Dårlig oppløysning Netflix?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig oppløysning Netflix?

Eg har eit par problem med netflix som eg håper noken kan hjelpa meg med. Eg har problemer med at det er kantete overganger mellom farger. Dette vises spesielt i introen til House of cards, men har også opplevt det på andre serier. Da som oftest når det er mørke scener. Legger ved eit bilde så er det lettere å forstå kva eg meiner. Ikkje bry dåke om det kornete bilde, for det er tatt med mobil, men overgangene viser ganske tydlig. Har testet dette i hjemmekinoen min med avspilling fra mac mini og atv3 på sony hw30 projektor, på min samsung ue55f8005 med atv3 som avspiller, og på min mac pro 13" retina, samme resultat overalt. Innstillingene inne på netflix står på full HD. Alt utenom mac pro er koplet til nett med kabel.

Har også eit anna problem. I hjemmekinoen så bruker eg firefox med mediahint add-on for å få amerikansk innhold. Men når eg ser så er det små hakk i bildet heile tida. Har eg motionflow av så blir det veldig plagsomt, men setter eg den på fult så blir bilde ok, men fortsatt med små hakk. Dette er som sagt spillt av fra mac mini gjennom pioneer lx75 til sony hw30 projektor.

-house-cards-jpg

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du ser kalles banding og er ofte ett problem i forbindelse med for kraftig komprimering av materialet. På bildet ditt er dette meget synlig. Om dette er representativt for Netflix generelt kan jeg ikke svar på da jeg ikke er Netflix bruker. Det er mulig at du av en eller annen grunn mottar en videostrøm med svært lav bitrate og i så fall vil det kunne være verre banding når du velger en høyere oppløsning.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre helt normalt med netflix og f.eks HBO har enda kraftigere komprimering.
    Og dette er hvorfor jeg ikke ser på netflix 'superhd' som noen erstatning til blueray og kan bare rulle øyne når folk mener at de ikke ser forskjell på bd disk og netflix.

Netflix naturlig nok fokuserer på oppløsning (dette er hva ola nordmann tror betyr noe og med sin 42" tv og mangelfulle viten veit ikke bedre) og ser nesten helt bort fra farge dybden, dermed får man denne 'bandingen' eller jpeg effekten i bilder, det er kort sagt en god grunn for hvorfor blueray har en bitrate nærmere 30 Mb/s uten lyd og netflix nærmer seg 3Mb/s totalt.

Jeg ser selv en del netflix men aldri på noe størren enn tven, å mate projektoren med dette er bare ikke verdt lampetida.

Det siste du nevner er også litt sært men har med rettigheter og gjøre, siden mye av bransjen er så panisk redd for pirarkopiering så får ikke netflix lov til og sende alt de kan i fullhd (eller med 5.1 lyd som er så ihjel komprimert at det høres ut som en 64bits mp3 fil til tider) på pc plattformen som de gjør ellers til konsoller eller smart tv appene,
    Dette er jo mildt og kort sagt like produktivt for bransjen som FBI advarslene på blueray filmer som selvsagt bare blir sett av de som faktiskt har betalt for den *eyeroll*

Helt til sist må man også spørre seg om hva man forventer seg til 80kr i måneden...
    Selvsagt kan det bli bedre og er ikke i nærheten av og erstatte blueray.
    Ikke at jeg tror de prøver, det sikter jo heller mot og kunne levere et produkt til flest mulige brukere og det er f.eks mange land som enda har struping i på MB nedlastet her i verden.

Men bildekvaliteten klarer uansett såvidt og innfri kravet om og være 1920x1080 selv i såkalt superhd, utover det er det som man alltids sier, selv om man polerer en frossen hundebæsj så tar det uansett ikke så lang tid før den begynner og stinke.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører du Altibox etc så blir bildet en hel del bedre men lyden er fortsatt dårlig. Så en hel del Netflix i starten men merker at det blir mindre og mindre etter at jeg oppgraderte lyden i kino'n. Faktisk har det blitt så ille at når jeg får reklame for nye filmer fra Netflix eller Vudu popper inn, så er fristelsen stor for i stedet gå på nettet og laste ned en kopi med vesentlig bedre kvalitet. Et tankekors for mer enn meg vil jeg tro, for det var vel ikke hensikten

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det eg fryktet.. Men hakkinga når eg bruker firefox og amerikansk netflix. Noken som har samme problemet?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd gratistilbudet til Netflix nå, og kan heller ikke si at jeg er imponert. Svært sterk komprimering og redusering av streamingkvalitet i stedet for å la datamaskinen bufre mer, samt at mange av filmene er hentet fra forferdelig dårlige mastere gjør at jeg ikke har noen interesse av konseptet. I tillegg kan man ikke skru av undertekstene(!), og undertekstene er gule(!). Sprøtt opplegg.

Men til spørsmålet ditt: Hakker Netflix kun i Firefox?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For vår del er det verken bilde- eller lydkvalitet som er hovedproblemet med Netflix.
    Det er katalogen............ måtte den vokse seg stor og sterk, snarest!

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    For vår del er det verken bilde- eller lydkvalitet som er hovedproblemet med Netflix.
    Det er katalogen............ måtte den vokse seg stor og sterk, snarest!
    Samme her !
    Kjøpte meg en Apple Tv, testet med både xbox 360, og ps3 netflix appene de har og må si at Netflix på apple tv var enklest og best bilde. Jeg har 100MB linje ned og opplever ingen problemer. Dog bruker jeg MEDIA HINT firefox for å få amerikanske netflix. Savner 5.1 lyd fra pcen. Angående bildekvaliteten så er det LANGT ifra det dere andre opplever så forstår meg ikke, kanskje dårlig nett?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det

Så lenge Vudu klarer å lever en ok lyd, burde Netflix klare det. Mulig kravet til båndbrenne er større på flerkanals lyd men Wimp Hifi lever utmerket to kanals flac og da er jeg ikke fornøyd før jeg får noe likeverdig fra Netflix.

Lignende tråder

1. Dårlig lyd fra Netflix i surround, hvem har skylda?
    By el_jefe in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 12
    Siste melding: 10-25-2013, 12:14
  2. netflix
    By storv in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 11
    Siste melding: 11-19-2012, 18:29
  3. Dårlig plass rundt høytalere = dårlig lyd?
    By PuterDude in forum Høyttalere
    Svar: 4
    Siste melding: 03-08-2010, 21:15
  4. Svar: 7
    Siste melding: 04-15-2008, 20:48
  5. Problem med oppløysning via RGB
    By oaasheim in forum Generell HTPC
    Svar: 8
    Siste melding: 01-08-2008, 01:28

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder