Oversikt (leie)film i høy kvalitet (strømming og fysisk)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oversikt (leie)film i høy kvalitet (strømming og fysisk)

Jeg var en gang i tiden veldig fornøyd med lovefilm.no. Masse utvalg og jeg fikk dem i et format som gav ypperlig kvalitet: fysiske bluray plater. Så la dem ned og man ble tvunget over på alternative strømmeløsninger. Etter intenst desperate forsøk på tilvenning er konklusjonen at disse /er/ langt fra BD samme hvor mye man vil. Når så leiesjappene i nærmiljøet faller som fluer, blir man allikevel tvunget over på slike tjenester med begredelig kvalitet. Man går altså ett skritt bakover!

Merk at jeg har absolutt ingenting mot strømming, heller tvert i mot. Jeg strømmer veldig gjerne -- har mer enn nok båndbredde. Men å kalle SuperHD for bra er et stort paradoks. Da må BD være euforia.

Ironien oppi dette er at det materialet man får tak i på nettet som har best teknisk kvalitet er den filmbransjen vil ha til livs: piratkopiering.

Kan vi i denne tråden lage en oversikt over hvilke tilbydere som finnes for filmleie, både med fysisk media og med strømming? En vurdering av den tekniske kvaliteten hadde også vært kjempeflott.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vudu er den best streameren jeg har testet, vesentlig bedre enn Netflix. Ulempen er at jeg tror du må skaffe deg en amerikansk adresse og DNS for at det skal fungere, men mulig jeg blander med min amerikanske Netflix.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 for Vudu og ja du må ha amerikansk adresse (bare taste inn en vilkårlig) og DNS evt IP. Dog det blir vesentlig dyrere enn netflix om man er en storforbruker.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt/lest, at kjøp av film via iTunes i USA ikke er så verst. Dette er heller ikke ideelt i forhold til Blu-ray. Deres 720p/1080p kan vel heller kalles DVD pluss. I det minste er det lossy 5.1 på en del av innholdet. Dette krever at man benytter amerikanske gavekort kjøpt på eBay for å fylle opp kontoen. Mulig det krever noe VPN/DNS styr også?

Det er kun to alternativ som gir likeverdig eller bedre kvalitet enn Blu-ray. Det ene er Sony sin 4K spiller, men denne fungerer kun på Sony 4K produkt og er begrenset til USA (er visst mulig å omgå regionsperren med en del tekniske besværligheter, men det holder ikke med vanlig VPN/DNS). Det andre er Kaleidescape Cinema One. Deres online butikk støtter kjøp av Blu-ray kvalitet via nettet som lastes ned til spilleren. Skal være 1:1 i forhold til Blu-ray utgivelsen. Ulempen er noe begrenset utvalg (tror ikke alle studioene er med). Ulempen er pris på spiller. Mener den koster ca. 4K USD. Jeg har heller ikke lest om noen som benytter den utenfor USA. Det er mulig de har gjort det vanskelig.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedrørende Kaleidescape Cinema One, så tikket akkurat denne testen inn. Forteller litt om systemet; http://www.hometheaterhifi.com/media...all-pages.html

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL Vis post
    Jeg har hørt/lest, at kjøp av film via iTunes i USA ikke er så verst. Dette er heller ikke ideelt i forhold til Blu-ray. Deres 720p/1080p kan vel heller kalles DVD pluss. I det minste er det lossy 5.1 på en del av innholdet. Dette krever at man benytter amerikanske gavekort kjøpt på eBay for å fylle opp kontoen. Mulig det krever noe VPN/DNS styr også?
    Ja, du må også ha VPN/DNS-tjeneste (f.eks unblockus). Jeg synes det blir litt mye styr med å bestille gavekort. Er ikke den norske iTunes på Apple-TV like bra? Jeg skjønner at innholdet sikkert kommer noe senere enn i USA (hvor sent kommer det egentlig? Samtidig som DVD?), men er virkelig kvaliteten på norske iTunes lavere enn for den amerikanske? Jeg har litt vanskeligheter med å tro det....

Ellers en meget interessant tråd dette her, som jeg kommer til å følge med på. Jeg har testet ut VIaplay (1 mnds gratis prøvetid), men dette er vel første gang jeg har avsluttet en tjeneste før den grativ prøvetiden var over:-) Elendig grensesnitt, elending innhold og dårlig kvalitet på både lyd og bilde. Jeg synes heller ikke Altibox sin VoD-løsning er bra. Opplever kvaliteten som dårlig, innholdet er tynt, brukergrenesnittet er totalt ubrukelig og prisene for høye.

Noen som har testet XBOX sin VoD? Og hvordan er egentlig innholdet på norsk AppleTV?

Det er litt rart at ikke Samsung har etablert en VoD - de har jo solgt enormt mange Smart-TVer.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns Vis post
    Ja, du må også ha VPN/DNS-tjeneste (f.eks unblockus). Jeg synes det blir litt mye styr med å bestille gavekort. Er ikke den norske iTunes på Apple-TV like bra? Jeg skjønner at innholdet sikkert kommer noe senere enn i USA (hvor sent kommer det egentlig? Samtidig som DVD?), men er virkelig kvaliteten på norske iTunes lavere enn for den amerikanske? Jeg har litt vanskeligheter med å tro det....

Ellers en meget interessant tråd dette her, som jeg kommer til å følge med på. Jeg har testet ut VIaplay (1 mnds gratis prøvetid), men dette er vel første gang jeg har avsluttet en tjeneste før den grativ prøvetiden var over:-) Elendig grensesnitt, elending innhold og dårlig kvalitet på både lyd og bilde. Jeg synes heller ikke Altibox sin VoD-løsning er bra. Opplever kvaliteten som dårlig, innholdet er tynt, brukergrenesnittet er totalt ubrukelig og prisene for høye.

Noen som har testet XBOX sin VoD? Og hvordan er egentlig innholdet på norsk AppleTV?

Det er litt rart at ikke Samsung har etablert en VoD - de har jo solgt enormt mange Smart-TVer.
    Jeg bruker selv amerikansk iTunes, og jeg elsker det! Kjører bildet ubehandlet fra atv, via dac (M51 - fortsatt ubehandlet) til Sony HW-55. Er veldig fornøyd med bildet. Bruker også en del Netflix, men det ser helt for jæ***g ut på pj. Det holder knapt nok til flatskjerm i stuen (42").

Opprettet bruker hos jetcarrier (for å få adresse, samt amerikansk telefonnummer), kjører via unblockus.

Handler gavekort fra;

http://skeetsenterprises.com/

Er veldig fornøyd med denne siden. Uansett når jeg bestiller, har jeg gavekortene innen 15-20 min.

Filmene koster fra $0,99 - $5,99 (leie i 24t). Kjøper også en del serier der. prisene varierer, men regn med ca 200 NOK pr. sesong. Anbefales!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor velger du å bruke amerikansk? Mener du det er kvalitetsforskjeller, eller er det for å få nye titler og evt lavere priser?

Hva koster det å ha bruker hos jetcarrier? Er det en enkel sak å etablere?

Får du forresten merkbart bedre bilde (lyd?) av å kjøre DAC?

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL Vis post
    Nei, man må ikke bruke VPN eller DNS for amerikansk iTunes. Det bestemmer du i iTunes eller på ATV hvor i verden du befinner deg.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet Hulu? Ser ut som om denne er tilgjengelig på AppleTV

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor velger du å bruke amerikansk? Mener du det er kvalitetsforskjeller, eller er det for å få nye titler og evt lavere priser?

Hva koster det å ha bruker hos jetcarrier? Er det en enkel sak å etablere?

Får du forresten merkbart bedre bilde (lyd?) av å kjøre DAC?
    Jeg bruker amerikansk pga titler og pris. Det er ca halv pris av norsk leie + enkelte filmer slippes før kino i norge.

Å opprette bruker hos jetcarrier er gratis, og tar ca 10-15 minutter. vel verdt det.

I mitt oppsett får jeg merkbart bedre lyd gjennom dac, men den påvirker ikke bildet. Kvaliteten direkte fra iTunes er god nok til at bildet blir utmerket hos meg.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet Hulu? Ser ut som om denne er tilgjengelig på AppleTV
    Bruker Hulu Plus via ATV. Stort sett veldig bra billedkvalitet, men slitsomt mye og hyppig reklame.
    Bruker den kun til å se de siste episodene av tv-serier jeg følger med på.
    Utvalget av filmer er heller labert sammenlignet med netflix (men noen bra filmer er det selvsagt) og hvis det er like mye reklame i løpet avf ilmene som det er i tv-seriene ville nok filmtitting der blitt en tålmodighetsprøve.
    Sist endret av nordvest; 01-23-2014 kl 19:04

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet Vudu på xbox 360? Får man tilgang til HD der? I tilfelle litt rart hvis Vudu støtter HD på xbox, og ikke netflix.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iTunes er fantastisk. På vanlige TV-størrelser skal det godt gjøres å se forskjell på deres 1080p og Bluray. Jeg ser ikke forskjell på mine 106", men nå har jeg en ganske shitty projektor (Benq W10000). Lyden er dårligere så det kommer litt an på hva slags annlegg man har og hvor kresen man er. Jeg har ett Klipsch 7.1 annlegg med en ganske diger Onkyo reciever og synes iTunes med sin standard Dolby Digital 5.1 fungerer helt greit som kilde for dette.

Lignende tråder

1. Film leie på X-box 360?
    By Kimba in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 4
    Siste melding: 11-30-2009, 23:14
  2. Leie av HD-film over internett (Apple TV o.l.)
    By Noppe in forum HD hardware - generelle tråder
    Svar: 50
    Siste melding: 03-05-2008, 17:09
  3. Leie film på nettet?
    By klingal in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 23
    Siste melding: 03-06-2007, 00:00
  4. Leie Film.
    By Amiga in forum Filmomtaler
    Svar: 13
    Siste melding: 05-02-2006, 19:28
  5. Leie film via minnebrikker og mobiltelefon
    By moffe in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 0
    Siste melding: 08-12-2005, 19:54

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •