DVD-opptager: Riktig tidspunkt for kjøp + brukervennlighet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD-opptager: Riktig tidspunkt for kjøp + brukervennlighet

Hei

Tenket jeg skulle kjøpe en DVD-opptager til mine snaut 60 år gamle foreldre. Hovedkriteriet er således at det er enkelt å bruke, ser for meg showview og ikke mange knapper på fjernkontrollen. Har således et par spørsmål:

*Holder det med 1 DVD for å ta opp f.eks. en film på 1t40m ? Hvordan kompenserer spillerne når de tilbyr opptil 8 timer opptakstid ? Reduserer de oppløsning, eller komprimerer de også?

*Er det verdt det å vente til dual-layer spillere kommer i prisklassen 2000-3000, hvor lenge til er evt. det ?

*Er interfacet for HD-opptagere enkelt å bruke ? Vi snakker her folk som f.eks. ikke skjønner helt at mappestrukturen i windows er hierarkisk, og ikke husker symbolene for play, pause og stop fra gang til gang.

*Høres Philips DVR610 ut som det beste kjøpet for disse ?

På forhånd takk,
    Saftis

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv kjøpt Philips DVR 610 og den ble levert tilbake i dag.

Jeg ble enormt skuffet. Brukervennligheten var null. Den kan ikke sammenlignes med min Pioneer DVR 5100.

Tror det gikk 10 minutter fra jeg koblet den opp til samboeren begynte å klage på den. (den ble kjøpt som et tillegg til den ekisterende DVD/HD opptakeren jeg har)

Jeg ville satset klart på en DVD opptaker med harddisk. Hvis du satser på en Pioneer så får du en utrolig brukervennlig sak. Ingen mappestruktur, men 6 og 6 bilder av opptak. Bare velg og trykk ok.

Jeg skal iallfall heller kjøpe meg en HD opptaker til, enn å ha en DVD opptaker. For det funker ikke.

Kvaliteten blir redusert for å få lengre spilletid.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, takk for tilbakemelding på DVR610.

Pioneer er jo ikke akkurat i 2000-3000 klassen vel, eneste jeg fant på elkjøp var en til 8000, med en fjernkontroll med flere knapper enn et gjennomsnittlig keyboard.

http://tinyurl.com/3hqee

Hvordan funker det hvis man skal brenne ut noe fra en opptager med hd ?
    Er det intuitivt, og klarer den å dele det opp på flere dvd'er selv ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •