Nett-Tv sluker CPU´en

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nett-Tv sluker CPU´en

Hei.

Har rigget meg til med en Samsung 50" 3D LED Smart TV UE50ES6715 på kontoret.
    Kjører nett-tv til denne via min Fujitsu Lifebook. Kjører dobbel skjerm. Dvs. DVI/HDMI til tv´en, og vanlig skjerm utgang til pc-skjermen.

Etter at jeg koplet denne til, ligger CPU tett opp mot 100% så og si hele tiden, og pc´en sliter noe fryyyyktelig

Hva kan jeg gjøre for å forbedre dette, uten å måtte kjøpe ny pc og/eller justere ned kvaliteten på bildet?

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produserer din bærbare pc bilde på både tv og pc skjerm samtidig når du ser nett tv? Hvis så kan du sette innstillingenen til at den bare skal ha bilde på tv'n din, mindre krevende for pc'n da.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av penol
    Produserer din bærbare pc bilde på både tv og pc skjerm samtidig når du ser nett tv? Hvis så kan du sette innstillingenen til at den bare skal ha bilde på tv'n din, mindre krevende for pc'n da.
    Je jeg kjører på begge skjermene. Nett-Tv på Samsung´en mens jeg "jobber" på den andre
    Med andre ord, så må jeg benytte begge skjermene.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nett TV bruker som regel silerlight, og det er lite egna til det pga veldig dårlig "hardware acceleration" . Eller gjelder det Youtube også ?

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Nett TV bruker som regel silerlight, og det er lite egna til det pga veldig dårlig "hardware acceleration" . Eller gjelder det Youtube også ?
    Stemmer det. "Microsoft Silverlight".

Prøvde YouTube nå, og der er det en helt annen prosessorbruk. Med andre ord normalt. Ca 20-30%

Er det noe å gjøre med dette?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Stemmer det. "Microsoft Silverlight".

Prøvde YouTube nå, og der er det en helt annen prosessorbruk. Med andre ord normalt. Ca 20-30%

Er det noe å gjøre med dette?
    Svært lite, da Silverlight er litt umodent (etter min mening, men det er vel eneste som støtter kopisperre etc... samt, er vel også da CPU'ene kan gå litt i været, på sendinger med "kopisperre"). Jeg måtte skifte ut noe i min HTPC da den var for svak for Netflix og Viaplay (på HD, på SD så gikk det greit, men da kunne jeg ikke gjøre stort mer samtidig..).

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Svært lite, da Silverlight er litt umodent (etter min mening, men det er vel eneste som støtter kopisperre etc... samt, er vel også da CPU'ene kan gå litt i været, på sendinger med "kopisperre"). Jeg måtte skifte ut noe i min HTPC da den var for svak for Netflix og Viaplay (på HD, på SD så gikk det greit, men da kunne jeg ikke gjøre stort mer samtidig..).
    Skjønner....
    Vanskelig å bytte noe i min Laptop

Men jeg kom nettopp til å tenke på at det er jo en mulighet å sette en pc i benken under skjermen, som kun brukes på nett-tv. Har en 4-5 år gammel stasjonær med DVI utgang her på jobben, som ikke er i bruk.
    Kan vel ikke bli verre enn hva det er nå..... :-?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •