Problem med HTPC via Oppo BDP-103

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Galeris sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med HTPC via Oppo BDP-103

Jeg har akkurat fått en Oppo BDP-103 i hus, må si at jeg er generelt svært fornøyd med denne, men jeg har et, for meg, relativt stort problem.

Noe av det jeg handlet denne spilleren for, var for å få lyd fra HDMI ut via analog 7.1 utgang, da jeg har en gammel, men bra reciver (og ikke har 20k å bruke på en ny i samme effektklasse for tiden...). Jeg har koblet paraboltuneren til frontinngangen, og HTPC'en til på baksiden. Tuner ser ut til å fundere fint, men har lag /hakking på HTPC'en, til det nivå at det er vanskelig å kontrolere musepekeren. Se på levende bilder er helt håpløst, da dette kun blir hakking og tearing i bildet.

Pc'en er en Intel i5 3570K med et AMD Radeon HD7870 kort.

Noen som har noen ideer på hva problemet kan være?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerer fint når du kobler utenom receiver og rett inn i TV?

Antar det har med bildeoppdateringsfrekvens på HTPC. Sjekk hva oppo takler og hva du har på PC.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig som han nevner over at pcen har satt skjermen til 24hz eller noe annet udugelig, skjer titt og ofte hos meg og.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forsøkt både 24, 50 og 60Hz, både tv'en (Samsung UE55D8005) og Oppo'en skal støtte alle formatene. fungerer bra når jeg går direkte til tven, samt fungerer bra på skjerm 2 dersom jeg kobler til en monitor som 2. skjerm og speiler bildet.

Virker som om Oppoen forsinker bildet med ca 0,25 sek., samt tilfører forstyrrelser i bildet (Ser ut som om jeg har 12 - 18 bilder pr sek. + at bildet inne i mellom blir helt pikselert). Har ingen forstyrrelser i bildet på tuneren. Benytter samme HDMI både når jeg tester mot Oppo og mot tv.

Skal når jeg kommer hjem forsøke å koble på en laptop, samt prøve en annen HDMI kabel.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå forsøkt annen kabel + annen pc (Alienware m17x m/2x Nvidia GTX260), samme resultat. Har også forsøkt å kjøre signal ut gjennom HDMI 2 på Oppoen for å unngå bildeprosseseringen som er på HDMI 1, men opplever fortsatt samme forsinkelse.

Edit: Fant en løsning, eller, i hvertfall en workaround. Var inngangen på tv'en, skftet fra HDMI 2 til HDMI 1 på tv'en, og problemet ble borte. Det kjedelige da er at jeg mister arc muligheten, da tv'en kun har dette på HDMI 2. Er uansett kun PS3 og Xboxen som jeg brukte dette på, og de er koblet til reciver med optisk også, så må bare forholde meg til én fjernkontroll mer.

Uansett takk for alle forslag SoundFre@k og TorTorden :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •