som Nvidia 3D Vision og trykker play.(har prøvd mange andre også, men samme resultat)

Når filmen starter setter jeg på full skjerm, velger 3D på PJ og får da opp 2 alternativer: Auto eller top-bottom og ingenting mer.(inge av disse fungerer)

Er det et eller annet her jeg gjør helt feil som selv en nybegynner burde ha vist?
    Hei,
    Hadde samme problem som deg, uten å finne noe svar på noe fora.
    Prøvde meg litt frem, og ved å endre antall rammer ned til 24 på billedformatet på min Pioneer Lx75 som mater prosjektoren, fikk jeg opp alle typer format som prosjektoren
    støtter, også ved nedlastet 3D materiale.

Mvh ny på forumet

Lignende tråder

1. BenQ w1300 vs w7500
    By bassavhengig in forum Digitale projektorer
    Svar: 13
    Siste melding: 11-09-2014, 12:51
  2. BenQ W1300 - Tips til lerret?
    By Willms in forum Lerret
    Svar: 6
    Siste melding: 09-04-2014, 22:37
  3. Svar: 21
    Siste melding: 07-08-2014, 09:22