kornete bilde nye filmer - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Zack Snyders filmer har masse grain, men det fine er jo at han bare lager møkkafilmer og at disse uansett bør unngås for en hver pris.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Snodig det med grading av film. En skulle jo i utgangspunktet tro at et så realistisk bilde burde være den malen en bør følge, noe en jo også til en viss grad gjør med stort fokus på oppløsning, fargekorrekthet, realistiske effekter osv. Problemet er imidlertid at publikum ikke opplever realisme som realistisk - i det minste ikke når det kommer opp på det store filmlerretet. Rent teknisk er en kraftig S gammakurve som ofte brukes i film noe kinoene har behov for å benytte da kontrastomfanget på projektoren / lerretet er for dårlig til å gjenskape nok detaljer. Dette med grain tror jeg i større grad har med at publikum fremdeles opplever 35mm film som mer ekte film, da med den grainen denne opptaksmetoden innehar. Derfor legges også grain på digitale opptak for å gi "filmfølelsen". Dette, i motsetning til f.eks. en kraftig S-gammakurve, tror jeg har mer med tradisjon og folks forhold til filmformatet å gjøre enn noe annet.

For nye filmgenerasjoner - meg inkludert i sin tid - synes jeg også det var snodig med all denne grainen og ville helst slippe. Nå som jeg har blitt en indoktrinert, gammal fisk er imidlertid også jeg blitt glad i litt grain. Det gir meg den rette stemningen. Merkelige greier...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis Vis post
    Zack Snyders filmer har masse grain, men det fine er jo at han bare lager møkkafilmer og at disse uansett bør unngås for en hver pris.
    Det kan jo diskuteres, jeg liker noen av filmene hans(300, Watchmen, Legend Of The Guardians og Man Of Steel) og noen av de (resten) ikke fullt så godt. Og måten han bruker grain i f.eks Watchmen og Man Of steel syns jeg er en grei måte å gjøre det på, i 300 syns jeg det ble litt vel overdrevet til tider, men jeg likte alikevel filmen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er det med the walking dead ...det er så mye støy på de nyeste episodene ..det var ikke sånn før

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Kornete bilde
    By SKS in forum Digitale projektorer
    Svar: 6
    Siste melding: 01-12-2010, 23:42
  2. kornete bilde med blueray
    By erikandy in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 10
    Siste melding: 10-12-2009, 20:06
  3. Samsung LE37M86BD - kornete bilde
    By thomasol in forum TV-apparater