NETFLIX.no er ÅPNET - 17.10.12 - Del synspunkter og erfaringer/tips! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 28 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 546
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    På de puslete tvene mine (samsung D8000 40", 46" & 55") så er jeg usikker på om jeg ser noe særlig forskjell på dette og bluray, så jeg tror det må være ett eller annet med den adaptive streamingen som kicker inn hos de med dårlige resultater her. Resultatene kan bli veldig bra.

Ikke testa på projektoren enda men har både xbox og ps3 kobla opp så skal vel få gjort det også snart.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    men at en film som dette kun tilbys med stereolyd. Jeg begriper ikke hensikten med å legge ut en film som denne med kun stereo. De kan like godt la være.
    Den jeg la opp bilde av er Bones og den er 5.1, men det er der, ehm, 'velgeren' er på. Så den lyser opp.

De nevnte filmene er tilgjengelig i DD+

Sitter nå å ser på Bones sesong 3. Denne serien i 5.1 er en fantastisk ny opplevelse. Fortsetter på den serien nå i Netflix, har fulgt med reprisene som går på tv3 hittil.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og angående serier, startet og se på Andromeda i går og i dag er serien borte, jeg er i hvertfall ikke kar om og finne den igjen.

Så Netflix kan starte og avslutte serier som de vil, litt kjipt for den som har kommet til episode 45 av 60 når Netflix bestemmer seg for og avslutte hele greia.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes

De nevnte filmene er tilgjengelig i DD+

.

Glemte å nevne filmen, men Transformers er ikke tilgjengelig med DD+, hverken med Apple TV eller PS3. Kun stereo. Hvis det er tilgjengelig på andre platformer, så blir jeg litt overrasket.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å nevne filmen, men Transformers er ikke tilgjengelig med DD+, hverken med Apple TV eller PS3. Kun stereo. Hvis det er tilgjengelig på andre platformer, så blir jeg litt overrasket.
    Ah, ok. Sjekket nå. Den var stereo ja. Merkelig, selv tegnefilmen jeg nevnte var i dd+, selv i norsk tale, hehe.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Det er jo adaptiv streaming, så hva du får vil vel variere litt. Hører enkelte rapporterer om til dels dårlig kvalitet, men min opplevelse med Samsung D8000 er at kvaliteten er utrolig bra (beste jeg har sett på noen streaming tjeneste, MYE bedre enn Viaplay). Men jeg har 100 mbps og fiber så jeg vil tro jeg får best kvalitet til en hver tid.

Stemmer det jeg tenkte ikke over at det varier jo selvsagt på hvor raskt internett mann har..

Når har jeg fibernett, men av det billigste slaget så den er på en helt OK 10Mbps eller da 1.3MB/s når jeg laster.

jeg nekter å se på DVDer uansett om de er gratis, så om Netflix tilsvarer DVD kvalitet (enten 576p/480p eller komprimert "web-HD" 720p med artifakter) så selvom 79 kroner er billig så hadde ikke det hjulpet, betaler heller 99 kroner per film for å få ikke bare ren 1920x1080p FULL HD, men også da 5.1/7.1 DTS-HD MA 3000-5000kb/s kontra da 160kb/s som Youtube HD filmer og co.

Men om det er god HD, at det ser ut som HD-kanal enten 1080i eller 1280x720p blir jeg fornøyd på TV serie fronten, skal jeg nyte filmer må jeg ha god lyd og bilde ellers føles det bare bortkastet, siden jeg en eller annen gang kommer til å ønske å se den på blu-ray for å vite hvordan filmen var ment å være

Newcomer Gemini68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teksting og pc:
    Har brukt netflix veldig mye de siste døgn. Fant for første gang noe jeg kunne slå av teksten på; serien Misfits. Kul serie i mine øyne:-)
    Musikk og film skal være moro!

Yamaha RX-V1067 - JBL ES80, ES 25C, Proson HFC1266, XTZ 99 W8.16- Samsung LE46C535 - PS 3 slim.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg testet Netflix på PS3. Må si det var en bedre opplevelse enn det LG tven og PCen klarte diske opp med. Fikk til DD+ lyden, så ble mer som DVD kvalitet.

Men fortsatt utvalget som ikke er bra nok, men det kommer vel etterhvert. Holder meg fortsatt til blurays, da det er mye bedre kvalitet

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var noen her som spurte om man kunne se på 2 enheter samtidig.
    Kan bekrefte at det fungerer glimrende. Akkurat nå ser fruen på en serie på pc'en mens jeg ser Varg Veum på PS3. Får x-high HD som videokvalitet. Veldig bra bildekvalitet synes jeg (har 60/60 fiber).

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Stemmer det jeg tenkte ikke over at det varier jo selvsagt på hvor raskt internett mann har..

Når har jeg fibernett, men av det billigste slaget så den er på en helt OK 10Mbps eller da 1.3MB/s når jeg laster.

jeg nekter å se på DVDer uansett om de er gratis, så om Netflix tilsvarer DVD kvalitet (enten 576p/480p eller komprimert "web-HD" 720p med artifakter) så selvom 79 kroner er billig så hadde ikke det hjulpet, betaler heller 99 kroner per film for å få ikke bare ren 1920x1080p FULL HD, men også da 5.1/7.1 DTS-HD MA 3000-5000kb/s kontra da 160kb/s som Youtube HD filmer og co.

