Hbo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29

Tråd: Hbo

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hbo

Er det noen som kjenner til status på lansering? De sa vel selv at de skulle lansere i uke 46, og på Facebook skriver de at de 15.nov har lansert på IPTV i Norge. Er det slik at de har lansert for NextGenTel-kunder? Noen som har testet tjenesten? Synspunkter?

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en liten video om hvordan det ser ut for svenske Telia fiber kunder.

HBO Nordic via Telia (Swedish) - YouTube

Utvalget er ikke akkurat supert enda.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg så en facebook oppfatering om at de skulle åpne i sverige også skulle resten av norden komme "snart".

Den har vi liksom ikke hørt før...

Kanskje det kan ha noe med at forbruker ombudet sa de skulle se på betingelsene og at de kunne ikke se hvordan med norsk lov at HBO hadde hjemmel til og kreve binding.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var sparsomt utvalg ja. Ser nesten ikke poenget i å lansere tjenesten nå ettersom de ikke har særlig å by på. Hvis de holder på 12mnd binding er vel 10 av de bortkastet med mindre du vil se alt flere ganger.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Mener jeg så en facebook oppfatering om at de skulle åpne i sverige også skulle resten av norden komme "snart". Den har vi liksom ikke hørt før... Kanskje det kan ha noe med at forbruker ombudet sa de skulle se på betingelsene og at de kunne ikke se hvordan med norsk lov at HBO hadde hjemmel til og kreve binding.
    HBO skrev 15.nov følgende på sin FB-side:
    "I dag har Telia lansert HBO på IPTV i Sverige. Finland, Norge og Danmark følger. Innhold vil fortløpende bli oppgradert og supplert. HBO tjenesten vil snart også bli tilgjengelig på hbonordic.com i alle fire land samtidig."

I følge dem selv har de altså allerede lansert. Ettersom de tydeligvis har en avtale med Telia trodde jeg kanskje NextGenTel-kunder (NGT er eid av Telia) hadde fått lansert. Men NGT skriver ikke noe om dette på sine hjemmesider, og de har heller ikke sendt ut noen pressemelding.

Er det noen IPTV-kunder fra NextGenTel her som kan bekrefte/avkrefte? Evt noen som har sett noen liste over hvilke devicer de vil lansere på?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spiderworm
    Her er en liten video om hvordan det ser ut for svenske Telia fiber kunder.

HBO Nordic via Telia (Swedish) - YouTube

Utvalget er ikke akkurat supert enda.
    Kult at løsningen er integrert i PVRen. Håper Altibox kommer med det samme! Enklere å starte derfra enn via f.eks XBOX.

Jeg ser at Telia kjører følgende HBO-priser:
    SEK 0 i 6 mndr
    SEK 49 for nye kunder
    De viser også til en ordinær pris på SEK 79
    HBO, världens bästa tv-serier, i Telia Digital-tv

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    HBO skrev 15.nov følgende på sin FB-side:
    "I dag har Telia lansert HBO på IPTV i Sverige. Finland, Norge og Danmark følger.
    Så ja de har lansert, men kun i Sverige.
    Og de vil mest sannsynlig ta et land om gangen så ville verdt overasket om de kom i Norge denne siden av nyttår.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter fremdeles på denne verdikoden. Registrerte meg på deres hjemmesider omtrent så tidlig som var teknisk mulig, men har enda ikke hørt noe.

Når jeg leser hvilke enheter som støttes kommer jeg nok uansett ikke til å registrere meg. Dee har (utrolig nok) ikke app til verken XBOX, PS eller Apple TV:
    HBO Nordic

PS3 er den mest brukte platformen for å spille av Netflix, så det er jo ekstremt overraskende at de ikke er raskt ute med app på spillkonsoller!

Og 129 kr med 3 mndrs oppsigelsestid..... og foreløpig kun 5.1 til Samsung TVer? Og ikke støtte for HD på PC-streaming? Dette er den merkeligste produktlanseringen jeg noen gang har sett.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått verdikode via mai. Men enesten muligheten ved å bruke den er 12 mnd binding. Da får du 1 mnd gratis. Kunne ikke se at jeg kunne velge løpende abonnement.
    Så var det uaktuelt for meg. Binder meg ikke i 12 mnd til en tjeneste jeg ikke får prøve først.

Det som er sikkert er at det ikke er surround via PC/mac foreløpig. Kun Samsung som får det. Slikt synes jeg er tåpelig.

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    postet i feil tråd

Newcomer Erthor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk verdikode på epost i dag. Tenkte på å registrere meg nå men her er det noen rariteter.

12 Mnd binding, da blir pris 79 kr mnd. Det er oppsigelsestid på 3 mnd.

Mulighet nr to, som ikke blir nevnt i posten over..

Registrere seg uten binding, men da koser dette 129 kr mnd, og her gjelder også 3 mnd oppsigelsestid.

Til info: Når du kommer til siden hvor du kan velge abonnement så kan du hoppe over dette, og se utvalget av serier og filmer. Prøver du å spille av noe får du beskjed om å lage ett abonnement. Så det er altså mulig å se utvalget før man binder seg.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått "verdi" koden jeg også men tror jeg venter til tjenesten er oppe å går skikkelig og ikke minst på flere plattformer.

Slik det er i dag så må en ha et Samsung SmartTV eller bruke en PC. Er ingen andre muligheter til å se på HBO Nordic enda...helt tragisk.

Men det stopper jo ikke der..

Dem leverer 5.1 lyd KUN via Samsung SmartTV, uansett hva anna en har så vil en kun få stereo lyd. Snakk om å pisse på kundene sine.

Tjenesten krever en 8Mbit linje selv om andre tjenester klarer det samme med en 4Mbit linje. Dem som har tatt i bruk tjenesten klager over dårlig bilde som ikke er i nærheten av 1080p.

En kan kun registrere 5 enheter til å kjøre HBO Nordic på, og kun 1 enhet kan streame. Ikke slik som andre tjenester hvor en kan se på tv og en annen på tlf på bussen fks...

Slik det er i dag er tjenesten en gedigen spøk..

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke overrasket.. Sa fra starten at HBO kommer til å være dritt og at Netflix er tinge 8)

Newcomer Erthor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en samsung galaxy tab, den første av de(7") med android 2.3..
    Den har jeg lastet ned HBO nordic appen. Vil tro den fungerer på andre android telefoner også, så lenge du har abonnement der fra før.
    Men det at du må registrere enhetene du bruker er jo litt spesielt, og man kan kun ta bort en per mnd, men maks 6 i året. Hva er det her for noe tull?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk verdikode i dag, men ettersom den er gyldig til 31.01.13 så kommer jeg til å vente med å aktivere den. Satser på at HBO fikser kvaliteten og kommer med app til AppleTV eller PS3 innen den tid også.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der dukket verdikoden min også opp gitt. Det er dog helt uaktuelt å bruke den, slik tjenesten fremstår nå.

Takke meg til Netflix. Fantastisk utvalg (spesielt på den amerikanske versjonen), og fungerer alltid smertefritt (på alle platformer).

Synd at ryktet til en fantastisk produsent som HBO skal bli ødelagt av en dårlig markeds- og IT-avdeling.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns fremdeles HBO virker latterlig dårlig.
    Tragisk lansering,

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Paddington
    Syns fremdeles HBO virker latterlig dårlig.
    Tragisk lansering,
    Ja, jeg vurderte å registrere meg før invitasjonskoden gikk ut 31.januar men droppet det. Elendig grensesnitt, og har jo allerede sett det meste av toppseriene deres. Personlig synes jeg ikke det er vært 129 per mnd, med 3 mndrs oppsigelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min 2011 modell Samsung TV er det fortsatt ikke resume play, spolefunksjon eller surroundlyd på HBO Nordic. Om jeg må ta pause midt i en episode må jeg da se episoden fra start igjen om tv'en har vært avslått i mellomtiden. I tillegg husker den ikke hva jeg har sett og ikke.

Hvordan er det mulig å lage noe så elendig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver nå å si opp før prøveperioden min utgår (forlenget til 28 februar), men det viser seg å være mye vanskeligere enn det var å tegne abonnementet.

Jeg håper andre e-mail til kundeservice løser saken.

For en elendig bedrift!!!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •