Amatør trenger hjelp til oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Amatør trenger hjelp til oppsett

Hei! Jeg kan så godt som ingenting angående TV oppsett, lyd osv og stiller heller ikke høye krav til slikt. Jeg har en del ting jeg trenger hjelp til i forbindelse med at jeg nylig har kjøpt Samsung 60" Smart TV PS60F5505. I tillegg til den har jeg ADB HD PVR 5720 CDX dekoder fra Canal Digital, en gammel Samsung Bluray spiller(kjøpt i 2010) og en LG lydplanke(kjøpt i 2011). Her kommer mange spørsmål fra en svært uvitende person, på forhånd takk for all hjelp jeg får!

* Bør jeg gjøre forandringer på TV innstillinger? Da tenker jeg spesielt på bilde og lyd. Eller er det allerede stilt inn på et gjennomsnitt som passer folk flest? Evnt hvordan gjør jeg dette? Finnes det noe mal på det? Eller setter man på en film/kanal og prøver seg frem?

* Er det mulig å laste ned andre apper på TV enn Samsung sine? Er det samme frihet som feks på en mobiltelefon? Hvordan gjør man evnt. det? Hvis det er sånn vil jeg gjerne ha tips til apper for gratis nedlasting/streaming av sport/filmer/serier/musikk samt tekst til film/serie(bruker i dag blant annet torrent, subscene, thefirstrow på laptopen).

* Har jeg behov for Wifi/opptak på blurayspiller og dekoder når det allerede følger med på TV?

* Trenger jeg bluray spiller med 3D? Den jeg allerede har er uten 3D funksjon, men TV har en funksjon som gjør vanlig 2D sending om til 3D.

* Lydplanken min vil nok for en kjenner være alt for dårlig, men jeg tror den er bra nok for meg. Den har en optisk og en jack utgang hvis jeg ikke husker feil. Hva skal jeg bruke og hvor skal jeg bruke det? Vil det være forskjell på om jeg feks bruker den optiske kabelen i dekoderen eller rett i TV'n?

Hvis dere ellers har noen tips og triks til en totalt nybegynner tar jeg i mot all hjelp med åpne armer!

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen.

Var mange spm så skal prøve å svare godt nok på alle :P

* Tvinnstillinger kommer stort sett alltid som standard, behovet for å gjøre endringer på dette avhenger helt på hva hver og en person syntes ser best.
    Når de står utstilt i butikk bruker de som regel dynamisk for å få det skikkelig lyst. Dog jeg fant ikke noe mal på nettet etter et raskt søk på google for denne tven. Isåfall er det bare å prøve seg frem. Rett inn på meny også bildeinstillinger.

*Smart hub på tven lar deg laste ned ulike apper og diverse ned til tven. Ser at
    den har mulighet for Netflix til film/Serie streaming.

* For å få optimal 3D avspilling så ville jeg valgt en dedikert blurayspiller til akkuratt dette.

*Utifra det du skriver om lydplanken din ønsker du lyd fra dekoderen og blurayspilleren?
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk :-)

Med mindre jeg er blind finner jeg ikke noe annet på Smart hub enn de 20-30 appene som allerede er lagt inn. Som feks Netflix og Spotify. Men er det ikke mulighet til å laste ned andre apper? Da tenker jeg på med samme frihet som i Android og ikke et viss utvalg som Samsung har valgt ut for meg...

Angående lydplanken så har jeg nå koblet den rett i TV'n med optisk kabel og syntes det fungerer utmerket når jeg bruker dekoder og bluray. Men vil det bli bedre lyd hvis jeg kobler lydplanken med optisk kabel rett inn i dekoder/bluray? Så kobler dekoder/bluray videre til TV med HDMI kabel?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •