3D med briller er ikke kommet for å bli

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3D med briller er ikke kommet for å bli

Mange har allerede skaffet seg 3D-utstyr. Personlig sliter jeg med sjarmen med å se 3D-filmer med briller på.

Vil ikke overlegent høy(sammenliknet med dagens 1920-1080) oppløsning, eventuelt 3D uten briller, være framtiden?

Vet for øvrig at det jobbes med en 3D-teknologi uten bruk av briller. Men den virker ikke helt vanntett ettersom du ikke kan sitte akkurat hvor du vil. Riktig nok vil du oppleve 3D fra de fleste posisjonene.

4K-projektorer imponerer visst nok stort, og for mange bedre enn 3D.
    (når kan vi vente normal pris på denne type projektorer?)

Hva mener dere?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei tror nok 3d med briller kommer til og väre ledende et par år til minst! synes selv 3d er helt sykt rått så i kjellern her så er det kun 2d når 3d ikke er tilgjengelig Huska at du må ha störrelse og elektronik i orden

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen sans for 3D i det hele tatt og skal ikke anskaffe det. Håper det blir en flopp!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D har kommet for å bli. Og jeg tipper fortsatt 3D-briller vil være tingen en god stund til fremover. Om man ikke har sansen på det er det bare å se film i 2D

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    3D har kommet for å bli. Og jeg tipper fortsatt 3D-briller vil være tingen en god stund til fremover. Om man ikke har sansen på det er det bare å se film i 2D
    +1 8) 8) 8) 8) 8)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Har ingen sans for 3D i det hele tatt og skal ikke anskaffe det. Håper det blir en flopp!
    Så du håper at det blir en flopp for at du ikke har rett utstyr for og yte 3d rettferdighet!!!

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Så du håper at det blir en flopp for at du ikke har rett utstyr for og yte 3d rettferdighet!!!
    Nei, utstyr kan alltids oppgraderes ved behov. Stikkord er derimot slitsomhet, hodepine, ulik styrke på høyre og venstre øye, fokusproblemer (nystagmus), tap av lysstyrke og irritasjon ved å måtte ha 3D briller utenpå de vanlige. Tror neppe det blir noen suksess å legge inn 3D på gamle klassikere, men på nye filmer vil det nok i større grad bli salgbart - for de som er interessert og har de nødvendige fysiske forutsetniger.

Dette betyr ikke at jeg vil tilbake til VHS. Men gode blu-rayer i 2D er det som passer meg best.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, utstyr kan alltids oppgraderes ved behov. Stikkord er derimot slitsomhet, hodepine, ulik styrke på høyre og venstre øye, fokusproblemer (nystagmus), tap av lysstyrke og irritasjon ved å måtte ha 3D briller utenpå de vanlige. Tror neppe det blir noen suksess å legge inn 3D på gamle klassikere, men på nye filmer vil det nok i større grad bli salgbart - for de som er interessert og har de nødvendige fysiske forutsetniger.

Dette betyr ikke at jeg vil tilbake til VHS. Men gode blu-rayer i 2D er det som passer meg best.
    Det var synd at du ikke får gleden av 3d men hvorfor håpe det blir en flopp for de som får fult utbytte av det?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du i det hele tatt sett skikkelig 3D?

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg storkoser meg også med 3D og velger altid det om jeg har muligheten. Jeg krysser fingrene for at folk skal omfavne teknologien slik at også utvalget på 3D filmer blir bedre. Mulig 3D i TV sammenheng ikke kommer til sin fulle rett, men for oss som får klistret bildet over hele veggen med en projektor så er det jo bare herlig! Brilleløs 3D tror jeg nok ligger en god stund fram i tid.

Ser ikke egentlig at høyere oppløsning som 4K eller enda mer skal være noen konkurent til 3D. Pent å se på, men det er ikke 3D. Da kan vi jo heller få 3D i 4K

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •