Oppstart av hjemmekino på loft

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppstart av hjemmekino på loft

Hei!

Først vil jeg takke alle på forumet for fantastiske guider og innlegg. Til stor hjelp for en nybegynner som meg
    Håper jeg har lagt posten på rett plass i forumet, ellers får moderator flytte den.

Jeg har fått lov av min bedre halvdel til å lage kinorom i loftstua (HURRA :grin: )!
    Jeg går for et mid-end type hjemmekino, da jeg ikke har råd til full pakke (4K hadde vært drømmen).

Slik ser rommet ut i dag:

Litt info om rommet (skal tegne en skisse på sikt):
    I toppen av taket over døra et det 235 cm bredt, går man ned ca. 20 cm er det 300 cm bredt fra side til side, med tanke på å feste TAB-tension lerret.

Avstand mellom lerret og projektor-feste er maks 390 cm (minus lengde på projektor), så kanskje 360 i reel kastelengde!?

Sannsynlig sitteavstand blir rundt 3,5-3,6 meter fra lerret til kinostolene jeg har tenkte å gå for (AMERICAN 4-SETER, SORT MICROFIBER (AMERICAN 4-SETER, SORT MICROFIBER - Kinomøbler.

Jeg har mange spørsmål, så jeg bare fyrer løs.
    Har lenge vurdert Adeo Tab-tension 16:9 motorisert lerret - 92" ELLER 117",
    men heller nå over på DreamScreen V3 Tab Basic DynaGrey D65 Black 16:9 234cm/ 106" (627-5-106), etter å ha lest noen timer på forumet.
    Klarer ikke å bestemme meg for hvilket jeg skal gå for, er Adeo virkelig verd det?

Tror dere at 106" vil være en grei sørrelse på lerret ut fra sitteavstand og avstand projektor/lerret? (har sjekket kalkulatoren på projectorcentral.com).

Har også lyst å ha senterhøytaler OVER lerret, tror dere dette er mulig (har JBL EC35)?

Er også usikker på om jeg skal gå for Mitsubishi HC4000 DLP-projektor, eller SONY VPL-HW30ES. Noen formeninger her?

På forhånd takk

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende!
    Jeg tror DreamScreen lerretet er en veldig bra løsning. Personlig ville jeg valgt Sony projen, forutsatt at det passer med kasteavstand. Men det har du jo sjekket.

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok gått for sony hw30. Angående lerret ville jeg valgt et rammelerret om mulig. Har selv rammelerret og er storfornøyd med det.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen med nedtrekkslerret er at du kan også ha en TV på veggen for større fleksibilitet. Jeg har i dag et 106" grått DreamScreen nedtrekkslerret. Bak dette har jeg en 60" Sony TV. Dette synes jeg fungerer helt optimalt. Ofte er det greit å slå på TV'n for å se på nyheter, sport eller litt sløvtitting på TV. Mens projen sveives i gang på kveldstid når det er tid for film

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser lovende ut dette :-)
    Jeg har et vanlig rom og ikke loft som deg med nogenlunde samme mål. Jeg har kjøpt samme lerret som du vurderer, men i rammeversjon. Etter mye lesning her og annen info havnet jeg på Sony projektoren. Mye etter anbefalingen fra Gorm. Hvis du koster på deg skikkelig kalibrering tror jeg det blir en kongekombo. Regner med at mitt oppsett er oppe å kjører neste uke...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da går jeg 90% sikkert for DreamScreen og Sonyt HW-30. Tror ikke jeg kan ta meg råd til HW-50 =/ Har faktisk tatt meg ekstra sommerjobb i ferien fra min andre jobb for å ha råd til dette.

Jeg kan dessverre ikke ha rammelerret, da vi må ha tilgang til døra som er bak
    Kan heller ikke ha TV bak av samme grunn. Har en 50" Philips Cinema 21:9 LED-TV (50PFL7956T) i stua, som anlegget nå blir brukt til.
    Denne skal opp på stuveggen nede sammen med en lydplanke.

Ser også minimalt med TV, da det meste av serier nok også kommer til å bli sett på projektoren når den er oppe med tiden.

Skal få tatt noen bilder med skikkelig kamera sammen med en skisse slik at jeg får vist skikkelig

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •