Optoma DLP. max 11.000 valgets kvaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2014
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Optoma DLP. max 11.000 valgets kvaler

Heisan.
    Da håper jeg jeg har lagt denne i rett tråd her på AV Forum
    Nå har eg og ein kompis brukt timer på timer på timer og faktisk dager på å sjekke forskjellige projektorer ment for hjemmekino.
    Jeg har kommet til følgende projektorer
    -Optoma HD25e (https://www.hifiklubben.no/Products/...ojektor-61338/) - 7498,- kronestykker
    -Optoma HD30 (https://www.hifiklubben.no/Products/...ojektor-62250/) - 10990,- kronestykker
    -Optoma HD131Xe (https://www.komplett.no/optoma-3d-dl...6#!tab:reviews) - 5995,- kronestykke

Jeg har riktignok funnet mest informasjon og tester samt bilder produsert av HD131Xe og lurer på om noen vet de store forskjellene mellom H25 og H30.

Hva vil en annbefaling være til et 100" greyline lerret?
    Gjerne sannsyligheten for å oppleve regnbueeffekt også i disse
    På forhånd takk for interressen som blir vist

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg kan se ikke så mye, faktiskt ser største forskjellen ut til og være at hd30 har to par 3d briller og sender inkludert, mens dette er ekstra tilbehør til hd25 og hd131x er jeg ikke helt sikker på men virker som dette er en billig variant av hd30 (uten 3d brillene) og dette kan fint alene utjevne pris forskjellen.

Angående lerret hadde det verdt kjekt og hvite litt om budsjett og hvorvidt du f.eks trenger et nedtrekks lerret eller kan gå for ramme.

Jeg hadde selv en optoma hd100x (billig versjonen av hd20) og den ga mye bilde for prisen, men jeg merket fort nok at optikken var av det billigste laget, har f.eks to ufokuserte hjørner (høyre øvre og nedre venstre hjørne) men det jeg la mest merke til er hvor høylytt vifta er, de påstår ca 25db i økolog modus, men den er langt nærmere 40db når denne hang ca 1-1.5m over hodet på meg i øko modus, orket aldri og bruke den på full styrke for da begynte den virkelig og blåse, og bildet tok på seg et markant grønn stikk.

Men jeg var egentlig meget fornøyd med den, spessielt med tanke på prisen. Jeg har nå oppgradert til en sony hw50 og den er jo selvsagt i en annen liga på alle punkter men jeg var sånn sett såpass fornøyd med den at jeg brukte den helt til jeg kunne få meg en virkelig oppgradering, synes f.eks den hadde bedre bilde enn en stor lcd skjerm til mange ganger prisen.

Regnbue effekten er fint mulig og se på disse, jeg så den godt på min med mitt første lerret som var hvitt og hadde litt høy gain, men ble merkbart mindre av den og til dels borte med et grått lerret, det kan forsåvidt også være alderen på pæra også og at regnbye effekten blir mindre synlig for meg når den ikke blir like lyssterk.

Kort sagt helt greie projektorer til 6-8 000 dog jeg nå personlig heller hadde valgt en benq projektor enn optoma om jeg skulle gått for en billig type igjen.

F.eks benq w1300 bør absolutt vurderes, om enn alene pga lens-shift funksjonen http://www.lefdal.com/product/tv-lyd...OMP_PRISJAKTNO
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2014
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan og takk for godt og langt svar
    Av det eg har sett så må eg si eg holder ein knapp på Optoma HD131Xe.
    Prismessig så er det 2000 nesten som skiller Optomaen mot Benq W1300 og vet ikke om det er verd lens-shiften.
    Men skulle svært gjerne hatt en uttalelse på billedkvaliteten. om det kan forventes det samme eller om det er merkbare forskjeller.
    har sett 2 tester som er av forskjellig omtale av denne
    - http://www.projectorreviews.com/opto...cial-features/
    Denne viser til svært gode bilder i svartnivå
    - http://www.lydogbilde.no/test/optoma-hd131xe
    Her viser dem til støy på projektoren da og spesielt i overgang til svart. noe som ikke kommer frem av første testen.

Skulle likt å hatt lignende tester eller inngående kunnskap til en av projektorene nevnt over her eller om det kan forventes svært lik billedkvalitet.

Når det anngår lerret så har jeg hatt et greyline ramme lerret som eg investerte i for mange mange år siden. har måtte bytte ut strikkene men ellers er det tipp topp

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tolket det som om du også ville ha råd om lerret men da er jo det en løst biff :-)

Kan skjønne det, den ser jo ut til og være god verdi for penga.

Jeg falt dog selv pladask for lens shift så kunne fint ha betalt noen ekstra tusen for den muligheten, det gjør bare innstalasjonen så mye enklere.

Selvsagt om du kan fast montere den og få den akkurat der du trenger den så er det jo noe man kun finner frustrerende en gang.
    Men jeg brukte f.eks selv nesten 2 uker på og få montert min gamle optoma, den nye ble justert inn nesten perfekt på 10 minutter.
    Og med f.eks vertikal lens shift så kan man også hylle plassere projektoren.

Anyhoo, hd131xe ser jo ut til og være veldig mye projektor for penga, jeg hadde uansett stukket innom en hifiklubben om mulig og sett en demo av en par av disse.

Men selve hd131 har vel ikke hk.
    Lykke til :-)
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2014
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen for svar..
    Nå skal eg sveive i gang den gamle Optoma H57'en igjen. klatter den formye blir det svært sansynlig Benq w1300.
    Funker det noenlunde greit kommer valgets kvaler senere på projektor oppmot 20.000 ettersom jeg får litt tid til å spare litt
    så nå blir det å poste nye innlegg på ting som eg ikje får til å funke med Optomaen hehe.. Følg med

Lignende tråder

1. Svar: 5
    Siste melding: 09-09-2011, 11:35
  2. Valgets kvaler...
    By Etaten in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 08-15-2009, 22:43
  3. Valgets kvaler!
    By tomeliten4 in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 09-05-2006, 14:49
  4. B&W .. valgets kvaler