Men om det er god HD, at det ser ut som HD-kanal enten 1080i eller 1280x720p blir jeg fornøyd på TV serie fronten, skal jeg nyte filmer må jeg ha god lyd og bilde ellers føles det bare bortkastet, siden jeg en eller annen gang kommer til å ønske å se den på blu-ray for å vite hvordan filmen var ment å være
    jeg nekter også å se på dvd kvalitet, og det jeg opplever her er at dette er latterlig mye bedre enn dvd. jeg har ikke testa dette på projektoren enda, men på tvene mine, som riktignok er av det puslete slaget, ser dette tett optil bluray ut.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet litt mere nå i dag tidlig. Regnet med at det da var mindre trafikk på serverne.
    Joda, det er noe bedre både med respons og bildekvalitet.

Men det er fryktelig mye lipsync problemer (Apple TV).

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter også med lipsync problemer på 5.1 spor, stereo går greit. Boss episode 1 er ett eksempel her på PS3. På netflix.no kan man klikke på "sist sette" og rapportere problem med hver enkelt tittel man har sett, jeg har gjort det på ting som har hatt problemer. Ikke noe eget valg for spor når det kommer til ute av sync.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    jeg nekter også å se på dvd kvalitet, og det jeg opplever her er at dette er latterlig mye bedre enn dvd. jeg har ikke testa dette på projektoren enda, men på tvene mine, som riktignok er av det puslete slaget, ser dette tett optil bluray ut.

Bildekvaliteten er overhodet ingen grunn for å vende tommelen ned for Netflix. HD - filmer holder meget god standard med ei rask linje. Jeg har sjekket ut masse filmer. Ser det ikke bra ut hjemme hos en selv, så er det ikke Netflix sin feil. Til og med filmer med standard oppløsning holder god kvalitet.

Problemet er som før nevnt lyden. Altfor mange filmer og serier har kun stereolyd (selv av nyere årgang), og få platformer er kompatible med DD 5.1 Plus. Det siste er heller ikke Netflix sin feil, men de må få rettet opp lyden til 5.1 omgående på titler som mangler dette.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildekvaliteten er overhodet ingen grunn for å vende tommelen ned for Netflix. HD - filmer holder meget god standard med ei rask linje. Jeg har sjekket ut masse filmer. Ser det ikke bra ut hjemme hos en selv, så er det ikke Netflix sin feil. Til og med filmer med standard oppløsning holder god kvalitet.

Problemet er som før nevnt lyden. Altfor mange filmer og serier har kun stereolyd (selv av nyere årgang), og få platformer er kompatible med DD 5.1 Plus. Det siste er heller ikke Netflix sin feil, men de må få rettet opp lyden til 5.1 omgående på titler som mangler dette.
    ja lyden har ikke jeg fått testa ordentlig enda. er ikke akkurat no high end greier som sitter i de fisher-price tvene mine. veldig spent på hvordan dette oppleves i hjemmekinoen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Antingen har vi två helt olika uppfattningar om vad bra hd kvalitet är eller så har du funnit en magisk inställning i Netflix som gör att du får denna fantastiska kvalitet (ja, jag har satt på högsta bitrate). För god bildkvalitet är det så långt bort som man kan komma hos mig och Netflix. Har 100/100 fiber så det är inte det som är showstopper.

Ta den samma serie som finns i netflix och se den samma episode från Itunes eller piratbukten. Netflix "hd" kvalitet är ju inte i närheten. En god dvd är bättre.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest sannsynlig kan nok denne dårlige kvaliteten ha med rutinga som du sendes til over nettet.

Dette er mildt sagt UHYRE komplisert og det er mange firmaer som har styringen på dette som er helt ute av hendene til både netflix og din lokale ISP.
    (Kan godt forklare hvorfor netflix sin 'support' toer henda sine totalt fra den slags problematikk, dog det er den feige måten og håndtere problemet på)

Vil sånn sett si at de av oss som har bra bilde nå har rett og slett hatt flaks, dette kan forandre seg når som helst for oss og så vi krysser finga.
    Og med streaming er det ikke bare snakk om rå båndbredde, men også latens er svært viktig og det kan sitte en ruter i tyskland og lage bøll for deg.

Vi kan håpe i så fall at de etterverdt får ruta netflix sin traffikk over bedre ruter for de som sliter, men vil tippe det kan ta så mye som en par uker eller mer.

Om du er virkelig interesert i se hva som skjer kan du kjøre noen pings\traceroute kommandoer (netflix.no,se,dk rediregerer til .com) men hvor serverne som viser filmer er hen er et godt spørsmål.. :\ (og det er neppe samme servern for alle filmer, så du kan ha ruouting problemer til noen og ikke andre)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Ta den samma serie som finns i netflix och se den samma episode från Itunes eller piratbukten. Netflix "hd" kvalitet är ju inte i närheten. En god dvd är bättre.
    Jeg lar siste setning tale for seg selv.
    Problemet ditt er ikke Netflix sin feil. Hos meg ser HD sendingene svært bra ut - og milevis over DVD standard.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet ditt er ikke Netflix sin feil. Hos meg ser HD sendingene svært bra ut - og milevis over DVD standard.
    Yep. Samme her.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min Panasonic VT50 så blir SD sendinger bra og HD er kjempe bra. Ikke like bra som en fysisk bluray plate selvfølgelig.

Men om en tror en får like bra HD bilde via en komprimert feed som en bluray plate så lever en i drømme land altså. Da har noen funnet opp en komprimerings teknikk fra en annen verden....

Jeg er pirkete på bilde og det er grunnen til at jeg har en VT50 og det er ingenting å si på bilde kvalitetet ifra Netflix.

Utrolig mye innhold å kvalitet for et latterlig lite beløp.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her og !
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Side 9 av 28 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •