Ulovlig å kopiere film til eget bruk? -- *verktøy for å kopiere DVD* - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Midas
    Hva bruker dere for å kopiere platene? AnyDVD lar deg vel bare nå filene på plata. MakeMKV ble nevnt. Hva bruker dere for å lage ISO?
    ISO lager jeg med AnyDVD, men jeg bruker ISO fordi jeg vil beholde hele platen med alle menyer og ekstramateriale.

Jeg søker etter et verktøy som lar deg velge video bort menyer, velge title, lyd og subtitle. Slik at spilleren starter filmen rett på, rett på norsk. (Det er utrolig ållete å holde på med menyer og reklame på DVD i bil når man egentlig skal kjøre...)
    I så fall ville jeg ikke brukt iso, men heller mkv, og da foretrekker jeg MakeMKV.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    ISO lager jeg med AnyDVD, men jeg bruker ISO fordi jeg vil beholde hele platen med alle menyer og ekstramateriale.
    Dvs. du brenner ny DVD med VIDEO_TS fra platen? Jeg klarer ikke å se at man kan lagre ISO med AnyDVD. Veldig mulig jeg tar feil.

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    I så fall ville jeg ikke brukt iso, men heller mkv, og da foretrekker jeg MakeMKV.
    Jeg må det desverre, fordi DVD-spillerene i bilen klarer kun å spille fysiske DVD-er. Ikke data DVD eller minnepinne med MKV dessverre.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dvs. du brenner ny DVD med VIDEO_TS fra platen? Jeg klarer ikke å se at man kan lagre ISO med AnyDVD. Veldig mulig jeg tar feil.
    Nei, jeg misforstod deg. Jeg brenner ikke ut noe som helst. Jeg spiller filmene fra harddisk eller over nettverk. Så da bruker jeg AnyDVD for å rippe plate til iso, uten å fjerne innhold fra platen.

Jeg må det desverre, fordi DVD-spillerene i bilen klarer kun å spille fysiske DVD-er. Ikke data DVD eller minnepinne med MKV dessverre.
    Akrobat. I så fall er det vel egentlig dvdshrink du trenger.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forskjell på kvaliteten mellom ripping til harddisk og til ISO med AnyDVD? Er begge 100% identisk med originalen?

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Er det forskjell på kvaliteten mellom ripping til harddisk og til ISO med AnyDVD? Er begge 100% identisk med originalen?
    Rent 100% er de aldri fordi AnyDVD dekrypterer og fjerner kopisperrer. Men det var ikke poenget ditt. Kopierer man filmen (hvordan, trondmm?) til ISO på harddisken, blir dette en eksakt kopi av orginalen. Med menyer, advarsler, reklamer, osv.

Man kan gjerne ha ISO-filer liggene på harddisken og spille dem derfra. F.eks. har jeg barnefilmene liggende på mitt NAS som jeg spiller derfra med VLC for ungene når vi ikke er i bilen. Samme nytte.

Nå er jeg fortsatt i tvil hvordan trondmm sier han kopierer ISO til disk. Bruke et brenneprogram som leser DVD og lager ISO er det det du gjør?

Men jeg er som sagt ute etter å remastre DVD ISOen. Jeg vil ha bort alt annet materiale, trailere, menyer og kun beholde selve filmen. Og så vil jeg kun beholde de engelske og norske lydkanalene. Det er så _utrolige_ mengder med reklame og trailere på barnefilmer -- spesielt fra mikke mus-selskapet
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har satt opp AnyDVD HD til å rippe bare hovedfilmen. Hvilket lydspor som skal spilles av, setter jeg opp i media-spilleren. Har blant annet rippet svært mange tegnefilmer til poden, som automatisk starter med norsk dubbing. Syns det er greit å ha muligheten til å se de på originalspråket selv, ved manuelt å kunne velge dette i media-spilleren.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg fortsatt i tvil hvordan trondmm sier han kopierer ISO til disk. Bruke et brenneprogram som leser DVD og lager ISO er det det du gjør?
    Nei, jeg bruker AnyDVD HD

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men jeg er som sagt ute etter å remastre DVD ISOen. Jeg vil ha bort alt annet materiale, trailere, menyer og kun beholde selve filmen. Og så vil jeg kun beholde de engelske og norske lydkanalene. Det er så _utrolige_ mengder med reklame og trailere på barnefilmer -- spesielt fra mikke mus-selskapet
    Kan bruke dvdshrink til det

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Gi meg streaming med samme bildekvalitet som iso-filene jeg har på eget nettverk, så kan jeg nok vurdere det også

Enig. Jeg ripper alle filmer og serier til et QNAP-NAS. Plastikkplatene havner på loftet.

Cinavia har vel ingen kommet rundt så vidt jeg vet, ettersom det er varierende lydfrekvenser som er modulert inn i lydsporene?

Men, hva spiller det for rolle hvis man bruker avspillere som ikke lytter etter Cinavia? For eksempel populære XBMC, eller VLC for den del.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Enig. Jeg ripper alle filmer og serier til et QNAP-NAS. Plastikkplatene havner på loftet.

Cinavia har vel ingen kommet rundt så vidt jeg vet, ettersom det er varierende lydfrekvenser som er modulert inn i lydsporene?

Men, hva spiller det for rolle hvis man bruker avspillere som ikke lytter etter Cinavia? For eksempel populære XBMC, eller VLC for den del.

Tror ikke VLC kan bitstreame hd-lyd over hdmi, så det er nok et dårlig valg. Men xbmc klarer det utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclulz
    Tror ikke VLC kan bitstreame hd-lyd over hdmi, så det er nok et dårlig valg. Men xbmc klarer det utmerket.
    Tenkte mer på at avspillingen ikke blir stoppet pga Cinavia. Men du har rett i det du skriver.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •