HDMI over Fiber

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI over Fiber

Hei

De rørene som jeg har i veggen opp til prosjektoren er ganske små, mao så får jeg ikke plass til en mengde kabler deri. Har derfor sjekket rundtomkring etter løsninger der man kjører HDMI via fiber. Vet jeg kan bruke CAT5/6/7 også men det krever to forholodsvis tykke kabler og jeg er usikker på om det er plass nok. Fiber er dermed løsningen,,, innbiller jeg meg, får man vel si..

Har for eksempel sett p ådisse løsningene:
    HDMI Extender over Fiber Optic, HDMI extender over CAT5 - Avenview.com
    Rainbow Fish Fiber Optic, Inc.
    NeoPro® - HD Video (HDMI) over fiber cable
    etc.

Skjønner at det er heller dyre løsninger mange av de. Tenkte derfor å høre om det var nogen herinde som hadde andre løsninger og erfaringer. Da vil jeg gjerne høre om det. Har sett på en del løsninger for selvterminering av fiber også, og det er noe jeg kunne tenkt meg å lære mer av, men her finnes det også mange artigsaker fra de helt profesjonelle løsningene til profesjonelle priser til de løsningene som er ment å kun kunne terminere noen få kabler før de har utspilt sin rolle. Evt kan jeg få andre til å gjøre det ved leilighet.

Vet jeg må ha egen strømforsyning til fiber løsninger da optiske fibre er dårlige strømledere, men det er ikke problem siden jeg har ekstra uttak tilgjengelig ved prosjektor.

Strekket blir ikke stort lenger enn 8-10 meter med all kabling som går i veggen på tvers og kryss.

(Nesten) alle svar mottas med takk

Breg
    Vidar

EDIT:
    Fant forøvrig denne: - Avenview.com

Den kjører HDMI over en enslig CAT kabel. Noen tanker og erfaringer om hvor bra slikt blir? Denne er rated Full HD (1080p)-15m. Var ikke så dyr heller, 55$...

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVshop.no / ATEN HDMI-extender over Ethernet, 40m i 1080P - f.eks

Må være en greiere løsning med TP enn fiber mtp terminering.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Må være en greiere løsning med TP enn fiber mtp terminering.
    Single CAT bruker også TCP/IP i motsettning til dual CAT løsningene (som har kun det ene til felles med vanlig bruk av CAT kabler til ethernet at de bruker samme kabel type). Disse kan dermed rutes inn i nettverket og streames forholdsvis langt så lenge delayen ikke blir for stor.

Mvh
    Vidar

EDIT
    Hva med denne:? 2012 New HDMI TCP IP Extender 100 120 Meters Over CAT5 Cat6 1080p for HD STB DVD | eBay

En nokså rimelig variant, kanhende, og china-ware er vel ikke å foretrekke. Er litt usikker på spekken også. De snakker om at det skjer en konvertering til M-JPEG med tap, Trodde ikke det skulle være nødvendig.

Ser også at noen andre varianter oppererer med 8 bits fargedybde, mens andre har 12bits. Skulle likt å ha noen innspill på hva andre har prøvd ut av HDMI over IP varianter

Denne er nok mer kvalitet i : Audio Authority HBT200KIT Long Range HDBaseT HDMI Extender Kit men prisen er derretter også. Har ingen 3D signaler nå eller i ouverskuelig fremtid. Hva med forskjellen på HDMI 1.3 og 1.4 ??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •