Se filmen på kino eller hjemme

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Se filmen på kino eller hjemme

Sitat Opprinnelig postet av Teknofil
    Kampen mot piratkopiering får Sony og Disney til å tenke nytt i Asia. I Sør-Korea, som er verdens åttende største filmmarked, er de to selskapene i gang med å teste ut en dristig ny løsning. Det skriver The Verge.

Løsningen går ut på at selskapene tilbyr filmer som leie mens de fremdeles går på kino. En kunde kan med andre ord kjøpe en billett for å se filmen på kino, eller se den hjemme via kabel, Internett eller satellitt-TV.
    Dette håper jeg etterhvert kommer hit også. Noe slikt skulle vel kunne leve side-om-side med kino-opplevelsen slik vi kjenner den i dag.

Å gå på kino her i byen er trist pga spesielt to ting. Temmelig dårlig konstruerte saler og lydanlegg. Sist jeg var på kino så jeg Iron Man 3, og jeg gikk jeg glipp av omlag 20 % av bildet gjennom hele filmen pga han forran. Det er altfor liten helning mellom radene. Bare mursteinsvegger uten noen akustiske tiltak, utenom litt i taket, er ikke akkurat noen genistrek heller.

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Best med film hjemme:-)var på kino i helgen ehr i bergen og det var dårligt,dårlig bilde og varmt og dårlig lyd.så blir ikkje kino på meg igjen,da venter eg heller til filmen kommer på blu ray.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Borte bra, hjemme best :-)
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er nok en løsning som vil få bort noe av piratvirksomheten, men langt fra all. Jeg personlig ville da aldri gått på kino og heller sett all film i min egen kino, men dette forutsetter at kvaliteten er på BD nivå både på lyd og bilde og at man kan se filmen flere ganger etter nedlasting. Prisen må også heller ikke være for høy for at dette skal bli bra, har etterlyst dette i mange år og håper dette kommer fort til vesten også.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Dette er nok en løsning som vil få bort noe av piratvirksomheten, men langt fra all. Jeg personlig ville da aldri gått på kino og heller sett all film i min egen kino, men dette forutsetter at kvaliteten er på BD nivå både på lyd og bilde og at man kan se filmen flere ganger etter nedlasting. Prisen må også heller ikke være for høy for at dette skal bli bra, har etterlyst dette i mange år og håper dette kommer fort til vesten også.:-D
    +1

Min sønn var på Man of Steel i går på kino i Kr.sand.
    "Fin film, flotte effekter", sa han. "Men om du skal se den, du med tinnitus, så bør du ha med deg ørepropper. Det var veldig høyt....."

Bare dette får meg til å se rødt ang. kino. Jeg vil selv bestemme hvor høyt/lavt jeg vil ha det!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...er vel håp for 4K "kino"-kvalitet til høsten, dog er det store problemet i Europa alt klusset med rettigheter. Skal dette være aktuelt for produsentene vil også prisen måtte bli relativt stiv på "kino hjemme"-filmer, ettersom de tross alt taper en hel del på mindre ettersalg... Tipper det for blockbustere neppe vil være aktuelt å vanne ut kinoinntjeningen til fordel for "kino hjemme" med det første, og da blir det liksom bare de ultrasmale filmene som er å få tak i.

For øvrig har filmleie på samme tidspunkt som de går på kino vært helt vanlig på smale filmer i USA både på kabel, f.eks. ComCast, samt Apple TV i flere år nå, så dette er absolutt ikke noe nytt fenomen...... Dog som nevnt; Smale filmer. Prisen har typisk vært 2-3x vanlig leiepris på disse filmene.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Bare dette får meg til å se rødt ang. kino. Jeg vil selv bestemme hvor høyt/lavt jeg vil ha det!
    Det blir nok litt vanskelig med 400 meninger i en kinosal ja

Heldigvis er man (i alle fall av og til) sjef i sitt eget hus.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er veldig glad i å gå på kino, pleier ta med en gjeng kompiser på de "store" filmene, sist var vi 8 stykker på "Man og Steel" på Ringen kino, var meget fornøyd med både bilde og lyd. Det er lenge siden jeg har opplevd av å være plaget av personene forran, er vel aldri et problem på ringen eller colosseum?

Går forsåvidt bare på Ringen eller Colosseum 1, alt annet er uaktuelt grunnet dårlig lyd.

PS! Kan jo nevne at hadde jeg hatt en hjemmekino som de flotteste her på forumet så hadde jeg nok heller bedt med kompisene mine hjem for å se filmen der uten tvil, men som sagt, da skal kvaliteten på filen være BD kvalitet

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor i Steigen og har normalt ikke tilgang på kino, så det sier seg selv.

Jeg pleier riktignok å få med meg en og annen kinovisning av storfilmer når jeg vet at jeg har ok kino i nærheten av et reisemål.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det blir nok litt vanskelig med 400 meninger i en kinosal ja
    Det er vel fortsatt noe som heter "Teleslynge".....

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Det er vel fortsatt noe som heter "Teleslynge".....
    Ned med høytalerene fram med teleslyngen!:P

Jeg har en ganske god kino og jeg foretreker absolutt å se den hjemme. Jeg hadde ikke gått mere på kino om blockbusterene hadde kommet på BD før men jeg hadde sett flere blockbustere

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd hjemme.

Bilde er større på kino da en har bare 50" hjemme. Men bildekvaliteten er klart bedre hjemme

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker helt klart best film hjemme ja:-D
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går mest på kino for det sosiale. Men det er ikke uvanlig at jeg angrer det i ettertid. Bl.a. i kveld da jeg så Man Of Steel. Følte det var 150 kr til dels ut av vinduet. Ikke spesielt god film, gammel kinosal og veldig varmt. Ikke er det jo spesielt sosialt å gå på kino heller. Bedre å gå ut å spise, ta en øl eller kaffe når man treffer venner.

Så en slik ordning som nevnes her hadde jeg ønsket velkommen. Da kan heller kompisene ta turen til meg hvis vi skal se film sammen. Men spørs om ikke spådommene til Lygren stemmer. På en annen side kan det være bransjen føler seg tvunget til noe slikt siden mange laster ned ulovlig. Og for å stagge nedlasting, så er jo å tilby lovlig og tidlig nedlasting til ok pris noe som de muligens ser på som et alternativ og bedre inntjening totalt sett.
    Vi får se hva fremtiden bringer.

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som AV-shop skriver på sine annonser her på nettstedet: ""Why leave, Wien it's more autentich at home"

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hender eg er på kino for å sjå ein blockbuster når eg er i byn ein sjelden gong. Men foretrekker å sjå film heima. Så eg hadde gjerne betalt for å sjå filmen heima same dag, forutsatt bd kvalitet.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Dette håper jeg etterhvert kommer hit også. Noe slikt skulle vel kunne leve side-om-side med kino-opplevelsen slik vi kjenner den i dag.

Å gå på kino her i byen er trist pga spesielt to ting. Temmelig dårlig konstruerte saler og lydanlegg. Sist jeg var på kino så jeg Iron Man 3, og jeg gikk jeg glipp av omlag 20 % av bildet gjennom hele filmen pga han forran. Det er altfor liten helning mellom radene. Bare mursteinsvegger uten noen akustiske tiltak, utenom litt i taket, er ikke akkurat noen genistrek heller.

Er hjemmekinoen bra nok, så knuser den offentligkinoen lett. Har hatt flere folk hos meg som mener det er bedre å se film hos meg enn på kino. Dette gjelder særlig folk som har investert MYE mer i hjemmekino enn meg selv.

Men ikke alle har bra anlegg/display hjemme... Da er kino et HELT klart bedre alternativ.

Litt off topic: Jøss, er Sør Korea verdens 8. største video marked? Har noen oversikt over hele top 10 listen? sikkert: Kina, USA, India, Japan, Tyskland, Storbritannia, Brasil, Sør Korea, Frankrike og hmm Indonesia...?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Foreløpig er det som mangler opp mot kino kildekvaliteten. Selve projeksjonsløsningene og lydsystemene kan i mange tilfeller ha minst like høye kvaliteter som på kino. I tillegg er det selvsagt vanskelig å gjengi den effekten tross alt store saler utgjør - dog kan akustiske tiltak selv i små rom sikkert redusere også denne hjemlige utfordringen.

Jeg tror nok kinoen vil bestå enda en stund til, men at vi samtidig vil få stadig mer genuine opplevelser også hjemme! Industrien vil nok imidlertid fremdeles gjøre det de kan for å kunne fortsatt tjene det lille ekstra kino foreløpig utgjør, samt regissørene vise sine skaperverk også på et format de vet imponerer - for selv om mange av oss her inne har fine systemer er det jo for mannen i gata fremdeles slik at kino hjemme på 50-tommeren ligger temmelig langt unna det filmskaperen ønsker å formidle...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker best å se filmen hjemme på eget system!

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk å fått blu-rayen i neven samtidig som filmen kom på kino. Det hadde vært noe.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •