Ren idioti

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Ren idioti

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ren idioti

Skremmende å se folk fra elkjøp i aksjon
    link
    Folk bruker gladelig opp mot 50.000 kroner på nytt tv, sier Furre.
    Å kjøpe en tv til 50k er ren idioti spør du meg, hvorfor da ikke kjøpe en helt ok tv til 10k, og en prosjektor??
    Kjøperne må spør i butikken om apparatet er fremtidsrettet, forberedt for de virkelig store og gode tv-bildene.
    Jeg ser for meg den selgeren på Elkjøp som sier "nei, denne dingsen til 40tusen er ikke forberedt for de virkelig store og gode tv-bildene".. Yeah right. Det er en ting som aldri kommer til å skje iallefall

Personlig tror jeg ikke dette blir så populært som disse folkene skal ha det til. Selv har jeg ingen problem med at tv`en stikke "så langt" ut i rommet som den gjør, fordi jeg har høytalere stående ved siden av som er like store. Når han fyren lirer ut av seg at "de blir som et møbel" (tv på veggen) kjenner jeg nakkehårene vrenge seg... Off, hva blir det neste.

(men i grunnen burde jeg kanskje ikke synes synd på folk som går på Elkjøp å spør om råd når de skal ha tv, hifi osv osv (store deler av de som jobber der er studenter som bare jobber der for å få inn litt gryn, og driter i hva de anbefaler/rykte på butikken))

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Her er det vel ikke Elkjøp som kan klandres, er jo et faktum at folk (da et fåtall, men dog), iallfall frem til nylig, gledelig betalte 50k for en TV. Hvorvidt det er "galskap" eller ikke er vel kun opp til vedkommende som bruker 50k på en TV å avgjøre (som undertegnede). 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tenkte jeg ikke på at det er galskap av Elkjøp å selge tv`er til 50tusen, men heller de uttalelsene hans

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Dagens teknologi med bilderør er definitivt på vei ut. Den har sin begrensning både når det gjelder størrelsen på tv-apparatet, og bildekvaliteten. Plasma og LCD åpner for helt andre muligheter på disse områdene, sier Andersen.
    Plasma slår CRT på bildekvalitet?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel heller ingen som kaller plasma for en flimmerfri teknologi.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det er vel hevet over enhver tvil at CRT fremdeles slår plasma på de fleste områder, da med unntak av skarphet og lysutbytte (som jo er viktig for noen...), men det er vel ofte ikke bildekvalitet, men flatskjermens mange øvrige aspekter (plasseringsvennlighet, trendy, statussymbol osv), som gjelder...

Uansett er det iallfall min mening at "galskap" er et flytende begrep, der f.eks. min bestefar synes det er "galskap" å kjøpe PC mer enn hvert 5. år... Er vel mer et spørsmål om hvilke økonomiske muligheter og hvilke interesser / ønsker den individuelle har. Det er klart; om 20 år når oljen er slutt og gassen er ikke er salgbar fordi en lur amerikaner klarte stabilisere energiutvinning av vann ved å splitte hydrogenatomet, kommer en jo sikkert til å angre og tenke at en skulle tatt pengene å puttet de i banken i påvente av dårligere tider, men det blir jo kun meningsløs "hva var det jeg sa"-svabbel, og folk liker jo å leve i "nuet", og da er akkurat nå en flat, fin, eksklusiv plasma eller LCD en helt ypperlig innretning å bruke litt av overfloden på! ... eller no sånt... :wink:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det litt morsomme er at man påstår at en plasma er fremtidsrettet, og man blander inn "HDTV-klar" i begrepet.

Vel, kjøper man en plasma til under 50K så har de for liten oppløsning til å være "fremtidsrettet". Kort sagt så har de fleste plasmaskjermer som selges i dag fremtiden bak seg :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol: Skal man først "ekspert"uttale seg i avisa, så bør man ha litt peiling

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDTV eller ikke?