Se filmen på kino eller hjemme - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Blir lite kino gåing her i gården, venter som regel til den kommer på bd eller leie på nettet (er ikkje den mest kresne på bilde kvalitet) når eg er på kino er dert som regel når er er heime i heimbygda med kompiser for og være sosial... Hjelper godt på at vi har fått ny kino med bra bilde og lyd... Men det beste er jo hjemme så klart kor ein kan sette på pause når ein vill og styre volumet etter eige ønske

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går veldig mye på kino, film hjemme vill aldri bli det samme uansett.
    Jeg har en hjemmekino godt over gjennomsnittet, men når man er hjemme er det så lett og bli distrahert. Plutselig ringer mobilen eller det ringer på døren. Når man er på kino sitter man litt fast og må kun konsentrere seg om filmen om man vill eller ikke. I tillegg kan ingen ting sammenliknes med lerret på 12m ++
    Det er også noe spesiellt med og oppleve en film sammen med mange andre. Så lenge de er stille vell og merke. Ingen ting irriterer meg mer enn folk som snakker under film, ser derfor ofte "stille filmer" på dagtid når det stortsett er lite folk på kino.
    Sony's nyeste projektoer leverer forsåvidt det sykeste bildet jeg noen gang har sett, selv om jeg kan være med på at de første genrasjonene med D-kino projektorer har dårligere bilde en middels prisete hjemmekino projektoerer har i dag.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en kinomaskin har det sykeste bildet du har sett da har du ikke sett en god hjemmekinoprojektor!;-)
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg har ennå tilgode og se VW1000 så hvem vet, kansje jeg hadde skiftet mening.
    Men har inntrykk av at de fleste glemmer at D-kino projektorene har blåst opp bilde så sykt mye mer enn hjemme.
    Men for all del, den lysstyrken de leverer går hard utover kontrast og sortnivå.

Sony Product Detail Page SRX-R515P

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til tråden. Både og. Er filmen god nok skal den både ses på kino og i heimen... Men vi har bra kino her jeg bor...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The Projectionist
    Tja, jeg har ennå tilgode og se VW1000 så hvem vet, kansje jeg hadde skiftet mening.
    Men har inntrykk av at de fleste glemmer at D-kino projektorene har blåst opp bilde så sykt mye mer enn hjemme.
    Men for all del, den lysstyrken de leverer går hard utover kontrast og sortnivå.

Sony Product Detail Page SRX-R515P
    Selvfølgelig er jeg klar over at en kino har mye større lerret enn man har hjemme, men jeg har enda tilgode å se et kinobilde som når selv Sony HW50 til anklene når det gjelder sortnivå og dynamikk. Har sett de nyeste toppmodellene til Christie, men ikke den Sonyen du linker til og med 8000:1 i kontrast kan jo den love svært godt da de fleste kinomaskiner ikke overgår særlig mer enn 2000:1 og har lysegrånivå og ikke sortnivå.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går altid å ser di store filmene på kino.

Kino handler ikke bare om bilde og lydkvalitetetn for meg, men mye det sosiale rundt det. Går aldri på kino alene feks.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser alltid film hjemme !
    Jeg synes det er mye behageligere - da kan jeg se den akkurat når det passer meg , kan kose meg med en øl el to uten å tenke taxi osv....

Og mtp lyden så vil jeg ikke si det står noe tilbake - jeg har jo alltid beste plassen , og i tillegg kan JEG styre volumet , sette på pause osv :-)

Da skal jeg heller tåle et litt mindre bilde
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hender jeg ser enkelte storfilmer på kino hvis noen insisterer, men bortsett fra det hyggelige sosialt sett før og etter filmen er det stort sett en nedtur. Altfor trangt til beina, irriterende snakk og støy samt ingen alkoholservering er viktigste ankepunkter.

De som liker film best på kino, har for liten hjemmekino, for få å invitere hjem på visning og for lite kald øl i kjøleskapet.

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man har kjerring og unger er hjemmet sterkt å foretrekke. Ingenting er som å trekke inn i kinoen når de andre har lagt seg for å sette på en god Action :-)

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldrig på kino selv! ingen pauseknapp, ikke pils/dram, dårligere bilde/lyd etc etc etc barna er på kino en gang i blandt...Det som irriterer meg grenseløs er at min videobutikk( showtime) 50m unna har utrolig dårlig utvalg av 3d film og for meg som stort sett ser film en gang så er 2-300 spenn mye penger for en film...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •