TV eller projector?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer BerntR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV eller projector?

Jeg har en ganske ny 55" Sony LED TV som gir bra bilde. Før kjørte jeg en CRT prosjektor med 2 meters bilde. Må si jeg savner størrelsen, men billedkvaliteten er jo mye bedre på TV-en. Viftestøyen er det jo også godt å være kvitt.

Er det mulig å få det både i pose og sekk i dag? Og hva slags projectorer og lerreter snakker vi om da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan naturligvis få i pose og sekk, men projektor krever jo mye mer av rommet. Om du er villig til å male det svart og blende alle vinduer får du (stort sett) både større og bedre bilde med projektor.

Om du ikke er villig til dette kan du jo alternativt gå for en mye større TV. Sharp har 80" til under 30 løk nå.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går ut ifra at du tenker på i samme rom som tv'n ?
    Kommer jo helt ann på budsjettet ditt, men man kan jo få til en billg 1080p 3d dlp projektor, med et rimelige nedtrekks lerret til under 10k.

Har det sånn selv og det er absolutt morro og ha i både pose og sekk.

Selvsagt så er jo det jeg nevner ganske barebones men regeln gjelder jo som alltids, større budsjett = bedre bilde.

Kan jo spe på litt mere penger og se på noe f.eks en sony hw30 og et tab tension motorisert lerret som kommer automatisk fra taket når du slår på projektoren.

Jeg mener man ikke trenger og måtte male rommet svart for og få verdi ut av en projektor: men det kommer selvsagt ann på hva slags projektor du kjøper også, er viktigere og kunne blende for lys enn og ha beksvarte vegger men siden du har hatt projektor før så vet vel TS dette.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pose i sekk får du om du har et rom som tillater det. Har du et sort maskert rom og plasserer en Sony HW50 eller JVC X-35 vil du få bildekvalitet på nivå med selv de beste TVene, og du kan fort ha 4 ganger så stor skjerm som din 55".

Disse projektorene koster rundt 25 lapper.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •