Kontrollsystemer for AV-anlegg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kontrollsystemer for AV-anlegg?

Alle dere som har fancye store AV-anlegg med masser av duppeditter, hvordan styrerer dere dem?
    Manuelt? Med ørten fjernkontroller? Eller har dere ett styrings-system for dem?

Kommer ikke frem noe på dette forumet om akkurat dette. Virker mest som at dere enten gjør det manuelt eller har en fjernkontroll til hver enehet, kan hende noen av dere har kjøpt dere sånn programerbar multifjernkontroll.

Selv har jeg akkurat startet med AV-montasjer i den jobben jeg har. Der har jeg nylig vært på kurs og lærte åssen man kunne programere Crestron styrings-systemer. Vi jobber stort sett bare mot industri og større firmaer.

Hva bruker dere? Selv kunne jeg vært interesert i å diskutere hva som er mulig med disse systemene med andre som har jobbet med dem eller har erfaring med dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Kontrollsystemer for AV-anlegg?

[img][/img]

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noen her som bruker X10 styringssystem i hjemmekinoen, bla for å dempe lys, kjøre ned lerret slå på projektor osv.
    Selv har jeg bare en multifjernkontroll, men har tenkt på X10 en stund, dog ikke av de mest avanserte systemene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •