Hvordan fikser jeg det her? Skjevt bilde.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan fikser jeg det her? Skjevt bilde.

Jeg er litt usikker på hvordan jeg fikser det her, er det prosjektoren som er for langt til høyre eller hva? Hvordan får jeg det til å stemme. Toppen av bildet er helt jevn men bunnen går oppover mot høyre.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projen må stå vinkelrett på lerretet både horisontalt og vertikalt. Om den har lens shift (linseforskyving), må den ikke nødvendigvis stå midt i senter i forhold til lerretet. Da kan den stå litt forskjøvet til høyre eller venstre. Men den må altså stå vinkelrett på. Det kan derfor være at alt du behøver å gjøre er å vri og vippe litt på projen slik at den blir vinkelrett på lerretet og så benytte lens shift til å posisjonere bildet korrekt på lerretet.
    Om projen ikke har lens shift, må du nok se på plasseringen av projen.

Active
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forutsatt at du ikke har noen aktive keystonekorrigeringer så er trolig PJ plassert litt for mye mot høyre side ifht senter av lerretet.
    Da får du en perspektivforskyvning. Prøv å flytt enten PJ lenger mot venstre eller trekk venstre side av lerretet et par cm lenger frem.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Ole skriver, så er ikke lerret vinkelrett ifht. projektor, og det er dette du må rette opp i først. Dersom dette medfører at du ikke får projisert bildet på lerretet, må projektoren flyttes slik at det går i orden. Det ideele er alltid at projektoren plasseres sentrert mot lerret.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •